marcbah Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 (endret) Jeg har en Golf 1,6 2000 bensin modell som var til EU kontroll i februar/mars. Fikk noen feil som var enkle å få i orden, men sliter enda med lambda-verdien. Har fra februar og fram til idag gjort en rekke ting med bilen, men ingenting ser til å fungere. Bilen lugger også bemerkelsesverdig mye når jeg drar på i andre gir til enhver tid. Kan også merkes litt i tredje gir. Enkelte ganger har bilen lugget kontinuerlig under kjøring. Altså hele tiden ved gasspådrag og enkel kjøring. Under disse periodene hvor bilen lugger konstant, er det nesten så den kveler seg dersom jeg har den i fri. Turtallet går opp og ned, spesielt etter jeg har gitt gass. Har gjort følgene arbeid med bilen: Motorflush(en veske du har på bensinen for å rense systemet) Byttet alle tennpluggene Byttet lambdasonde bank 2 (den som sitter i katalysatoren) Luftmengdemåler Coil Plughetter og slanger Bankesensor Renset gasspjelded Hatt på kondensfjerner i bensinen flere ganger Sjekket alle steder i motorrommet for eventuell lekkasje. Brukte startgass. Slettet feilkoder flere ganger etter jeg har byttet deler. Lambdaverdien er for øyeblikket på 1,1. Altså 0,5 fra godkjent.. Er på dette tidspunktet svært usikker på hva det er å gjøre. Er det noen her som har noen ider eller har vært over dette selv? Setter pris på all mulig hjelp! Endret 4. juli 2016 av marcbah Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 Er dette 1.6 FSI eller 8V? Har du sett om det lekker i veivhusventilasjonen? Det er slangen som skal kjøre oljedamp fra veivhuset inn i innsuget. Dersom du har lekkasje der, vil motoren trekke falsk luft og ikke så som den skal, og du kan også merke en svak lukt av oljedamp når motoren er varm og bilen ikke er i bevegelse. Lenke til kommentar
marcbah Skrevet 4. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2016 (endret) Tror ikke dysene lekker Endret 4. juli 2016 av marcbah Lenke til kommentar
marcbah Skrevet 4. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2016 Er dette 1.6 FSI eller 8V? Har du sett om det lekker i veivhusventilasjonen? Det er slangen som skal kjøre oljedamp fra veivhuset inn i innsuget. Dersom du har lekkasje der, vil motoren trekke falsk luft og ikke så som den skal, og du kan også merke en svak lukt av oljedamp når motoren er varm og bilen ikke er i bevegelse. Usikker, men tror det er FSI. Bilen lekker olje, er det en feil dersom veivhusventilasjonen lekker? Merker også at det fort kan lukte litt olje når bilen står stille ja. Trodde alltid det var bensin lukt. Har sprutet en del startgass rundt den, skal motoren ruse seg dersom det er lekkasje der? Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 Tror ikke dysene lekker Hvorfor tror du ikkje det er dysene? Og ja, om motor suger falsk luft og du har prøvd med startgass skal turtallet øke. Så lenge du treffer lekkasjen da. Lenke til kommentar
marcbah Skrevet 19. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2017 Det var faen meg girkassa!!! Helt utrolig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå