Redaksjonen. Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 - Den var umulig å stoppe.Norsk 19-åring fikk ødelagt matteksamen da Windows 10 installerte seg selv Lenke til kommentar
ozone Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Jeg har alltid brukt windows på PC'en, og kan det til fingerspissene. 7 var perfekt, 8 ikke noe bedre og pakket inn i glanspapir... 10 har jeg holdt meg langt unna! (trikset der er å holde 'automatiske oppdateringer' avskrudd fra dag én!) Jeg tror ikke Microsoft helt forstår hvor mislikt de blir, og konsekvensene i det lange løp, av tvangen og lureriet som de bruker nå! Jeg digger fremdeles windows 7, men jeg er plutselig veldig skeptisk til Microsoft... Endret 5. juli 2016 av ozone 4 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Måten MS gjennomfører denne oppdateringen på er jo full retard, evt på nivå med crapware, der man med vilje obsfuskerer muligheten til å avbryte. AtW 8 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Han mistet et kvarter med jobb. Når jeg leste overskriften hørtes det ut som om det var en doktoravhandling som ble slettet. "Gabriel fikk en dag eller to ekstra å pugge på pga Win10 oppgradering" er bedre. Hvis han har glemt å lese på et par ting så er det bare positivt Lenke til kommentar
Megdabare Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Han mistet et kvarter med jobb. Når jeg leste overskriften hørtes det ut som om det var en doktoravhandling som ble slettet. "Gabriel fikk en dag eller to ekstra å pugge på pga Win10 oppgradering" er bedre. Hvis han har glemt å lese på et par ting så er det bare positivt Leste vi den samme teksten? Teksten lyder iallefall nå slik: "Ett kvarter inn i andre delen av R2-eksamen startet den automatiske oppdateringen". Det står jo også at han må ta eksamen på nytt igjen til høsten. Hvor står det at han kun mistet 15 minutter? 7 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Endret 5. juli 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
ozone Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) I denne tråden er et av mine innlegg blitt slettet (forhåpentligvis av en moderator), og 'SlikGårNoDagan' har redigert sine som foranlediget mitt innlegg. Slikt synes jeg ikke noe om. Iallefall ikke uten en god grunn. Vil moderator som slettet vennligst legge tilbake alt slik det var? Ellers vil dette bli rapportert høyere opp i systemet. Endret 6. juli 2016 av ozone 2 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Adressa-artikkelen har litt mer detaljer. Han fikk låne en PC fra skolen til å fullføre noe av del 2, men gikk totalt glipp av ca. én time pluss den uspesifiserte tiden det tok å få tak i skole-pcen først. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Da bør skolen gi ham den tiden han mistet. Han skal ikke bli urettferdig behandlet for noe han ikke har kontroll på. 1 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 ...gitt at det er teknisk mulig å utsette innleveringstiden på en digital eksamen. Det er ikke gitt at skolepersonalet har noen som helst kontroll over det. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Det var forklart at den andre delen var PC-delen, den første var på papir. Hvis han kun trengte å ta andre delen så mistet han et kvarter. Nei, han fikk bare brukt PC'en ett kvarter - deretter fikk han ikke brukt den. Hvis andre del av eksamen skulle vare 4 timer, så mistet han 3 timer og tre kvarter. Matte? 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Han mistet et kvarter med jobb. Men som Sutekh påpekte så mistet han over en time pga surr med å få ny PC så da mistet han over en time og et kvarter av den begrensede tiden man har til rådighet. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Dårlig matte, om han ikke kunne gjøre seg nytte av det ene kvarteret han brukte PC'en må det også regnes som mistet. Avhengig av hvordan man ser på det mistet han... A) en dag med bortkastet eksamen, B) flere dager på grunn av at han må lese seg opp igjen før han tar den på nytt, C) en time, give or take, fordi han fikk tilgang på erstatnings-PC i mesteparten av disse fire timene, eller D) ingen tid, siden han opplevde tiden selv om han ikke fikk disponert den slik han ville. I tilfelle C) mistet han også programvareverktøy han trengte eller ønsket å bruke. Endret 5. juli 2016 av tommyb Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 En ting er å gå glipp av deler av eksamenstiden, en annen ting er alt stresset som fort oppstår når noe går galt med det praktiske på eksamensdag. Da sykkelen min ble stjålet og jeg først oppdaget det på dagen jeg skulle ha eksamen i instrumentering og måleteknikk, så klarte jeg (så vidt) å komme meg til eksamenslokalet i tide. Men jeg kan ikke påstå at jeg klarte å yte mitt beste den dagen. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Jeg bidrar med mer enn spydigheter. Det sto ingenting om hvor forberedt han var, jeg prøvde ikke å få noen til å tro at han ikke var forberedt Jeg regnet med at han fikk ta eksamen raskere enn høsten, skolen pleier å tilrettelegge i ekstraordinære tilfeller. Det var forklart at den andre delen var PC-delen, den første var på papir. Hvis han kun trengte å ta andre delen så mistet han et kvarter. Han var ett kvarter inn i den andre delen, det er ikke det samme som at den andre delen bare er ett kvarter lang... Ellers var det en eksamen, og du får ikke godkjent halve eksamen, slik at du kan ta neste halvdel senere. Han fikk effektivt bare utføre halve eksamen, og må ta hele eksamen på nytt for å forbedre eventuel karakter om han består. Hvordan du konkluderer med at han bare tapte 15 min arbeid er rart, det er jo ikke problemet i og med at han ikke fikk fullføre den delen i det hele tatt... 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-kZbtLvnJ Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 win10 = mer overvåkning. Lenke til kommentar
kjetil_kilhavn Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Som vanlig er det ingen Linux-brukere som forstår hva dette dreier seg om. Avslutte kjørende programmet automatisk på grunn av en oppdatering. Nei, den må dere lenger ut på landet med. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) win10 = mer overvåkning. Jaha? Mye tyder på at det er på samme høyde som W7. Er man usikker kan man faktisk sørge for å slå av en del ting som gjelder overvåkning uten problemer , noe som er vanskeligere andre plasser. Når det gjelder akkurat denne oppdateringen til Windows 10 så skal den skje når man ikke bruker pcen og på et tidspunkt på dagen som passer , dette var noe jeg hadde manuelt mulighet til å sette igang selv om jeg husker helt rett , men kan også være pga windows versjonen jeg har ( Pro). Så noe må ha gått galt her. Brukerfeil eller os feil? Endret 5. juli 2016 av Malvado 1 Lenke til kommentar
E32IF3SH Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Windows er et stort problem. Spørsmålet er når det blir kastet på dør Lenke til kommentar
Ping7 Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 10 har jeg holdt meg langt unna! (trikset der er å holde 'automatiske oppdateringer' avskrudd fra dag én!) Hvorfor styrer du unna W10? Jeg synes det er den beste Windows versjonen siden XP og har vært dønn stabilt på 4 av PCene mine. Synes dog at mye av denne oppgraderingsoppstyret har vært dårlig håndtert av MS. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå