jajo Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Jeg skal få meg ny pc eller Mac. Men problemet er at jeg ender opp med dritt kjøp, der selger i butikk prakker på meg møkka som de vil bli kvitt. Jeg kjenner at jeg er mektig lei. Laptopen min er nå over 7 års gammel, har bare blitt brukt til pynt. Kjøpte meg videoredigering pogram med pc og ble for talt at dette skulle den takle. (Pinnaclestudio) Den hobbyen ble fort revet fra meg da den nye pc ikke takklet dette. Driver nå med foto, for det krever ikke så mye av en pc. Men jammen tok jeg feil der også. Hele maskinen går i svart etter ei lita stund og må resette alt. Er mektig lei. Er alene i hjemmet har null peiling. Penger er ikke til hinder når evt ny skal kjøpes. Denne gangen skal jeg ha noe som er topp ofte The line. Har hørt at i7000 eller hva det heter bjør jeg ha. Så Jeg tenker litt på stilrene fasongen til Mac som Stasjonær. Tar ikke så mye plass. Kanskje jeg vil ta opp film hobbyen, samt å skaffe meg et skikkelig fotoredigering pogram. Hva mener dere. jeg vil ikke gå i samme kjipe fella igjen. Vil bare at mitte nye kjøp skal takkle å exportere video som jeg har redigert. Og at ikke noen nye maskinen tvinger seg selv til å reinstallere alt slik at jeg mister alt på pc. Har opplevd dette nok Tusen hjertelig takk for du orket å lese alt. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Jeg skal få meg ny pc eller Mac. Men problemet er at jeg ender opp med dritt kjøp, der selger i butikk prakker på meg møkka som de vil bli kvitt. Jeg kjenner at jeg er mektig lei. Laptopen min er nå over 7 års gammel, har bare blitt brukt til pynt. Kjøpte meg videoredigering pogram med pc og ble for Kan du heller ikke si hva du trenger? Hva du har fra før av så kan noen av oss vurdere om det er verdt å oppgradere eller skaffe ny. Sliter samme problemet med laptop selv ingen laptoper er til mitt behov. Så har måttet utsette det. Var det en laptop som var fremtidrettet og kan bytte hovedkort\skjermkort så ofte man ville vil det vært en fint ting. Stasjonær finnes det alltid løsninger ofte på bruktmarked. Lenke til kommentar
jajo Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 Det jeg trenger er en maskin som skal tåle alt og ikke slår seg av ved en videoredigering,foto bra med lagringsplass har flere eksterne harddisker som jeg har kjøpt uten om, pga redd for å miste bilder evt.. Jeg har i dag en Hp envy 15-119eo-15-6 Jeg ønsker meg mer stasjonær pc nå, Og jeg kan ikke store ord i pc venden kun at i7 er bra i dag i forhold til i5;) Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Apple maskiner er PC'er de også 1 Lenke til kommentar
jajo Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 Hehe ja jeg vet det. Men bare for å skille på de to jeg suggler på denne her 27" 1TB fusion drive 3,2 GHz modell MK472. Skal tro at denne kan klare det jeg er ute etter, forhåpentligvis;) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Det jeg trenger er en maskin som skal tåle alt og ikke slår seg av ved en videoredigering,foto bra med lagringsplass har flere eksterne harddisker som jeg har kjøpt uten om, pga redd for å miste bilder evt.. Jeg har i dag en Hp envy 15-119eo-15-6 Jeg ønsker meg mer stasjonær pc nå, Og jeg kan ikke store ord i pc venden kun at i7 er bra i dag i forhold til i5;) Fant desverre lite informasjon om den maskinen. Uansett er stasjonær foretrekket til tyngere oppgaver. Gjerne sokkel 1366\2011 hvis du skal jobbe med tyngere 4k\8k videoredigering men er del dyrere og trekker mere strøm. Så må vurdere skal du bare jobbe med full HD videoredigering og lite konverteringer mellom filformater burde lga 1155 eller nyere fungere helt fint. Alt mellom 16\32 GB ram burde holde. SSD disk er å foretrekke. Har du et budsjett? Brukt\nytt, da mine 3-4 år gamle pcer klarer det meste som greit utgangspunkt. Eneste selv om de er noe år så vil skylake gjøre cpuen trekker mindre strøm. LGA 1151\sokkel 2011-3 er de platformene som er nye hvis du skal ha noe nytt. Ekstern harddisk er ikke noe tryggere enn intern, SSD disker er nok mere sikrere mot diskhavari. Problemet med SSD disker er SSD kontrolleren kan slutte å fungere og mye skriving over flere år. Så vil gjenerielt si samsung SSD disker gjerne Pro serien er mye sikkere en harddisk. Endret 5. juli 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
jajo Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 Ingen hindring max 24k vil ha nytt. Vet at pc er dog billigere og får mer for pengene. Men vil ikke gå ut fra butikken som en idiot, der selger lurer meg. Skal ha det beste denne gangen. Ang laptopen min, den forsvant uka etter jeg kjøpte den fra butikken. Fant den ingen plass. Så der av min grunn at løken solgte meg en gammel maskin. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Apple maskiner er PC'er de også Hehe ja jeg vet det. Men bare for å skille på de to jeg suggler på denne her 27" 1TB fusion drive 3,2 GHz modell MK472. Skal tro at denne kan klare det jeg er ute etter, forhåpentligvis;) Meget bra. Det finnes faktisk folk som tror Apple-maskiner ikke faller under kategorien PC så jeg like å opplyse folk om det i tråder der de skriver PC eller Mac Lurer på hva slike folk kaller maskiner med Linux Lenke til kommentar
jajo Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 Pingu ;)off nei vet ikke huska for 11 år siden exn hadde linux og da ble den kalt for pingu. Så for meg er det det men det er sikkert mye bedre i dag ja. Så jeg har vært borti det og Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Det finnes jo: MSI Vortex G65 6QD SLIIntel Core i7-6700, 16GB, 256GB PCIe SSD, 1TB HDD, 2x GeForce GTX 960 3GB i SLI, Windows 10 6. gen. Intel Core i7-6700 (Skylake) 16GB DDR4 RAM 256GB PCIe SSD + 1TB HDD 2 stk GeForce GTX 960 3GB i SLI USB 3.1 Type-C/Thunderbolt 3 - 40Gbps Men cpuen er noe svak i denne prisklassen, dette blir nyere veriant av Mac Pro klone som apple selger. Vi pc eksperter vet GTX 1080 er bedre en 2 eldre GTX 960 i SLI. Men så liten maskin er det utrolig de får plass til så mye. Men man får jo brukt pc: kraftig pc selges med trådløst nettverkskort. Eneste problemet med denne er skjermkortet er litt svakt bør ha GTX titan\ GTX 980 Og man får ikke mulighet for PCI-E SSD boot som øverste maskinen har. Samt Cpuen trekker mere strøm. Så må regne med noe støy i så fall. Skal du bygge selv, finnes det bedre valg. Endret 5. juli 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Pingu "Skal jeg kjøpe PC, Mac eller Pingu?" On topic; Du får mer kraft for pengene med Windows da Apple er "alene" og de følger ikke priskrigen i like stor grad. Mange sier at Apple-maskiner aldri blir treigere og rotete etc og at Windows-maskiner blir det, men det er en løgn. Maskinene mine følger et strengt regime med hva de får lov til og har ikke blitt noe treigere over tid. Jeg er som Hitler for PC'ene her i gården Endret 5. juli 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Mange sier at Apple-produkter aldri blir treigere og rotete etc, men det er en løgn. Maskinene mine følger et strengt regime med hva de får lov til og har ikke blitt noe treigere over tid. Jeg er som Hitler for PC'ene her i gården Problemet med apple, er de ikke støtter GTX 1080, Skylake etc ennå. Driverne er neppe plug an play\oppdatert. Skulle likt hovedkort\skjermkort produsentene sertifiser delene til OSX\Windows 10 så vet vi hvilken platform som er anbefalt\plug and play. Det er mindre drivere du trenger til windows 10 en eldre systemer. Apple skårer nok mye med luksus produkter og være samme levrandør av maskinvare\programvare. Men skulle tro Google\android kanskje tar igjen apple hvertfall på nettbrett\mobil. Lenke til kommentar
jajo Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 http://www.dell.com/no/p/alienware-17-r3/pd?ref=PD_OC Dette er en venn av en venn sin ønske maskin. Hmmm jeg detter litt ut på siste post. Får ta å vise denne tråden til noen som jeg kjenner. Så kan han oversette dette for meg. Lenke til kommentar
jajo Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 Jeg driver ikke med spill bare for å nevne det. men vil bare ha noe som virker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå