Larzen_91 Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Det er jeg forsåvidt enig i. Eneste materiell jeg kan se behøves er en ny 25A sikring dersom den må byttes. Med forbehold om at IKEA lampen kan brukes, noe som ikke et sikkert. Lenke til kommentar
Venin Skrevet 9. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2016 De regnet timepris på 700,- + mva. Hvorfor skulle man ikke kunne bruke IKEA-lampen mener du? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Vet at noe utstyr er merket med 14A f.eks. Da er det teknisk sett ikke lov å montere det på en 16A kurs. Lenke til kommentar
Venin Skrevet 9. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2016 Såpass. Gidder ikke skru den ned igjen for å sjekke. Satser på det ordner seg. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Det bør stå i papirene som følger med lampa om du fortsatt har de. Og ja, det å produsere boligutstyr (stikkontakter/lamper o.l.) som ikke er godkjent til å montere på den vanligste kursstørrelsen er merkelig. Lenke til kommentar
Venin Skrevet 9. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2016 Fulgte bare med monteringsanvisninger, men det er mulig det var klistra en lapp på plasten. Den har jeg kasta. Ser ikke noe mer info her heller: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20250899/ Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 (endret) Nei, var ikke godt å se av dokumentene der. Det skal være stemplet på selve lampa, men usikker på om lampa må helt ned. Mest sannsynlig start det på innsiden av lokket eller inne ved tilkoblingspunktet. Hvis ikke er det vel en merking ett eller annet sted på lampa. Endret 9. juli 2016 av El-Ateisten Lenke til kommentar
Venin Skrevet 9. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2016 Tok en lettvint løsning og spurte IKEA på chat. De bekreftet 16A, så da gambler jeg på at det stemmer. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Da er det vel trygt å anta det ja. Mener jeg satte opp en slik for en kunde en tid tilbake, men usikker på om det er akkurat samme lampa. Lenke til kommentar
Venin Skrevet 14. september 2016 Forfatter Del Skrevet 14. september 2016 Jeg kan jo for moro skyld legge ut listen jeg nettopp ba om et lite prisestimat på fra en elektrikerkjede i nærheten: 1. BAD: Koble til LED-lampe fra IKEA over speilskap (løse ledninger ut fra veggen i tillegg til en koblingsboks bak speilskap). 2. BAD: Koble til 4-veis utenpåliggende stikkontakt inni høyskap over koblingsboks (har stikkontakten allerede). 3. BAD: Gjøre om 1-veis stikkontakt til en horisontal 2-veis over koblingsboks (har stikkontakten allerede). 4. BAD: Gjøre om 1-veis stikkontakt til en horisontal 2-veis over koblingsboks (har stikkontakten allerede). 5. STUE: Koble på en 1-veis stikkontakt over en koblingsboks (bruke den ene fra punkt 3 eller 4). 6. STUE: Koble bort en ovn og sette på deksel. 7. GANG/STUE: Sjekke sikringen til komfyr og bytte den hvis brannfarlig. Den lager en tikkelyd når komfyr er på. Garo automatsikring, 25 A. 8. STUE: Sjekke hvorfor lysbryter påvirker TV-tuner og USB-kontakt på PC. De innledet med at det var vanskelig å beregne, men antok 3-4 timers arbeid og 5000-6000,- + mva. Tenkte jeg skulle oppdatere nå som jeg har fått regning. Elektrikeren var her 1 time, men tok betalt for 2 timer + 50 kr for kjøring og 250 kr for dokumentasjon. Høres det normalt ut? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Han tok betalt 1 time før å kjøre tur/retur kontoret. Så 1 påbegynt time hos deg, 50kr for drivstoff og slitasje på bil. 250 kr for X antall minutter det tok å dokumentere. Høres helt vanlig ut. Lenke til kommentar
Venin Skrevet 15. september 2016 Forfatter Del Skrevet 15. september 2016 Ja, de holder til 5 minutter unna, men det er kanskje vanlig å føre opp per time påbegynt også på tiden det tar å kjøre? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 (endret) Akkurat det høres litt drøyt ut, men det kan hende han var en time unna og at det ikke beregnes fra kontoret deres i den bedriften. Endret 15. september 2016 av TMB Lenke til kommentar
Venin Skrevet 21. september 2016 Forfatter Del Skrevet 21. september 2016 Sendte like gjerne en epost for å spørre. De skrev visst vanligvis bare hele timer, men siden kjøretiden var så kort endret de til en halv time. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå