Gå til innhold

håndbagasjen på flyet ... er kontrollen nøye?

Anbefalte innlegg

Jeg var ikke klar over at jeg hadde noe i håndbagasjen som ikke egentlig skulle havnet innpå flyet. Jeg gikk igjennom kontrollen. Håndbagasjen ble scannet men ... da jeg var ferdig med fly turene mine så åpner jeg håndbagasjen og får sjokk over at jeg med uhell hadde klart å ta med meg noe i den som jeg tror ikke skal inn på flyet i håndbagasjen. Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yupp. Men slapp av, om terrorister får lyst til å sprenge et fly, greier de de med glans uten å ta med seg noe i håndbagasje. 
Sjansen at du får ta med deg noe er ganske så liten, så ingen terrorister kommer til å gamble sånn. 

Lenke til kommentar

Ops, her kom det to innlegg, du ser hvor lett det kan oppstå en feil, men det er ikke sikkert den mystiske tingen din er så farlig som du tror

Ehhhhhh jeg vil si at den er skummel. Men jeg er snill så de sendte den med rette person ;)

Hva ville være ille å overse i håndbagasjen? Noen andre som har gått gjennom scanningen med noe de tror var galt å ha med inn i et fly som håndbagasje?

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Ops, her kom det to innlegg, du ser hvor lett det kan oppstå en feil, men det er ikke sikkert den mystiske tingen din er så farlig som du tror

Ehhhhhh jeg vil si at den er skummel. Men jeg er snill så de sendte den med rette person ;)

Gjette konkuranse:

Den er skarp i begge ender.

Det kommer ut røyk når du tar av korken

Det sier pang når du trykker på den

Nærmer jeg meg?

Lenke til kommentar

Jeg føler jeg burde varslet flyplassen om det men vil ikke lage drama. Det gikk bra. Det var kun en snill dame som hadde noe med uhell i håndbagasjen som jeg ikke visste lå oppi der. Så det gikk bra. Det må ha vært en glipp. Nei vil ikke ut med hva det var for noe. Men det er noe jeg tror man ikke kan ha i håndbagasjen på et fly.

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Jeg skulle ta med noen ting til broren min en gang. Det var en timer til å stikke i kontakten. I tillegg hadde jeg masse ledninger. Og fire håndlaga såpestykker forma som kuber. Fyren i sikkerhetskontrollen spurte pent om han kunne se i ryggsekken min. Da skjønte jeg hva det kunne se ut som.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At de bruker lang tid er et hint på at alt ikke er som det skal. Eller i det minste ikke ser sånn ut.

Det brukte lang tid. Men så kom vesken rullende. Mulig de har sett den men tolket den som noe annet.. eller kanskje man har lov å ha den med på flyet? Men jeg tror ikke den var lovlig.

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Vil ikke i media nå så jeg blir redd for å fortelle for mye om hva det var. Var gjerne dumt å bringe det på banen i en tråd. Men jeg lurer på hva man ikke kan ha med i håndbagasjen. Denne var kommet oppi med uhell. Jeg kastet den i søppelet da jeg kom på feriestedet.

Dette må ha vært et unntak isåfall.

Vi får si at det kanskje var dildoen. Høres ikke så skummelt ut det eller hva ? Hehe

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Om tingen var under en spesifikk kategori er den lovlig

Hva betyr spesifikk kategori? ;). Sier jeg at det var en dildo så tror jeg ikke folk synes det var noe skremmende iallefall ;)))

Men skal si hva det var. For nå leser jeg på en side på nettet at det kan være lovlig selv om jeg synes det er merkelig. Det var en lommekniv.

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Står her: http://www.dagbladet.no/2013/10/04/tema/dinside/turutstyr/friluftsliv/flyreiser/29412198/

Så mulig var den lommekniven jeg hadde oppi håndbagasjen lovlig å ha med på flyet... men jeg må ærlig talt si at jeg hoppet til da jeg åpnet bagasjen da jeg kom frem til hotellet og så den kniven. Den hadde havnet oppi med et uhell i bagasjen. Og skulle aldri ha vært med på turen/ eller havnet der. 

Står følgende: Både lommekniver og multiverktøy kan du legge i håndbagasjen, så lenge knivbladet eller de andre verktøyene ikke måler mer enn 6 centimeter.  

Vet ikke hvor langt knivbladet var.. men jeg trodde at det ikke var lovlig å ha med seg slikt inn på et fly. Men tydeligvis mulig lov... Jeg mener at det burde vært FORBUDT å ha med i håndbagasjen. Skremmende faktisk. 

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...