Ganam Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 (endret) Hei. Jeg har søkt på master ved NTNU(Gjøvik), og UiO innenfor informasjonssikkerhet. Vet noen av dere hva som blir ansett som "best" for tiden? Prøver å peile meg inn på sikkerhet rundt mobile nettverk/systemer, eller digital etterforskning. Sånn som jeg har skjønt det, så er tilbudet om informasjonssikkerhet ved UiO nytt i år, gjennom samarbeid med UNIK på Kjeller? Aldri hørt om dem før, så hadde vert kjekt å høre noen erfaringer fra dem som har tatt emner der. Rent fagmessig, så er jeg også usikker på om digital etterforskning ved Gjøvik er et lurt valg. Da jeg kun ser PST/Politiet som mulige arbeidsgivere ved en slik spesialisering. Muligens FFI/Forsvaret også. Virker mer sikkert med en utdanning rundt sikkerhet på mobile systemer, med tanke på fremtidig jobb etter utdanning. Setter pris på innspill Endret 4. juli 2016 av Ganam Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 Før var jo Høgskolen i Gjøvik en av de betse skolene i landet hva gjaldt studier på informasjonssikkerhet så det er sikkert ikke et dårlig valg. Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 (endret) Anbefaler å gjøre et søk på alumni for Høyskolen i Gjøvik f.eks innenfor området Computer networks and security på LinkedIn. Så kan du sjekke hvike firmaer de har havnet hos. I tillegg kan du sende melding til de og høre hvordan studiet var hvis de fikk grad nylig. Det skader heller ikke å sende epost til firma eller statlig institusjon du kunne tenke deg å jobbe hos. Koster deg ingenting. Mye bedre enn synsing på diskusjon.no. Endret 4. juli 2016 av LordjOX Lenke til kommentar
Ganam Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 Det hadde jeg ikke tenkt på i heletatt LordjOX. Satser da på Gjøvik, hvis ikke snittet i år blir ekstremt høyt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå