BlåGrønn Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Hei, jeg har en selvbygd gamer/jobb pc som ble bygd i 2013. Jeg satt og spilte rise of the tomb raider helt fint på den i dag tidlig, så skulle jeg en tur i butikken og skrudde av pcen. Når jeg kom hjem og skrudde på pcen senere på kvelden, så starte maskinen, men ikke skjermen. Og når jeg selv skrudde på skjermen, så fikk jeg meldingen ''HDMI no signal''. Prøvde så klart å rette litt på HDMI kabelen og prøvde andre HDMI kabler uten hell. Deretter tok jeg CMOS-batteriet og cpu, og venta litt før jeg satte det inn igjen, dette funka heller ikke. Etter dette har jeg bare sittet å sløst bort kvelden min på ting som å prøve å fjerne støv fra pcen, og å flytte på forskjellige kabler o.l. Jeg har også prøvd VGA-kabel, og prøvd å koble en laptop til pc skjermen med HDMI og da fikk jeg bilde. Så slik jeg ser det nå er at det må være hovedkortet som er ødelagt på en eller annen måte, men det som er rart er at jeg for strømforsyning gjennom USB-porten når jeg lader mobilen der, men mus og tastatur funker ikke. Jeg fikk lys på tastaturet og mus i 10 min, men jeg fikk fortsatt feilmeldingen på skjermen, også døde mus og tastatur også. Så jeg får lada mobil gjennom USB-porter, men ikke liv i mus og tastatur (?) Jeg er en fattig student uten jobb og har derfor lite lyst til å punge ut for nytt hovedkort, men jeg har jo ikke noe valg hvis det er det som trengs. Men tanken på å kjøpe nytt hovedkort og finne ut at det ikke var problemet, det plager meg. Jeg synes også det er merkelig at hovedkortet plutselig ''døde'', mens jeg var på en tur i butikken og pcen sto avslått hjemme. Så hva mener dere, er det garantert hovedkortet som er ødelagt eller har dere forslag til noe annet som kan være feil? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Prøv en ny strømforsyning eller test strømforsyningen i en annen pc. Gi oss også spesifikasjoner på delene som er brukt inklusiv psu så kan vi kanskje være til mer hjelp. Lenke til kommentar
BlåGrønn Skrevet 10. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2016 GPU: Nvidia evga geforce gtx 660 oc 2gb CPU: Intel i5 - 4440 3.1 ghz MOBO: MSI military class 4 b85m-e45 PSU: Corsair CX 600 600w 80 plus bronze Lenke til kommentar
BlåGrønn Skrevet 10. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2016 Var nesten sikker på at det var hovedkortet det var noe feil med, så jeg bestilte meg et nytt et. Shoutout til multicom for billigst på pris og 2 dager leveringstid, fikk levert hjem på døren selvom jeg bestilte klimanøytral servicepakke. Byttet hovedkortet og startet pcen, mens jeg satt der spent, den starta og alt gikk som vel, satt litt på den også skrudde den av og la meg. Våkna opp og skrudde på pcen ''hdmi no signal'' tilbake på samme sted. Det som skjer nå er at den innimellom funker å starte, men sjelden, og noen ganger funker det som er innplugget gjennom USB-porter, andre ganger funker det ikke. Så situasjonen nå er et slit, og jeg har satt pcen i kjelleren, nå jeg må bytte hovedkort igjen, returnere det og få penga tilbake, deretter tenkte jeg å bestille meg ny strømforsyning og prøve det. Jeg tror at de få gangene jeg får starta pcen, er de gangene jeg får satt pluggen fra strømforsyninga inn i hovedkortet (den sitter ekstremt dårlig). Har ingen andre stasjonære pcer jeg har mulighet til å teste strømforsyninga i, eller teste den sin strømforsyning i min pc og se om det funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå