Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Problemer med Outlook

jason

Anbefalte innlegg

Har en maskin med ren innstallasjon av win xp + noe andre programmer. Bruker Outlook Express som default mailprogram.

Har internetttilkobling via UPC.

Når jeg klikker på Outlook tar det evigheter (les ca. 90 sek.) før det starter opp.

Samtidig at cpu bruken inne i task manageren på prosesser (Outlook) viser konstant 99% belastning.

Noen som har en ide?

Er det noen spesielle programmer som er kjent for å skape konflikter med Outlook?

Alle råd mottas med takk,

og Byggeren! tenker på andre råd enn å finne et annet mailprogram :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt at Norton Antivirus roter til oppstarten til Outlook.

Faktisk burde Norton bare slettet hele programmet og installert et alternativ. Men når jeg tenker på det, så hadde det ikke vært mye behov for antivirusporgrammer i et slikt tilfelle. Du kapper liksom ikke av hånden som mater deg.

Lenke til kommentar

med fare for å være selvmotsigende, så vil jeg si at jeg vanligvis ikke har særlig sansen for svar som unngår å svare på spørsmålet/forsøke å løse problemet, ved å foreslå annen programvare, MEN...

Det er et faktum at outlook e. er veldig utsatt for virus, samt at det sjelden er et godt tegn når et firma må gi ut en rekke oppdateringer for å sjekke sikkerhetshull på programmet sitt... derfor vil jeg foreslå at du skaffer deg et nytt e-mail program. (greit, jeg bryter mitt eget prinsipp, men jeg tror mange vil være enig med meg :wink: )

Det finnes mange gode, gratis alternativer (Eudora er en populær variant, som i brukergrensesnitt ligner en del på O.e.). Det høver seg vel likevel å anbefale et produkt en bruker selv, så da vil jeg bare si at Pegasus Mail er en meget god og kraftig mail-klient. Særlig filteret er en særdeles nyttig sak, da det ikke er fritt for at det dukker opp litt spam nå og da. Jeg har brukt denne en stund nå, og er meget fornøyd. Den har en rekke "features", som det ikke er noe poeng at jeg nevner her. http://www.pmail.com

GUI'et på programmet er kanskje ikke like "flott" som O.E, men så lenge programmet er så mye bedre, er det verdt det. Forøvrig er dette programmet så enkelt at selv moren min klarer å bruke det :wink:

Lenke til kommentar

Tar gjerne imot svar selv om det igrunnen bare er forslag om å gå over til et annet mailprogram.

Det eneste kravet som stilles er i og for seg at det er på norsk, da brukeren til denne maskinen ikke er stødig i engelsk

Lenke til kommentar

Mulig 'delay' relatert til nettverkskort/ interface protokoller:

- software/ driver sjekker funksjoner ( v.s Outlook/ OExpress ) av filformat-overføring ( inkl. AT-protokoller/ retting/ komprimering/ passord f.eks. ) ?

Lenke til kommentar

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, bare opplyse om at jeg selv flere ganger har opplevd ulike problemer med nettopp Outlook Express.

Da jeg fikk PC-en for 2 år siden kjørte jeg Win 98. Da hadde jeg problemer med at verktøylinjen var korrupt, den viste feil og halve ikoner o.l.

Jeg har også opplevd at 'Preview Pane' har totalt forsvunnet fra OE, og kun etterlatt et grått felt. Totalt umulig å få det tilbake. Prøv å manuelt avinstallèr og reinstallèr OE... lett. NOT!!!

I dag kjører jeg W2K (never again W98!) og har litt 'problemer' med AGP. Jeg kan ikke kjøre 4X AGP, selv om alt jeg har i teorien skal være 4X kompatibelt. Kjører jeg AGP 4X synes det som om alle programmer fungerer, men åpner jeg OE, og trykker 'Create Mail', da krasjer hele PC-en!

Jeg blir tvunget til å kjøre AGP 2X. Da skjer ikke overnevnte problem.

OE er et merkelig program

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...