AnonymDiskusjon Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Hei. Jeg og eksen var sammen i omlag 6 år, så ble det slutt i mai i fjor. Vi bor på hver sin kant av landet etter at hun kom inn på skole på vestlandet, jeg bor i nord. Et par mnd etter bruddet begynte hun å ta kontakt og sa at hun savnet meg, og ville tilbake. Det hadde skjedd diverse saker og ting som gjorde at jeg var litt forbannet, og følte at jeg var over henne. Det følte jeg lenge, altså i omtrent ett år. For nå i det siste, par mnd kanskje, så har jeg begynt å savne henne. Mange minner kommer tilbake, og jeg husker hvor fint vi hadde det i mange, mange år. Vi har fortsatt kontakt, og vi ringer hverandre omtrent daglig. Prater bare løst og fast om alt og ingenting. Jeg tror hun også savner meg, selv om det har gått såpass lang tid. Så nå er jeg jævlig forvirret av meg selv. Den rasjonelle delen av meg tenker jo at et avstandsforhold ikke er noe å satse på, men den andre halvdelen av meg tenker at det kan jo funke, selv om det blir dyrt med fly osv. for å besøke hverandre i helger etc. Samtidig er hun ganske eventyrlig av seg, og vil gjerne reise jorda rundt når studiene er ferdig om et par år. Ikke at det er en dårlig ting, men det er vanskelig å kunne værme på slike utflukter når man jobber 100% stilling, og kun har fri i helger og ferier. Meanwhile så har jeg avtalt å møte ei jeg har snakka litt med via tinder imorra. Hun er student fra utlandet, så der igjen tenker den rasjonelle delen av meg at det ikke er noe å satse på, hun kommer jo før eller siden til å flytte tilbake til hjemlandet sitt, sant? Jeg er 30, så jeg er på utkikk etter noe stabilt og langvarig. Onenight stands har aldri vært min ting heller, selv om jeg gjerne skulle ønske jeg var såpass casual som mange av kompisene mine er. Noen innspill her? Skal jeg høre med eksen hva hun tenker om å gi det en ny sjanse? Jeg er bare så jævlig forvirret og usikker akkurat nå... Anonymous poster hash: 201c3...277 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Langdistanseforhold får altfor hard kritikk. Hvis man elsker hverandre så er det teit å avslutte et forhold eller la vær å starte et pga avstand. Føler du deg komfortabel å vente på henne og ha begrenset med tid sammen så synes jeg at du skal kjøre på. Det er ingen fornuftig grunn til at det ikke funker så lenge dere begge vet hva det innebærer og begge ønsker å være sammen. Lenke til kommentar
12345677 Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) . Endret 22. september 2016 av Lithe Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Den rasjonelle delen av meg tenker jo at et avstandsforhold ikke er noe å satse på, men den andre halvdelen av meg tenker at det kan jo funke, selv om det blir dyrt med fly osv. for å besøke hverandre i helger etc. Samtidig er hun ganske eventyrlig av seg, og vil gjerne reise jorda rundt når studiene er ferdig om et par år. Ikke at det er en dårlig ting, men det er vanskelig å kunne værme på slike utflukter når man jobber 100% stilling, og kun har fri i helger og ferier.Det virker som hun er innstilt på å gjøre det hun vil, og at du blir nødt til å dilte etter. Det vil gjøre deg selv frustrert, og henne lite imponert. Jeg mener ikke at hun selv legger bevisst opp til å ikke ha respekt for deg, men resultatet av noe slikt vil sannsynligvis bli at hun en dag sier at hun liker deg veldig godt, og du er en veldig god mann, men at hun ikke lenger "har følelser for deg". - FORDI hun har satt deg i en posisjon som du har innrettet deg etter. Hun vet ikke nødvendigvis selv at dette er grunnen, men dette er grunnen. Mange jenter gjør dette uten å vite det. Og mange blaute menn luker seg selv ut av forholdet fordi de dilter etter henne. Meanwhile så har jeg avtalt å møte ei jeg har snakka litt med via tinder imorra. Hun er student fra utlandet, så der igjen tenker den rasjonelle delen av meg at det ikke er noe å satse på, hun kommer jo før eller siden til å flytte tilbake til hjemlandet sitt, sant? Jeg er 30, så jeg er på utkikk etter noe stabilt og langvarig. Onenight stands har aldri vært min ting heller, selv om jeg gjerne skulle ønske jeg var såpass casual som mange av kompisene mine er.Her sier du implisitt at du kommer til å feige ut fra å møte denne dama. Det er så klart opp til deg. Jeg kjenner flere internasjonale studenter, både menn og kvinner, som har blitt boende i Norge eller andre land etter å ha funnet et forhold. Personlig mener jeg imidlertid at det er meningsløst å legge planer for en lang fremtid med ei dame du akkurat (eller ikke engang) har møtt. Uansett hva du gjør med eksen, er dette alene ingen grunn til å ikke møte tinder-jenta. Fordi eksen er en eks. Som du ikke er forpliktet til. Noen innspill her? Skal jeg høre med eksen hva hun tenker om å gi det en ny sjanse? Jeg er bare så jævlig forvirret og usikker akkurat nå... Det virker som du ikke har avklart hverken med den ene eller den andre hva som skjer, og likevel tenker du langsiktig forpliktelse til begge... På tide å våkne opp... [..] værme [...] Endret 5. juli 2016 av Løgn Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 Pul begge... Anonymous poster hash: 21989...fd5 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 Takker for gode svar, mange bra synspunkter her. @Løgn: Neida, jeg kommer ikke til å feige ut, hehe. Skal møte henne imorra, så får vi se hvordan det går. Jeg føler jeg må rette litt på noen ting her. Jeg har ikke sittet på "vent" siden det ble slutt uten å møte noen andre mennesker. Jeg har vært til sengs med tre stykker siden det ble slutt, det er selvfølgelig ikke mye på et år, men så er jeg som nevnt ikke ONS-typen. Den ene av disse jentene kunne det blitt noe seriøst av, men så gikk hun plutselig cold turkey sånn helt ut av det blå. Siden jul har det imidlertid vært helt fullstendig tørke. Det plager meg egentlig ikke å gå uten sex heller, jeg savner mer det å ha noen å dele hverdagen med, hvor soft det enn måtte høres ut. Ett år som singel er vel kanskje ikke lenge heller, men jeg vettafaen, jeg synes det er rimelig kjedelig å være singel Anonymous poster hash: 201c3...277 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Det ante meg at noe hadde skjedd siden du plutselig har økende kontakt med eksen igjen. Og det som har skjedd er at du har vært tørrlagt i over et halvt år. Dette influerer din posisjon og hvordan du veklegger og idealiserer minnene du har om de fine stundene med eksen. Det er greit å være klar over. Ja, du bør møte tinder-daten. Og du bør ikke være tilbakeholden. Altså, ikke brems hvis hun tar et steg i retning av sex. Om det ikke blir noe sex, så møt henne igjen til uka, da i kontekst av at dere lager middag sammen. Denne gangen får du sannsynligvis ligget med henne. Deretter hold kontakten med henne, og revurder holdningen til eksen. Du har sannsynligvis endret holdning fordi bedømmelsen da kommer fra et annet perspektiv enn den gjør etter 6 måneders tørke. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 Vi har fortsatt kontakt, og vi ringer hverandre omtrent daglig. Prater bare løst og fast om alt og ingenting. 201c3...277 [/i] Ikke lurt. Slutt med dette! Anonymous poster hash: 6ac01...cd9 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 Hahah, jeg måtte flire litt av det svaret der Løgn 6 måneders tørke er jo verken optimalt eller ønskelig, men som jeg sa over her, så savner jeg egentlig ikke sex nevneverdig. Det er klart at det i ny og ned røyner det litt på, men jeg går ikke på veggene av den grunn. Anonymous poster hash: 201c3...277 Lenke til kommentar
LineMalen Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Hahah, jeg måtte flire litt av det svaret der Løgn 6 måneders tørke er jo verken optimalt eller ønskelig, men som jeg sa over her, så savner jeg egentlig ikke sex nevneverdig. Det er klart at det i ny og ned røyner det litt på, men jeg går ikke på veggene av den grunn. Anonymous poster hash: 201c3...277 Jeg fatter ikke hvorfor mange folk blir hysteriske etter å få seg sex hele tiden. Jeg har klart meg i 2 og en halv måned uten sex nå og bedre det enn sex i feile situasjoner. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Kjenn eter hva DU vil og så går du for det. Om noen ikke vil være med på det så nei veil, da er det ikke den eller de som er rett for ditt liv. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2016 Kjenn eter hva DU vil og så går du for det. Om noen ikke vil være med på det så nei veil, da er det ikke den eller de som er rett for ditt liv. +1 Dette jeg prøver å si til meg selv etter bruddet med ex'en. 4 måneder er gått og jeg sliter litt fortsatt, men dette her er bra sagt. Jeg prøvde å få henne tilbake, men hun ville ikke. Men da er det som denne personen sier veldig sant. Anonymous poster hash: 8966b...3a9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå