Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm i forbindelse med gpu (mulig psu)

Anbefalte innlegg

Mitt problem er at skjermen slutter å fungere så fort jeg går inn på et spill eller gjør noe hvor det kreves mer av skjermkortet en ved internet browsing.

Det som skjer er at skjermkortet plutslig får en spike fra idle temp på rundt 38-40 grader til over 100 på under 10 sekunder vifta går også fra rundt 1000 rpm til over 2600. Samtidig som dette skjer så begynner psu vifta å bråke skikkelig, men har ikke noe målinger på denne, selv om jeg går utifra det kan være en feil her også, med tanke på vifta. Etter 1 min eller 2 med den økte jobbinga, slutter skjermen å fungere selv om pcn fortsatt er på og viftene jobber like hardt. Har ikke sett noe unormalt med hovedkortet eller cpun

Feilen har oppstått etter at pcn ble sendt i pakke med posten, mistenker at det kan være en skade som følge av risting/støt men er usikker på hvilken eller om det er begge komponentene det er ett problem med. Pcn er selvbygd, men brukte den orginale esken da den ble sendt i posten, har heller aldri hatt problem før nå

Setup:

Msi Z97-G43

i5 4690k

g skill trident ddr3 (4gb)

Corsair CS650M 650W

Msi Geforce 770 (2gb)

Endret av panserpappa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...