Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er alt håp ute?

Anbefalte innlegg

Kjæresten mente for 14 dager siden at hun ikke hadde troen på forholdet. Vi har kun hatt litt kontakt siden da. Jeg kjenner på meg at jeg ikke har fått 100% klart svar om det er helt over. Jeg kommer ikke helt videre uten det. Kan jeg spørre henne om alt håp er ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å vite hvor lenge dere har vært sammen, 1år eller 5år 10år etc så er det vanskelig å vite hvor godt dere kjenner hverandre, om dere har vært samboere, felles interesser blitt pressantert for famlien til hverandre etc..  Dette vil legge stor vekt på noen faktisk sier at forholdet ikke fungerer.. Jo mer sammensatt ett forhold er, er trolig også avgjørelsen til å avslutte ett forhold like viktig for vedkommet og trolig gjennomtenkt, og forholdet er trolig ferdig.. 

Men er det ett kortere forhold er det alltids håp, noen tror gresset er grønnere på den andre siden av gjerdet..  Så finner de ut at det ikke er alltid tilfellet

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Ikke oppløftende :-) Skjønner at det ikke er lurt å pushe på. Vi har vært i lag vel 2,5 år. Så får vel bare komme meg igjennom dette. Det er en mager trøst at det kommer til å gå over. Takk for svarene :-) Det hjelper faktisk på.

Lenke til kommentar

Som det ble nevnt tidligere: Om det ikke er endelig fastsatt at dere er ferdige, så bør du være den som definerer forholdet som "over". Ikke "pause" eller "litt tid fra hverandre", men "over".

Det er ikke nødvendig å spørre henne hva hun tenker nå når det har gått litt tid, eller hva hun egentlig mente da hun sa det hun sa. Dersom du spør om det, må du tilpasse din egen posisjon etter hva hun svarer. Det kan få deg til å miste fokus, og vips så forviller du deg inn i nok et ikke-definert, eller haltende forhold uten å vite hva faen som skjer. Du bør si at du har tenkt over hva hun sa, men at du likevel oppfattet det som uklart hva hun faktisk ville. Du har imidlertid innsett, på samme måte som henne, at det har vært litt vanskelig eller "dødt" mellom dere den siste tiden, og at det er best for dere begge at forholdet avsluttes her.

Uavhengig av om du faktisk mener det, så bør du si noe sånt, og avslutte forholdet. Det er enda bedre dersom hun ombestemmer seg. Da bør du fortsatt stå på ditt. Hvis du tar ledelsen og avslutter forholdet entydig, så øker du også sannsynligheten for at hun en dag kommer tilbake til deg. Kanskje det skjer relativt snart. Kanskje hun bare vil henge med deg, og prøver å innlede noe seksuelt slik at hun kan holde på deg litt lenger og bli "fuckfriends" (i anførselstegn, for det er overhodet ikke det dere blir dersom dere allerede har vært sammen). Dersom hun imidlertid tar kontakt med deg igjen, og prøver å fortsette noe, kan, og bør du avvise henne. Du vokser emosjonelt på dette, og det gjør det lettere å distansere deg fra henne og komme deg videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...