teke Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 (endret) Hei, Det begynner å bli noen år siden jeg hadde stasjonærpc, men nå er lysten på det tilbake. Den skal både fungere som "kontor"-PC for mor og far i huset, samt at jeg ønsker også noe som funker til spilling. Jeg har ikke valgt noe ekstern skjermkort foreløpig og er usikker på om jeg skal kjøpe dette nå eller vente en stund mtp VR. Der skjer det sikkert mye mer fremmover nå, så både utvalg og priser vil vel etterhvert bli mer "spiselig" siden jeg ønsker å holde meg litt på økonominivå. Vil den fungere anstendig til spilling slik den fremstår nå uten ekstern skjermkort? Tips og innspill mottas med stor takk! https://www.komplett.no/wishlists?wishListId=1721554 Lagt inn skjermbilde, det som ikke vises er Windows 10 og DVD r/w Endret 6. juli 2016 av teke Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Linken fungerer ikke. Maskin uten "ekstra" skjermkort fungerer dårlig til spilling. Forvent dårlig ytelse, dog eldre titler kan det gå så om så på. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 RX 480 er fornuftig valg hvis du er på budsjett, eller GTX 1060 når det kommer. Er ikke så mange tusenlappene som må til for å få ok ytelse i gaming. Selv bruktmarkedet får du noe mere for pengene hvis du har mellom 1000-2000 kr budsjett på skjermkort. Greit å nevne hva du har fra før av, og hva du tenker nytt, da det kan tenkes det finnes brukt deler som er lett å få tak i. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Død link. Uten skjermkort vil ikke mange spill fungere, men det spørs jo hva du ønsker å spille. Du kan forøvrig vente med å kjøpe komponenter i en evighet. Det kommer alltid noe nytt og bedre. Lenke til kommentar
teke Skrevet 6. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2016 RX 480 er fornuftig valg hvis du er på budsjett, eller GTX 1060 når det kommer. Er ikke så mange tusenlappene som må til for å få ok ytelse i gaming. Selv bruktmarkedet får du noe mere for pengene hvis du har mellom 1000-2000 kr budsjett på skjermkort. Greit å nevne hva du har fra før av, og hva du tenker nytt, da det kan tenkes det finnes brukt deler som er lett å få tak i. Hei, Jeg har ikke noe fra før, så skal ha ny PC. Kjøpe skjermkort bruk er jo et godt alternativ. Ønsker ikke å legge for mye penger i skjermkort nå men heller se an behov etc. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 (endret) Hadde vurdert 80 plus gold PSU (EVGA eller Corsair RM serien) 650 watt bør holde hvis du ikke har planer om SLI\crossfire som virker ikke du har planer om. Forstår ikke hvorfor du går for DDR3, hadde selv valgt DDR4 hvis du ikke sitter med rambrikkene fra før av. Skaff deg heller coolermaster 212 evo mye bedre feste måte med skruer\mutter istedenfor intel plast som fort blir bøyd. Endret 6. juli 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
teke Skrevet 6. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2016 (endret) Hadde vurdert 80 plus gold PSU (EVGA eller Corsair RM serien) 650 watt bør holde hvis du ikke har planer om SLI\crossfire som virker ikke du har planer om. Forstår ikke hvorfor du går for DDR3, hadde selv valgt DDR4 hvis du ikke sitter med rambrikkene fra før av. Skaff deg heller coolermaster 212 evo mye bedre feste måte med skruer\mutter istedenfor intel plast som fort blir bøyd. Takker for tips, har ingen spesielle tanker rundt valg av minne. Så er DDR4 et mer fremtidsrettet valg tar jeg heller det. Er det i hovedsak samme hvilke produsent av ram jeg velger, eller er det noen typer som funker bedre mot hovedkortet jeg har tenkt? Jeg ser nå at hovedkortet ikke støtter DDR4, hvilke hovedkort vil dere anbefale Istedet for det jeg har valgt? Endret 6. juli 2016 av teke Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Hadde vurdert 80 plus gold PSU (EVGA eller Corsair RM serien) 650 watt bør holde hvis du ikke har planer om SLI\crossfire som virker ikke du har planer om. Forstår ikke hvorfor du går for DDR3, hadde selv valgt DDR4 hvis du ikke sitter med rambrikkene fra før av. Skaff deg heller coolermaster 212 evo mye bedre feste måte med skruer\mutter istedenfor intel plast som fort blir bøyd. Takker for tips, har ingen spesielle tanker rundt valg av minne. Så er DDR4 et mer fremtidsrettet valg tar jeg heller det. Er det i hovedsak samme hvilke produsent av ram jeg velger, eller er det noen typer som funker bedre mot hovedkortet jeg har tenkt? Du må bytte hovedkort til ett som støtter ddr4 Lenke til kommentar
teke Skrevet 6. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2016 Revidert oppsett.... Håper linken fungerer: https://www.komplett.no/wishlists?wishListId=1721575 Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Revidert oppsett.... Håper linken fungerer: https://www.komplett.no/wishlists?wishListId=1721575 Linken funker ikke Lenke til kommentar
teke Skrevet 6. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2016 Revidert oppsett.... Håper linken fungerer:https://www.komplett.no/wishlists?wishListId=1721575 Linken funker ikke Denne da.... http://www.prisjakt.no/list.php?l=284390&view=o Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Burde fungere bra det her. Legg til et skjermkort så har du en fullverdig gamig pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå