Stian216 Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 jeg har kjøpt et msi kt6 delta fisr2 via hk og en wd sata 120 disk. har mye problemer med bluescreen i windows når jeg ser film, brenner cd og kopierer. enten står det memory dump eller irq less or equal. har win xp pro med det meste av oppdateringer. til tider står det at ntldr mangler. er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 prøv ferske drivere til hovedkort osv... kan hende PNP OS: Y/N-instillingen i bios lager litt kvalm også, prøv å forandre denne og fremkall en blåskjerm..... Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 hvor ofte legges det ut nye drivere til hk? har oppdatert dem ganske nylig skjønner du. vanligvis er nytt hk ganske enkelt, men dette er det bare problemer med. kan det være noe med minne evt minne bankene? vet du hva ntldr er? Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Det kommer an på om de finner noe særlig med feil. hvis med nylig, du mener innenfor den siste måneden, burde du være ganske trygg, men like greit å sjekke. <a href="http://www.memtest86.com/">memtest86</a> er et godt prog til å sjekke minnets stabilitet med. skal jeg tippe på hva ntldr er må det bli NT loader eller noe sånt, men en detaljert beskrivelse på hva som skjedde ved krasjer som maskinen din har hatt kan du finne i eventviewer under administrative tools. Administrative tools er en programgruppe på startmenyen du må gå inn på egenskaper for startmeny for å få fram, vanligvis. hvis du ikke da allerede har gjort det... Lykke til! Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 jeg skal prøve det. hjertelig takk for forslagene! har falt av lasset siden 486 var på markedet. Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 nå har jeg forsøkt det meste, og han jeg har fått hjelp av sier han måtte oppdatere windows og alt av drivere for at den skulle fungere, men det var ikke helt stabilt. kan jeg gå til ps data og forlange noe annet med et lite mellomlegg? like før jeg river det ut og knekker det nå!!! Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 nå har jeg forsøkt det meste, og han jeg har fått hjelp av sier han måtte oppdatere windows og alt av drivere for at den skulle fungere, men det var ikke helt stabilt. kan jeg gå til ps data og forlange noe annet med et lite mellomlegg? like før jeg river det ut og knekker det nå!!! Hvis det står at NTLDR mangler fra tid til annen, kan det bety flere ting: 1. Clusteret der NTLDR ligger er skadet. 2. Innimellom får ikke OS "mountet" (godt norsk) S-ATA kontrolleren. Se om nye drivere til Promise S-ATA kontrolleren hjelper. 3. Dette kan også bero på et problem i BIOS, evt. S-ATA kontrollerens Firmware. (Har ikke Promise nylig kommet med en firmware-oppdatering?) PS. Kjører i dag et Asus A7N8X Deluxe med Seagate S-ATA 80GB som eneste harddisk. Har aldri noen problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå