Bladkiosken Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Ulykkestall, men håper jeg slipper i år også! Noen bedre? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Jeg holdt ut i 15, da hadde jeg en blødende tann i over ett år, og fikk totalt behandlinger for over 30000,- gjennom 10 måneder . Det er best å bare gjøre det. Tenna skal du ha resten av livet, det er ikke barskt å droppe tannlegen, med mindre råtnende stubber og dårlig ånde er macho. Endret 5. juli 2016 av Bytex 3 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Slipper? Man må jo strengt tatt aldri. Dra dit for en sjekk regelmessig, da blir det både billigere og bedre i lengden. Små hull er billige, rotfylling er dyrt, valget er ditt 2 Lenke til kommentar
Bladkiosken Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 Jeg holdt ut i 15, da hadde jeg en blødende tann i over ett år, og fikk totalt behandlinger for over 30000,- gjennom 10 måneder . Det er best å bare gjøre det. Tenna skal du ha resten av livet, det er ikke barskt å droppe tannlegen, med mindre råtnende stubber og dårlig ånde er macho. Fy flate, det var dyrt! Jeg skyller med vann og pusser så fort emaljen har hentet seg inn igjen. Kommer nok ikke til å gå før det gjør vondt. Hadde du ikke smerter i den tanna siden du holdt ut i ett år? Anbefaler de nye tanntanntrådene til Jordan som heter Easy Reach Floss. Har kommet ned i et par mellomrom jeg ikke visste fantes. De er dyre, men verdt det! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Jepp jeg hadde mye smerter i den tanna, spiste ikke med halve munnen på ett år. Det var til slutt min tante som bestilte tannlegetime for meg da jeg ikke hadde baller til å gjøre det selv. Har aldri angret. Og når tannlegen tok røntgen fant hun to tenner til som måtte rotfylles + et par småhull og 9 begynnelser til hull. Det sto ikke så bra til i kjeften min selv om bare en tann gjorde vondt. Endret 5. juli 2016 av Bytex Lenke til kommentar
Bladkiosken Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Slipper? Man må jo strengt tatt aldri. Dra dit for en sjekk regelmessig, da blir det både billigere og bedre i lengden. Små hull er billige, rotfylling er dyrt, valget er ditt Jaa, så sjeldent som mulig. :-) Jepp jeg hadde mye smerter i den tanna, spiste ikke med halve munnen på ett år. Det var til slutt min tante som bestilte tannlegetime for meg da jeg ikke hadde baller til å gjøre det selv. Har aldri angret. Og når tannlegen tok røntgen fant hun to tenner til som måtte rotfylles + et par småhull og 9 begynnelser til hull. Det sto ikke så bra til i kjeften min selv om bare en tann gjorde vondt. Må ha vært som å komme til Paradis å få ordnet opp i det! Pga. økonomi er jeg nøye på tannstellet, og håper jeg aldri mer trenger å gå til en tannlege. :-) Men nå som jeg har skrevet det, kan man forbanne seg på at det er det jeg må, om ikke lenge til. Endret 5. juli 2016 av Bladkiosken Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Du kan være heldig, men det er ikke lett for deg selv å holde full kontroll. Jeg var nylig til tannlegen etter 6-7 år og hun fikk seg en god overraskelse, null hull! Du trenger nødvendigvis ikke å gå til tannlege, du kan gå till tannpleier. Men gå før det gjør vondt. Lenke til kommentar
Bladkiosken Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 Du kan være heldig, men det er ikke lett for deg selv å holde full kontroll. Jeg var nylig til tannlegen etter 6-7 år og hun fikk seg en god overraskelse, null hull! Du trenger nødvendigvis ikke å gå til tannlege, du kan gå till tannpleier. Men gå før det gjør vondt. Kanskje ta en liten sjekk som du gjorde ja. I disse sukkertider er nok null hull en sjeldenhet skulle man tro. Må ja vært artig opplevelse. :-) Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Det økonomiske er da ikke det værste. De smertene jeg får der er værre enn og knekke samtlige ben i kroppen... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Det er fort dyrt å spare penger på den måten, ettersom man må ta det når det er for sent i stedet for når det er billig... Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Om økonomi er tema ville jeg byttet eller skaffet en jobb om tannlegen hadde vært noe jeg hadde begynt å spare penger på. Endret 5. juli 2016 av Hansien Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Bare fordi man ikke har vært hos tannlegen, betyr ikke dette at det står bra til med tennene. Snarere tvert imot. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Bruker en tusing i året på tannlege. Litt mer om det en sjelden gang er hull. En ærlig sak å ikke like å gå til tannlege (få synes det er direkte gøy), men å la være fordi man "tenker økonomi" høres ut som et veldig vikarierende argument. Nærmere en definisjon på å spare seg til fant kommer man knapt. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Var for første gang på 12 år tidligere i år, null hull og alt så bra ut? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Jeg holdt ut i 15, da hadde jeg en blødende tann i over ett år, og fikk totalt behandlinger for over 30000,- gjennom 10 måneder . Det er best å bare gjøre det. Tenna skal du ha resten av livet, det er ikke barskt å droppe tannlegen, med mindre råtnende stubber og dårlig ånde er macho. Fy flate, det var dyrt! Jeg skyller med vann og pusser så fort emaljen har hentet seg inn igjen. Kommer nok ikke til å gå før det gjør vondt. Hadde du ikke smerter i den tanna siden du holdt ut i ett år? Anbefaler de nye tanntanntrådene til Jordan som heter Easy Reach Floss. Har kommet ned i et par mellomrom jeg ikke visste fantes. De er dyre, men verdt det! Jaja, venter du kan du risikere å få gebiss. Så hvor venter, er du redd tannlegene, de er ikke farlige . Jeg er 50 og går en gang i året, i januar måtte jeg rotfylle for første gang. Kostet 5 store lapper. Kan bli ekstremt dyrt om du venter Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Hvordan unngår du at det bygger seg opp plakk hvis du aldri tar tannrens-prosedyre? Min erfaring er at uansett om jeg pusser tennene så får jeg alltid plakk, da særlig nederst, på baksiden. Sist gang var det lenge siden, og da måtte tannlegen bruke ekstra mye muskelkraft for å få vekk tannsteinen. Lenke til kommentar
Bladkiosken Skrevet 6. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2016 Tanntråd? Om man får hull er relativt tror jeg. :-) Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Tanntråd tar plakk i mellomrommene ja , men ikke langs hele tannroten ellers. Plakk er sjelden noe særlig problem foran på tennene, men mest bak på tennene. Man ser det ikke, hvis man da ikke står foran et speil (i godt lys) og i tillegg holder et lommespeil bak tennene. 1 Lenke til kommentar
Bladkiosken Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 Det er sant! Burde nok ta en tur ja... Kanskje bestille sånn tannlegespeil på Ebay. :-) Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Har ikke vært hos tannlege på 23 år. Jeg trakk en betent visdomstann selv for 9 år siden, ute i bushen i Brasil, med cachasa og tang. Ellers har det ikke vært noe problem. Vet selvsagt at det burde sjekkes. Men har fobi for tannleger etter at jeg ble mishandlet av en som barn. Anonymous poster hash: dfc52...e9e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå