Hveding Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Hei!Har nå vært sykemeldt et par måneder pga alvorlig skade i skulder.. Mai måneden så forlenget jeg ikke sykemeldingen pga jeg klarte meg økonomisk med egene midler, så ville da ikke "snylte" av nav å trodde de likte at man tok ansvar for seg selv når man har muligheten.Men nå sier de at jeg ikke har krav på sykepenger pga jeg har hatt et opphold (de mener jeg da har vært friskmeldt siden jeg ikke var hos legen i mai).Hvordan er reglene rundt dette ? Trodde jo de skulle smile av glede når de slipper å betale ut sykepenger for hele mai. Mvh Pat. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) NAV er ikke en person som har følelser. Det er et helautomatisk system der individet ikke blir sett. Så du er ganske naiv hvis du tror du gjør NAV en tjeneste med å ikke motta penger fra dem. Alt går på automatiske datasystemer som trigger alarmer når kriteriene ikke er oppfylt. Det er ingen kar som sitter på et kontor og tenker "å så flink Pat var nå, nå kan jeg putte litt ekstra på ferikontoen min siden han ikke skal ha penger!" Endret 5. juli 2016 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå