Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Flytte ledninger til en annen koblingsboks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, var ikke godt å se av dokumentene der. Det skal være stemplet på selve lampa, men usikker på om lampa må helt ned. Mest sannsynlig start det på innsiden av lokket eller inne ved tilkoblingspunktet. Hvis ikke er det vel en merking ett eller annet sted på lampa.

Endret av El-Ateisten
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg kan jo for moro skyld legge ut listen jeg nettopp ba om et lite prisestimat på fra en elektrikerkjede i nærheten:

1. BAD: Koble til LED-lampe fra IKEA over speilskap (løse ledninger ut fra veggen i tillegg til en koblingsboks bak speilskap). 
2. BAD: Koble til 4-veis utenpåliggende stikkontakt inni høyskap over koblingsboks (har stikkontakten allerede). 
3. BAD: Gjøre om 1-veis stikkontakt til en horisontal 2-veis over koblingsboks (har stikkontakten allerede). 
4. BAD: Gjøre om 1-veis stikkontakt til en horisontal 2-veis over koblingsboks (har stikkontakten allerede). 
5. STUE: Koble på en 1-veis stikkontakt over en koblingsboks (bruke den ene fra punkt 3 eller 4). 
6. STUE: Koble bort en ovn og sette på deksel. 
7. GANG/STUE: Sjekke sikringen til komfyr og bytte den hvis brannfarlig. Den lager en tikkelyd når komfyr er på. Garo automatsikring, 25 A. 
8. STUE: Sjekke hvorfor lysbryter påvirker TV-tuner og USB-kontakt på PC.

De innledet med at det var vanskelig å beregne, men antok 3-4 timers arbeid og 5000-6000,- + mva.

Tenkte jeg skulle oppdatere nå som jeg har fått regning. Elektrikeren var her 1 time, men tok betalt for 2 timer + 50 kr for kjøring og 250 kr for dokumentasjon. Høres det normalt ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...