Mastiff Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Dette skriptet funker greit for å finne ut om en vanlig fil eksisterer: function file_check(file_name) local file_found=io.open(file_name, "r") if file_found==nil then print('Error - File Not Found') else print("File Found") end return file_found end print(file_check('C:\\Program Files (x86)\\Foobar\\Sone 0\\version.txt')) Her gir den resultatet: File Foundfile (0BFBA0D0) Problemet er at den fila jeg trenger å sjekke for (den viser om medieprogrammet Foobar allerede kjører) bare heter running uten filetternavn. Da gir det: Error - File Not Foundnil Er det noen som vet hvordan man kan sjekke etter om en sånn fil fins? Endret 5. juli 2016 av Mastiff Lenke til kommentar
tingo Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Funker det hvis du sjekker på "running."? (gammelt DOS-problem) Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 Nei, beklager. Det glemte jeg å skrive. Jeg har prøvd med både running. og running.* uten å lykkes.Jeg er også gammel DOS-er (fra 2.11 og opp). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå