Gå til innhold

God og robust kameratelefon med under 5" skjerm

Anbefalte innlegg

Jeg skal på tur til Kilimanjaro og tenker å bruke telefonen som kamera på veien. Trenger derfor tips til hva som vil være et bra kjøp.

Kriterier:

- godt kamera (men alt er jo relativt, jeg er ikke profesjonell fotograf og skal ikke utstille noe som helst, vil bare ha noen fine bilder med meg hjem)

- god batteritid

- gjerne litt robust mtp vann/støv

- mulighet for minnekort

- helst skjerm i størrelsesorden 4,6"/4,7", max 5"

Jeg hadde egentlig konkludert med Xperia z5 compact, men så leste jeg en review som sa at den var ganske skuffende på kamera-fronten...

Fins der andre gode alternativer? Har noenlunde oversikt over Samsung, Apple og Sony sine telefoner, men liten greie på hva annet som fins der ute.

Endret av L_T
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Skal du ha noe som holder og gir deg fine bilder er det nok Samsung Galaxy S7 eller Xperia Z5 som gjelder. Sony modellene er ikke så veldig bra på kamerabiten, men de er ikke så aller verst heller. Men de kan ikke måle seg med de beste kameramobilene der ute.

Har du vurdert å kjøpe en helt vanlig "urobust" mobil med godt kamera og investere i et godt deksel? Kan være billigere for deg. En iPhone SE med et slikt deksel er jo liten og knallbra.

Lenke til kommentar

Galaxy S7 er relativt liten til å være 5.1", og har knallbra kamera, IP68 sertifisering etc. 

Ikke mange gode Android alternativer under 5" dessverre. 

Sånn jeg ser det: 

Galaxy S7

Z5 Compact

Iphone 6S

Galaxy A3 2016 som et billig alternativ. 

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...