Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei! Er det bare meg som føler at de aller fleste første dates blir VELDIG overfladiske, spesielt kaffe eller øl-date? Jeg er en sosial og utadvendt fyr, så samtalene går uansett - Men noen tips til andre type dates som kan være mer... Spennende? Eller måter å gjøre det annerledes på enn å bare intervjue hverandre på en måte? Kanskje en tur i parken kan være mer å gjøre enn å bare sitte å ta en øl, men samtidig er en øl-date "safe". Skal spørre ut en dame nå, og vil virkelig ikke at det skal bli overfladisk....

Anonymous poster hash: 79b58...410
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg var singel pleide jeg som regel ha første date hjemme hos meg selv. Noe enkelt som en pizza og en film. Dette førte ofte til second, third osv. dates. Øl-date hadde jeg ofte på 2. eller 3. date.

"Hæ? Hjemme hos deg på første date? Ingen blir vel med på det?"

Jo, du må snakke med hun du får en god tone med på forhånd. Lær deg ting om henne, skaff noe insidejokes etc. Om du da føler du liker henne som person og dette går begge veier obviously, samt utseende er det bare å be henne hjem på første date. Da er hun allerede komfortabel og trygg på deg om hun sier ja til dette. Plusspluss.

Lenke til kommentar

En måte å gjøre samtalen "dypere" på er å fore dem med hva de allerede har fortalt deg om seg selv, med tillegg av et par antagelser som de aller fleste kjenner seg igjen i, og dermed gi inntrykk av at du "leser" dem. Les om cold reading. Men Ikke bare bruk generelle utsagn. Bruk stort sett det hun selv har sagt slik at du forankrer inntrykket bedre hos henne. Det hjelper også om du faktisk vet litt om generelle personlighetstrekk slik at du kan forankre antagelsens dine i statistiske tendenser. Det gjør beskrivelsen mer treffsikker. Og selvfølgleig juster og tilpass underveis dersom hun gir tilbakemelding om at du er på villspor.

Å kunne lese mennesker er alltid verdifullt, også utenfor en datesetting.

Noen ganger funker det likevel ikke. Men uansett om hun aksepterer beskrivelsen av henne, så kan du likevel dra samtalen over på hva hun tror får mennesker til å gjøre, føle eller tenke det ene og det andre. Alle har en mening og en oppfatning rundt dette, og det får dere til å spekulere og tenke abstrakt.

Dersom dere kommer frem til et par poeng om "folk flest", kan du prøve å identifisere disse poengene i andre folk dere ser rundt dere, og bruke dette som humor. Det er effektivt fordi dette er en type humor som kun dere to vet om, akkurat som det kun er dere som vet "sannheten". Det skaper en "oss/dem"-mentalitet som styrker relasjonen mellom dere.

Endret av Løgn
Lenke til kommentar

Jo, du må snakke med hun du får en god tone med på forhånd. Lær deg ting om henne, skaff noe insidejokes etc. Om du da føler du liker henne som person og dette går begge veier obviously, samt utseende er det bare å be henne hjem på første date. Da er hun allerede komfortabel og trygg på deg om hun sier ja til dette. Plusspluss.

Det funker nok. Men jeg pleier å gå for kaffe/øl-daten nettopp fordi det krever mindre forarbeid. Jo raskere jeg møter henne, desto bedre. Jeg velger alltid et sted hvor vi kan utvide til middag og noen ekstra øl dersom vi har en god tone. Om vi ikke har en god tone kan jeg dessuten bare gå etter 10 min. Det blir vanskeligere om hun allerede er hjemme hos meg.

Etter en første date ute, er neste date at vi lager middag sammen hjemme hos en av oss. Det er bedre at fokuset er å lage middag sammen, enn at fokuset er film. Filmdate styrer jeg unna fordi film rett og slett er en barriere for å bli kjent. Det er noe som tar fokuset vekk fra oss selv.

Det kan være greit å la tv stå på under middagen og etter, siden det kan være behjelpelig dersom samtalen slukner. Man kan få ideer fra, eller kommentere noe som skjer på tv. Men ikke ha lyden for høyt. Det er samtalen mellom dere som bør være i fokus.

Endret av Løgn
Lenke til kommentar

Det er jo nettopp dette her som er poenget med første date. Få en god tone. Lære ting om henne, osv. Da blir det fort overfladisk over en kaffe, men det mener jeg da er helt greit. Kjapt og effektivt for å se om det er grobunn for en date nummer to, hvor man da gjerne kan ta det hjem og gå dypere i materien.

Anonymous poster hash: ef35f...f3e

Lenke til kommentar

Etter en første date ute, er neste date at vi lager middag sammen hjemme hos en av oss. Det er bedre at fokuset er å lage middag sammen, enn at fokuset er film. Filmdate styrer jeg unna fordi film rett og slett er en barriere for å bli kjent. Det er noe som tar fokuset vekk fra oss selv.

Det kan være greit å la tv stå på under middagen og etter, siden det kan være behjelpelig dersom samtalen slukner. Man kan få ideer fra, eller kommentere noe som skjer på tv. Men ikke ha lyden for høyt. Det er samtalen mellom dere som bør være i fokus.

Filmdate trenger ikke være en barriere. Bare ikke kjør på med en film begge har kjempelyst til å se. Sett på en casual, morsom film. Filmdate i sofaen/sengen gir først og fremst en utmerket og naturlig vei for fysisk kontakt, og ikke minst spenning. Det er veldig lett å eskalere. Filmen er ofte bare noe å ha i bakgrunnen. Noe som skaper god stemning. Enkelt og greit et hjelpemiddel man kan utnytte. 

1. Lage mat (bli kjent, flørte og skape spenning underveis)

2. Spise mat (bli kjent, "vedlikeholde" spenningen. Personlig liker jeg å spise maten uten å måtte flørte for mye, derfor sier jeg vedlikeholde.)

3. "Se" film (øke spenningen mellom dere, eskalere, eskalere, eskalere)

4. Hvor enn du vil ta det next. 

Bare et eksempel jeg har god erfaring med. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...