Gå til innhold

Hvilke studiested foretrekkes, mtp informasjonssikkerhet?

Ganam

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har søkt på master ved NTNU(Gjøvik), og UiO innenfor informasjonssikkerhet. Vet noen av dere hva som blir ansett som "best" for tiden? Prøver å peile meg inn på sikkerhet rundt mobile nettverk/systemer, eller digital etterforskning. Sånn som jeg har skjønt det, så er tilbudet om informasjonssikkerhet ved UiO nytt i år, gjennom samarbeid med UNIK på Kjeller? Aldri hørt om dem før, så hadde vert kjekt å høre  noen erfaringer fra dem som har tatt emner der.  :)

Rent fagmessig, så er jeg også usikker på om digital etterforskning ved Gjøvik er et lurt valg. Da jeg kun ser PST/Politiet som mulige arbeidsgivere ved en slik spesialisering. Muligens FFI/Forsvaret også. Virker mer sikkert med en utdanning rundt sikkerhet på mobile systemer, med tanke på fremtidig jobb etter utdanning.

Setter pris på innspill  :w00t:

Endret av Ganam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler å gjøre et søk på alumni for Høyskolen i Gjøvik  f.eks innenfor området Computer networks and security på LinkedIn. Så kan du sjekke hvike firmaer de har havnet hos. I tillegg kan du sende melding til de og høre hvordan studiet var hvis de fikk grad nylig.

Det skader heller ikke å sende epost til firma eller statlig institusjon du kunne tenke deg å jobbe hos. Koster deg ingenting. Mye bedre enn synsing på diskusjon.no.

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...