ShadowValley Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 Har en litt kjedelig situasjon gående hjemme, for øyeblikket har jeg et nettverk hjemme som ikke har stor nok rekkevidde. Det dekker i hovedsak kun stue og soverom, mens anekset vi har stående 15m fra ruteren ikke har noe særlig dekning.Kan noen anbefale en ruter som evner å gi meg god dekning både i huset og i anekset? Ser helst at det er mulig å koble mange enheter opp på nettet da nettverket brukes kontinuerlig av 5-6 personer som alle har en rekke enheter (dere vet hvordan det er) //Thomas Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 De fleste Asus routere burde ha bedre dekning en Zyxel\Tplink og dlink sine billig routere. Prøvd å endre trådløs kanal på 2.4 Ghz først? Da det ofte er gjengangerne i problemet\ustabilt trådløs. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 https://www.komplett.no/product/844901/datautstyr/nettverksprodukter/routere/asus-rt-ac3200-gigabit-router# Denne var på superweekend med -20% i helga ^^ Har 2 av den, får 100/100 på mobilen, den merker også hvor du er og retter kraften dit og ikke bare random radius Lenke til kommentar
ShadowValley Skrevet 4. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2016 For øyeblikket er ruteren koblet opp mot ett GET-nettverk med både 2.4 Ghz og 5 Ghz. Abonnementet på nettet tilsier at vi skal ha 150/15, men for øyeblikket ligger vi på rundt 50 mpbs ned. Kan dette ha noe å si? Hva kan jeg eventuelt gjøre for å få mer ut av nettet? Vi er som nevnt mange som bruker det til daglig og aggresjonen er til å ta og føle på når nettet går treigt. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 Hva slags ruter har du nå som ikke er bra nok? Vet du om du får hastigheten du skal inn? Sjekk kablet til ruter. Hva slags utstyr er i bruk? Har enhetene nettverkskort som klarer høye hastigheter? Er det nabonettverk som forstyrrer? Lenke til kommentar
ShadowValley Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 Usikker på hva som er i bruk atm, er student og bor ikke hjemme annet enn i sommermånendene, men føler det blir litt mitt ansvar å sørge for teknologien når jeg først er hjemme et par måneder.Så vidt jeg kan se er det faktisk ingen ekstern ruter, kun GET-modem med trådløse tilkoblingspunkter og 2 trådløse nettverksforlengere(?). Lar det seg gjøre å koble en ruter, f.eks de som er nevnt ovenfor opp på GET-modemet eller blir vi nødt til å gå via GETs egne produkter?Hvordan sjekker jeg om jeg får det jeg skal ha inn?Når det kommer til utstyret som er i bruk er det blant annet 5 stk mobiltelefoner (toppmodeller fra blant annet Samsung og Apple), ulike spillkonsoller (PS3, PS4 og Xbox360), Mac (både MacMini og en 2011 MacBook Pro), Android- og Apple av ulike typer osv... Tror ikke problemene ligger ved enhetene ettersom nettverket er jevnt dårligere enn man skulle kunne forvente på samtlige av dem og det kun er på hjemmenettet irritasjonen ser ut til å oppstå. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Kan ikke se logikken i at "er student og bor ikke hjemme annet enn i sommermånendene" ikke gjør at man kan se på boks(-ene) for å se merke/type hvis man er i bygningen... Nettverksforlenger (repeater) vil ofte ca halvere hastigheten og øke ping/responstid merkbart som gjør at nettverket føles tregt. Trodde jeg svarte på hvordan sjekke om man har hastigheten man skal ha inn, men kanskje ikke klar nok...: Koble en enhet (PC) med kabel rett modem/ruter. Hvis dere har Get "trådløst modem" (som er en dårlig betegnelse da dette er modem, ruter og WiFi i ett) EPC3925, så er den i dårligste laget for 150/15. Spør om å få bytte til nyeste type eller gå over til rent modem og kjøp en skikkelig ruter selv. Lenke til kommentar
ShadowValley Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 Det har du forsåvidt helt rett i, logikken er ikke-eksisterende.Det er snakk om en Get Box II av model DGC7000NGT (sier ikke meg stort, men mulig det sier deg noe?).Skal få sjekket opp hastigheten slik du sier så fort jeg er hjemme fra jobb.Vil du anbefale at jeg går til anskaffelse av et nytt modem eller vil det være mer enn tilstrekkelig å kjøpe en god ruter? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Get Box II er mye mer enn et modem. Det er TV-dekoder/PVR og modem/ruter/WiFi. Det er praktisk med alt i en liten boks, men litt delte meninger om ytelsen. Enten må man slå av WiFi og sette de i brigde-mode for å koble til en egen ruter, eller så setter man opp AP/tilgangspunkt (eller en ruter i AP-modus) i tillegg. Lenke til kommentar
ShadowValley Skrevet 6. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2016 Get Box II er mye mer enn et modem. Det er TV-dekoder/PVR og modem/ruter/WiFi. Det er praktisk med alt i en liten boks, men litt delte meninger om ytelsen. Enten må man slå av WiFi og sette de i brigde-mode for å koble til en egen ruter, eller så setter man opp AP/tilgangspunkt (eller en ruter i AP-modus) i tillegg. Ok? Sier ikke meg stort, er dette noe jeg enkelt kan gjøre på egenhånd eller er det noe jeg bør få hjelp til? Hva vil det si å sette opp en ruter i AP-modus? Lenke til kommentar
War Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Man logger inn på den nye routeren, velger ap-modus og setter opp wifi på den. Så setter man den inn i switch kablet og bruker trådløst fra den. Da kan man plassere den bedre og wifi vil bli bedre da det er den boksen som sender ut. Da kan man samtidig disable wifi på routeren du har fra før. Skal du bridge så den nye boksen tar seg av routingen blir det litt mer arbeid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå