Gå til innhold

Problem med skjermkort

zharchy

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem...

I det siste har skjermen bare blitt svart...

Er det noe galt med skjermkortet mitt? Jeg har et Powercolor 9800 Pro 128mb.

Windows kom med en feil rapport som sa noe om driveren, jeg vet ikke.

Fint hvis dere svarer fort

Mvh

Jan K.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er det samme som jeg strever med, jeg har et 9600 PRO 128. Er det slik at skjermen slår seg av og lyden forsvinner? Når du kjører med høy belastning på CPU. Da er det ikke utenkeligt at det er et kjøle problem.

Jeg ser at du har samme kabinett som meg, Chieftec Dragon midi, da er spørsmålet: er det flere somhar dette kabinettet som opplever det samme?

Lenke til kommentar

Jeg får shut-down når CPU passerer 56C, og med en tomgangs teperatur på 45C. Når jeg åpner døra, så synker tomgangs temperaturen til 41C.

Jeg har også prøvd å kjøre 3DMark03, men fikk shutdown når CPU en ble testet.

Da hadde jeg en PWM temperarur på 45,5.

Men jeg ville jo tro at en P4 2,4GHz skulle tåle en høyere temperatur enn 56C.

Lenke til kommentar

Takk til dere som tok dere tid :thumbs:

Jeg fjerna dritt driveren til ATI (den nyeste Catalysten)

Og trur du ikke driten fønka?

Til dere som har samme problem: FJERN CATALYSTEN, OG BRUK WINDOWS SINE EGNE DRIVERE!

Dette høres sikkert utrolig dumt ut, men vil du beholde skjermbildet, "take my advice, and stay at home" :thumbup:

Lenke til kommentar

Å bruke Windows sine drivere er vel så bra det, forutsatt at du skal sitte stille og se på skrivebordet uten så mye som å spille Minesveiper. Windows har standarddrivere så skjermkortet skal gi nødvendige signaler til skjermen. Men dersom du skal spille bør du absolutt innstalere siste Catalyst, 3.9. Mange som hadde problem med 3.8, men 3.9 funker helt fint for meg. Kommer an på om du har innstallert riktig da. Du bør absolutt legge inn spesialiserte drivere for et sånt skjermkort.

Lenke til kommentar
Hvis det er det samme som jeg strever med, jeg har et 9600 PRO 128. Er det slik at skjermen slår seg av og lyden forsvinner? Når du kjører med høy belastning på CPU. Da er det ikke utenkeligt at det er et kjøle problem.

Jeg ser at du har samme kabinett som meg, Chieftec Dragon midi, da er spørsmålet: er det flere somhar dette kabinettet som opplever det samme?

har samme problem... litt iallefall..

mitt 9600 pro henger seg opp. Fryser helt.

Da er oftest maskinen idle 45-46c ( 2500@3200)

har midi....

tør ikke overklokke heller, for da klikker det sikkert helt vinkel :cry:

Lenke til kommentar

Spør du meg er det sikkert viften din som har begynt med uregelmessige pauser, noen programm sjekker strømmforsyningen til de forskjellige viftene slik at du kan se når viften ikke går som den skall.

Det forbauser meg ikke om du snart for brent fast noen fine striper på skjermen, det er første tegn på at skjermkortet sier takk for seg.

bytt vifte eller skjermkoret der du kjøpte det

Lenke til kommentar

Fant ud at vidtå ikkje starta av seg sjøl :p

Så eg måtte skua shiden i gang!

Så nå har det blitt ein rutine :p

Gidde ikkje å senda tebage te Komplett, så sidde eg der uden skjermkort, og så e Komplett så forbanna slue at di bare seie: "Var ikke noe galt med dette" så må eg betala frakt fram og tebage, pluss arbeidspenger til Komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...