Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen som har tatt steget å flyttet fra hjemstedet sitt noengang?

Anbefalte innlegg

Noen som har tatt steget å flyttet fra hjemstedet sitt til en ny by eller noe? Jeg har forferdelig lyst å flytte av visse årsaker, men jeg får vel bare bli boende her for det er jo her jeg har familien og bekjente pluss jobb. Noen som har tatt et så stort steg og faktisk flyttet? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noe problem å flytte. Er man sosial og går ut blant folk så har man raskt en ny krets :)

Jeg har flyttet ut et par ganger og "hjem" et par ganger. Det var like lett å kvitte seg med de "visse årsakene" her hjemme egentlig. Mine visse årsaker var problemer og det er sant som de sier at man ikke kan flykte fra problemene sine.

Lenke til kommentar

Er ikke noe problem å flytte. Er man sosial og går ut blant folk så har man raskt en ny krets :)

Jeg har flyttet ut et par ganger og "hjem" et par ganger. Det var like lett å kvitte seg med de "visse årsakene" her hjemme egentlig. Mine visse årsaker var problemer og det er sant som de sier at man ikke kan flykte fra problemene sine.

Ja det sies at det er feil å rømme fra problemer. Min årsak er at jeg har en eks som jeg ikke orker tanken på å treffe på med uhell. Vi bor i samme by. Og jeg orker han ikke. Er redd å gjøre ting i byen så holder meg desverre isolert fra byen pga frykten for å møte på han. Var på ferie og da kunne jeg endelig slappe av. Dermed tenker jeg at det kanskje kunne vært best for meg å flytte. Men da må jeg skaffe meg ny jobb, og samtidig kan det bli litt problematisk pga barna og skole. Men tror det egentlig hadde vært sunt for meg å flytte bort til en annen by. :) Høres ut som om det har funket bra for dere som har gjort det . Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Ok. Nå er det på tide å glemme han idioten av en eks. Han var en liten dritt som ikke fortjener alle følelsene du legger i ham. Gi beng i ham, og gjør det du vil. Ser du ham, ignorer fyren. Han er luft for deg nå. Slutt å tenk på han. Om du ikke klarer å la være, fokuser på at han er en dritt du ikke gidder kaste bort mer tid og energi på. Kom over fyren! 

Anonymous poster hash: fd19b...8ed

Anonymous poster hash: fd19b...8ed
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg klarte det da jeg var borte på ferie men ble sur da jeg kom hjem igjen. Men enig. Han er en dritt. Og gjerne bedre å ignorere han om jeg ser han. Jeg er redd å møte på han for han er så ufyselig. Men pga barna er jeg egentlig ganske låst her. Så får prøve å trene meg opp til å gå i byen uten å ha angst for å treffe på den fyren.

Lenke til kommentar

Flere ganger. Jeg har en hard kjerne venner fra hjemstedet, og har fått nye venner andre steder i innland og utland. Sosiale hobbyer og dating hjelper for å bli kjent med nye folk. Dating med intensjon om vennskap er en interessant vri som fungerer overraskende godt.

Lenke til kommentar

Flere ganger. Jeg har en hard kjerne venner fra hjemstedet, og har fått nye venner andre steder i innland og utland. Sosiale hobbyer og dating hjelper for å bli kjent med nye folk. Dating med intensjon om vennskap er en interessant vri som fungerer overraskende godt.

Men det som er problemet er at jeg vil ikke flytte i fra barna, og de skal gå på skole her. Men jeg får overleve. Selv om eksen er en person som har gjort meg altfor mye vondt. Møter jeg på han så får jeg bare gjøre som noen over sier, forsøke å komme meg unna og ignorere. Å flytte fra barna, er umulig. Det eneste er at de kan begynne på skole en annen plass med tid og stunder, men det blir nok ikke barnefaren særlig happy for. Og jeg vil samarbeide bra med han. Får lære meg å leve i denne byen ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Du har barn som bor der og ogår på skole der. Du blir boende. Alt annet er egoisme av en annen verden. Lær deg heller å gi totalt faen i eksen og slutt å la han definere rammene for liver ditt.

Lenke til kommentar

Det er så absolutt ikke egoisme å flytte med barna. Man skal selvfølgelig tilpasse livet sitt når man får barn, men de skal ikke "bestemme" alt heller. Har man behov for å flytte og en veldig god grunn så kan det være verre for barna om man blir boende.

Eller er det slik at du ikke kan ta med deg barna LineMalen?

Lenke til kommentar

Interessant. Finnes det datingsites for det?

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Det gjør det faktisk.

https://www.aktivitetsvenner.no/

Og sikkert flere andre. Det var en tråd om dette for en tid tilbake. Men jeg husker ikke flere i farta.

Edit: Men i sitatet over snakket jeg om vanlige datingsituasjoner hvor jeg mer eller mindre friendzoner jenta. Jeg er selvfølgelig åpen om intensjonen.

Endret av Løgn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gjør det faktisk.

https://www.aktivitetsvenner.no/

Og sikkert flere andre. Det var en tråd om dette for en tid tilbake. Men jeg husker ikke flere i farta.

Edit: Men i sitatet over snakket jeg om vanlige datingsituasjoner hvor jeg mer eller mindre friendzoner jenta. Jeg er selvfølgelig åpen om intensjonen.

Ah, ok :)

Lenke til kommentar

Joda, jeg flyttet 50 mil fra hjemstedet mitt for 12 år siden, blir det vel. Delvis for å studere, men også fordi plassen jeg opprinnelig kommer fra er et $§!! høl som lever av tannbørster og sladder. Mest sladder. Jeg var kanskje litt "heldigere" stilt siden jeg ikke hadde hverken jobb eller særlig til venner der jeg bodde, og fikk begge deler da jeg flyttet.

Hvis du tar steget og ikke skal studere så vil jeg sette jobb ganske høyt opp på prioriteringslista, kanskje allerede begynne å se deg om etter noe nytt før du flytter så du ikke ender opp med å sitte på et vilt fremmed sted med to tomme hender. Ett eller annet minimum av sosial aktivitet vil jeg også anbefale, ideelt sett med folk som du deler interesser med, slik at dere har noe annet enn vær og vind å snakke om.

Lenke til kommentar

jeg har flyttet 14ganger på 23år. Jeg har bodd i 6 av 19 fylker i Norge. Både det sørligste og nordligste fylke. Så en kan trygt si at jeg har flyttet en del! :) Etter å ha flyttet en del ganger så legger jeg merke til at det er ganske slitsomt å måtte lage nye venner konstant hele tiden. Selv om det å bli kjent med nye mennesker er en fin innebygd rutine jeg har. Men selv om dette er saken, så er det aldri lett å flytte. Men Det kommer seg etter 6-12måneder. Det har det alltid gjort, så lenge en ikke stenger seg inne innenfor 4vegger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...