Sleggefett Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 I forbindelse med et lite script jeg fikler med, så skal jeg undersøke om en videofil har aac eller mp3 encoding på lyden. Det hadde jeg tenkt å gjøre slik: if [ ffmpeg -i $f 2>&1 | grep Audio: | grep aac ] || [ ffmpeg -i $f 2>&1 | grep Audio: | grep mp3 ] then echo "HELLO!" else echo "NOT HELLO!" fi Problemet er at dette konsekvent resulterer i "NOT HELLO!", istedenfor "HELLO!". Jeg vet at dette er feil, da jeg får "HELLO!" for flere filer hvis jeg kun kjører første bit av if-sjekken, altså slik: if ffmpeg -i $f 2>&1 | grep Audio: | grep aac then echo "HELLO!" else echo "NOT HELLO!" fi Kan jeg sjekke dette slik jeg ønsker? Eller må jeg mellomlagre verdiene fra de to kjøringene i variabler, og så sjekke via -eq? På forhånd, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 (endret) Enklere: if ffmpeg -i $f 2>&1 | grep Audio: | grep -E "aac|mp3" then ... fi uten -E: if ffmpeg -i $f 2>&1 | grep Audio: | grep "aac\|mp3" then ... fi Endret 6. juli 2016 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 6. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2016 Enklere: if ffmpeg -i $f 2>&1 | grep Audio: | grep -E "aac|mp3" then ... fi uten -E: if ffmpeg -i $f 2>&1 | grep Audio: | grep "aac\|mp3" then ... fi Sweet, tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå