Gå til innhold

[Løst] Død Kingston Data Traveler SE9 G2 64GB?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Kingston Data Traveler SE9 G2 64GB minnepenn som brått sluttet å fungere her..

Tror jeg fant ut grunnen.. Viser seg at plasten i midten av USB porten på maskinen den ble brukt sist på, er borte.. Noe som førte til bøyde pins i USB porten på den pc'n.

Og mest sannsynlig drepte minnepennen..

Testet den på min egen pc.. og da ble den ikke gjenkjent.. Men etter en restart så dukker den opp opp som "2307 PRAM USB Device"..

Og en av gangene jeg plugget den inn, så ble det installert en "2307 Boot ROM" driver..

Vil tro dette er et sikkert tegn på at denne er død??

Regner også med at garanti ikke dekker denne "skaden"?

Ser forøvrig ikke noe fysiske skader på minnepennen.

Endret av J@9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bøyde pins i porten burde strengt tatt bare blåst sikringen i pcen. Ikke ødelagt minnepinnen om det ikke kom noen transient spenning inn i den e.l.

Kan vel sende den inn søm død USB stick uansett.

Det du "ser" på den er nok kun kontrolleren , så har eventuelt "bare" nand flash minnet tatt kvelden.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Kan jo prøve å sende den inn, hvis det fremdeles er garanti på den.

Var i en Usb 2.0 port, og det kan se ut til at det er 5v pinnen som er litt bøyd.

Det morsomme er at jeg har brukt den i den porten flere ganger uten å vite at plasten var borte, siden dette er min multiboot minnepenn og det er en maskin jeg driver å setter opp på nytt.

Pinnen er ikke veldig bøyd.. men kan nok ha truffet et annet punkt på minnepinnen.

Lenke til kommentar

Det er jo fordi det ikke er verdt tiden demmes. Skal de betale for frakten inn til verksted, ha en person som går igjennom og sjekker den, så er det klart at det vil koste mye mer enn minnepennens verdi.

Så da sparer de noen kroner om de bare løser det med en gang. Men bra et ordnet seg da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...