Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp meg å få lært å uttale "R"

Anbefalte innlegg

Hei skal begynne på vgs til høsten og sliter fortsatt med å uttale r skikkelig. Har et mål om å klare det innen skolen starter og er villig til å jobbe steinhardt på egenhånd gjennom sommeren.

Så jeg ber dere om å poste alt av videoer leseøvelser, tips og lignende. VELDIG takknemlig for alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å finne en logoped? Oppfølgingstjenesten eller PPT for vgs. Kan muligens hjelpe.

Han/hun vil kunne se hva som gjøres feil og forklare hva du "gjør feil". Slikt er vanskelig å finne ut på annen måte. På egenhånd må det nok brukes speil for å se riktig tungebruk m.m. Når jeg var på barneskolen hjalp logoped med en pinne for å vise/kjenne hvordan tunge skulle formes.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Har du prøvd å finne en logoped? Oppfølgingstjenesten eller PPT for vgs. Kan muligens hjelpe.

Han/hun vil kunne se hva som gjøres feil og forklare hva du "gjør feil". Slikt er vanskelig å finne ut på annen måte. På egenhånd må det nok brukes speil for å se riktig tungebruk m.m. Når jeg var på barneskolen hjalp logoped med en pinne for å vise/kjenne hvordan tunge skulle formes.

Hadde oppfølging med logoped de to siste årene på ungdomskolen, men usikker på resultatene. Hun sa veldig lenge at jeg hadde lært det men når jeg leser høres den litt "boblete" ut og jeg må anstrenge meg en goood del. Lærte først å rulle på r men senere klarer jeg nå bare å lese enkelt r og ikke dobbelt i ord. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...