Gå til innhold

Kjøling til 290X ROG Matrix


Anbefalte innlegg

Hei,

 

 

Tenker å bytte ut "standard" kjølingen på mitt 290X, dette er Asus sin ROG Matrix versjon.
Er lei av at kortet kjører på fullt med viftene og stiger godt over 80 grader.

Noen med tips til kjøling? Kan godt ha vannkjøling, men har aldri benyttet slikt før så må være så lettvint som mulig. :p

Prisklasse: Helst ikke mye over tusenlappen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør nok første omgang prøve å sjekke om skruene til skjermkortet sitter løst, eller om kjølepastaen er tørr.

 

Hvis det ikke hjelper:

Arctic Cooling Accelero Xtreme IV 709 kr

Men spørs det er særlig mye bedre kjøler.

 

 

Kanskje like greit å vurdere RX 480 mindre behov å kjøle skjermkortet ned.

Grunnen til at jeg ikke vil kjøpe 480 er at kortene yter veldig likt, derfor jeg ville kjøle ned det jeg har i dag.

Usikker selv på hvor bra luftkjøling blir...

 

Har sjekket skruene men ikke kjølepastaen, skal få sjekket :)

 

 

Noen som vet noe om vannkjøling til disse?

Lenke til kommentar

Klart det finnes:

EK vannblokk for skjermkort, EK-FC R9-290X Rev.2

 

 

Heldekkende vannblokk for skjermkort produsert etter Radeon R9 290 og R9 290X referansedesign.

Sjekk alltid om skjermkortet ditt er på listen over kompatible skjermkort før du bestiller.

Finner du ikke skjermkortet ditt der så bruk EK CoolingConfigurator for å finne ut om andre vannblokker kan passe.

EK sin kompatibilitetsliste er basert på de første skjermkortene den enkelte produsent sender ut på markedet. Enkelte fabrikanter endrer senere designet men beholder samme modellnavn og artikkelnummer.  XFX er notorisk i så henseende og EK sin kompatibilitetsliste for 7970 vannblokker er et godt eksempel på hvor likegyldig XFX er til problemene som da kan oppstå. Om mulig velg skjermkort fra en annen produsent enn XFX. Før vannblokken tas i bruk er kjøper selv ansvarlig for å sjekke at blokken passer uavhengig om skjermkortet står på kompatibilitetslisten eller ikke. For andre fabrikanter enn XFX er dette normalt ikke et problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...