gardso Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Jeg prøver å finne ut av om min jentes bil har blitt skiftet reg-reim på, eller aldri.. Jeg spurte service-verksted Okkenhaug Bil, som ikke fant noe hos seg. I motorrom finner jeg ingenting, det eneste er vedlagt bilde av lapp i førerdøren. Kan den lappen tyde på at dette ble gjort 28.09.11? Det er en Hyundai Atos fra 2005 som har gått ca 40 000km, og har alltid blitt svært lite brukt - kjøpt fra dødsbo. http://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=VF64247 Den har et intervall på 6 år /75 000 km mener jeg å huske Okkenhaug sa, og synest da det er rart at den har gått i 10 år uten at det er blitt gjort/ikke har skjedd noe. Eller er dette å regne med at burde gå fint, og at det i såfall haster med å få skiftet den? Endret 5. juli 2016 av gardso Lenke til kommentar
eplerOGappelsiner Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Lappen på bilde har ingenting med registerreim å gjøre. Den viser bare at det er skiftet olje og olefilter, og når neste oljeskift bør utføres. Endret 5. juli 2016 av eplerOGappelsiner 1 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Sikkert mulig å ta av dekselet foran registrereimen og se på den. Er den 10 år gammel kommer det til å være lett å se. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Min bruktbil hadde en klistrelapp festet på et plastdeksel inne i motorrommet da jeg kjøpte den, der kilometerstanden ved skifte av registerreim var notert. Idiotene hadde gjort alt feil, -reima var montert tre tenner feil! Bruker merkeverksted heretter. Lenke til kommentar
eplerOGappelsiner Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Sikkert mulig å ta av dekselet foran registrereimen og se på den. Er den 10 år gammel kommer det til å være lett å se. Tror nok det er en ganske usikker metode. Kan være vanskelig å se om reima er 5 eller 11 år. Har den vert skiftet ved første interval så er den vel 5 år gammel nå, om den ikke har ver skiftet i det hele tatt så er den vel ca. 11 år nå. Lenke til kommentar
gardso Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Hm. Får saumfare alle deksler i morgen en gang til. 11år gammel reim.. Jaja, alt går selvfølgelig ann, og den blir svært lite brukt i dag også. Bortsett fra en lengre tur-retur Trdhm-Oslo for en måned siden, så har den bare blitt brukt for kjøring av Rema1000-poser. Får vel investere i ny reim snart da. Takk Endret 5. juli 2016 av gardso Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Enten den er 5 eller 11 år gammel, er det uansett på tide å bytte den. Bruker du merkeverksted, blir det lagret på data. Mitt forrige innlegg viser hvor dårlig arbeid enkelte jalla-verkstedet utfører. Jeg bruker alltid det samme Peugeot-verkstedet for å få utført arbeidet på en god måte, med originaldeler. Den ene gangen jeg fikk fikset en ødelagt støtdemper på et jalla-verksted (Esso på Stabekk), brukte de en pakning av dårlig kvalitet. Den lakk girolje, som ble oppdaget på neste EU-kontroll. Det kostet flere tusen å utbedre fordi hele støtdemperen måtte av for å komme til. Hadde de brukt en pakning som kostet 20 kroner mer, hadde jeg ikke trengt å ta av alt igjen. Det kan være dyrt å forsøke å spare penger. Endret 5. juli 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå