van der Her Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 (endret) Har en scooter som bare starter av og til, og jeg lurer på hva problemet kan være. Må innrømme at jeg er amatør på feltet, men skal forsøke å forklare. Scooteren står i garasje, så været har ingen ting å si forhold til om den starter eller ikke.Scooteren "hoster" når jeg trykker på bryteren til startmotoren (det kommer lyd ja), men jeg får ikke start. Hører at den forsøker å starte, men den klarer liksom ikke komme i gang. Med en gang tenkte jeg på batteriet, men det er skiftet og er helt nytt. Luftfilteret er renset, og det som "renses kan", er tatt ut og renset for ikke lenge siden. Det som gjør meg så forvirret er at scooteren plutselig kan starte uten problemer. Eksempel: For en uke siden fikk jeg ikke start på den. Dagen etter bestemte jeg meg for å gå ned i garasjen å prøve igjen. Da startet den helt uten problemer, så kjørte meg en liten tur. Neste dag igjen, var det sjanseløst å få start på den... Så ventet jeg et par dager, og da startet den helt uten problemer. Så, nå i dag, to dager etter at jeg brukte den sist, så er det helt umulig å få start på den igjen. Jeg forsøkte med startgass også! Jeg forstår ikke hva som kan være feil, og hvorfor den oppfører seg så "lunefullt". For meg så virker det som det går på dagsformen til scooteren rett og slett hehe.Noen som har noen forslag til hva problemet kan være? I og med at jeg ikke kan se noen sammenheng mellom bruk og hvor lenge den har stått stille, så er jeg veldig usikker.Takker :-) Endret 4. juli 2016 av van der Her Lenke til kommentar
Eventyrtid Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Selv om du sier at batteriet er helt nytt, er det ladet? Lenke til kommentar
van der Her Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 Selv om du sier at batteriet er helt nytt, er det ladet Men kan det være batteriet, når jeg har kjørt lange turer, og scooteren ikke starter igjen neste dag igjen? Og hvorfor får plutselig start på den etter noen dager, når scooteren har stått stille hele tiden? Jeg vet ikke... ? :-/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå