FuzzFuet Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Hei! Hva skal jeg gjøre når jeg har endret epost på microsoftkontoen, men på stasjonerPCen henger den gamle eposten igjen? Endret fra Yahoo til Gmail for en stund tilbake. På stasjoner PCen er det fremdeles Yahoo eposten som brukes ved innlogging mens på Laptopen er det Gmail. Jeg har ikke sjangs til å huske passored på den "gamle" Yahoo kontoen (bruker en enkel pin kode til login ved oppstart) å prøver jeg å endre det er det passordet til nye Gmail som blir endret. Hvordan får jeg slettet alt det gamle? Eventuelt lage helt ny bruker på PCen? Ikke så enkelt og folklare.. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Hvis du har en ny Microsoft-konto, så skal du kunne bruke denne på alle PC'er med nettilgang. Hvis den gamle PC'en er satt opp til å logge deg på med en Microsoft-konto, så skal dette ikke være noe problem. Påloggingen vil jo ikke skje lokalt, men via en MS autoriseringsserver. Hvis du ikke får opp noen innloggingsskjerm, men går rett inn på desktop'en når du slår på PC'en, så velger du bare Log off (via Start Button) og logger deg inn igjen med den nye kontoen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Du løser dette ved å logge på microsoft kontoen (navngitt Yahoo) på https://account.microsoft.com Der legger du til et alias likt din nye "e-post" Etter dette kan du gjøre om Windows logon på Pcen til Microsoft kontoen med ny mail adresse (samme passord). Deretter kan du gjøre nye aliaset om til primær og tilslutt slette "yahoo". Jeg gjorde dette forrige uke på en pc/bruker som måtte få ny mailadresse grunnet spam. Det var på en win 10 pc men samme gjelder for 8.1. Brukeren hadde en Microsoft Account med logon ID = [email protected] . Endret 5. juli 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 6. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2016 Problemet er at når jeg prøver og gjenopprette passordet til Yahoo kontoen får jeg beskjed om at den ikke eksisterer lengre.. Jeg tar å kjører en clean install, mulig det er "overkill" men tar mindre tid. Også får jeg en fresh windows i samme slengen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå