Gå til innhold

Ulyd i venstre øreklokk etter kjøp av ASUS Strix Soar Gaming lydkort

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjøpte dette lydkortet for litt siden, oppdaget umiddelbart at det var en støyende ulyd i venstre øreklokke. Dette var uavhengig av hvilket headset jeg brukte så jeg vet at lydkortet er kilden.

Lyden er en summende tone som virker som kan variere litt ettersom hva jeg gjør, hvis jeg feks loader et spill kan den være helt brutal, den kommer og går litt som den vil med gjevne mellomrom uavhengig om jeg hører på musikk/spiller eller ikke gjør noen ting.

Har hørt at dette er elektronisk støy som kommer av forstyrrelser mot lydkortet i PC-en. Noen som har erfaringer med dette?

Hvis jeg kjøper et annet lydkort er det sannsynlig at jeg vil ha samme problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg kjøper et lydkort er fordi jeg ønsker å ha både mitt 2.1 anlegg og headset i bruk samtidig. Slik at jeg får feks kan ha musikk i bakgrunnen mens jeg er på TeamSpeak og gamer. Etter en nylig oppdatering av drivere får jeg ikke dette til og lydkvaliteten ble helt ubrukelig...

men tipset ditt om eksternt skal jeg definitivt ta med meg ☺

Lenke til kommentar

Anbefaler at du kvitter deg med lydkortet om du har noe igjen av angrefristen, hadde en annen utgave av det.

Når jeg spilte, heldigvis var lyden tilfeldigvis satt lavt siden jeg akkurat hadde begynt, "eksploderte" lyden opp i styrke.

Ringte og hylte i øret i et par uker etterpå, Asus ga blaffen og nektet og ta kortet på RMA.

Men om du tar risikoen, slett onboard lyd driver og la windows lyd drivere drive onboard lyden.

Jeg kjøpte etterpå Creative Soundblaster X7 Limited Edition(kun strømforsyningen som skiller den fra standard X7 og at den er Hvit.). Denne er ekstern.

Er ekstremt fornøyd.

Til denne kan du samtidig koble:

1: 1 x Høyttalere sett fra stereo til 5.1

2: 2 x stereo headset.

3: 1 x stereo høyttalere

Du kan ikke få lyd fra alternativ 1,2 og 3 samtidig, men kan bruke 2 headset samtidig.

I tillegg har den inngang blant annet fra PS4, Xbox,og Bluetooth til ex mobilen så har en full tilgang til alle innstillinger uten og måtte gå ut av eventuelle spill.

Jeg har tilkoblet Beyerdynamic DT770 pro 80 ohm og Roccat Kave XTD 5.1 analog(Kave koblet til høyttaler utgangene).

Jeg hadde ASUS Strix Raid DLX og har aldri opplevd at onboard lyd kan sammelignes overhodet med dette, Dette Strix kortet er vanvittig mye bedre, på samme headsets og høyttalere hører man lyder man aldri har hørt før.

Creative sin X7 gir langt bedre surround opplevelse enn Strix'n, og jeg liker lyden den produserer bedre, samt mye enklere og sette opp til "rette" innstillinger

Kjøper du fra Creative i England sparer du ca 1.000,-, på standard utgaven da de betaler momsen i Norge http://uk.creative.com/p/sound-blaster

http://uk.creative.com/p/sound-blaster/sound-blaster-x7

www.komplett.no/product/847887/datautstyr/lydkort/sound-blaster-x7-ekstern-lydkort

Endret av baggiebridges
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler at du kvitter deg med lydkortet om du har noe igjen av angrefristen, hadde en annen utgave av det.

Når jeg spilte, heldigvis var lyden tilfeldigvis satt lavt siden jeg akkurat hadde begynt, "eksploderte" lyden opp i styrke.

Ringte og hylte i øret i et par uker etterpå, Asus ga blaffen og nektet og ta kortet på RMA.

Men om du tar risikoen, slett onboard lyd driver og la windows lyd drivere drive onboard lyden.

Jeg kjøpte etterpå Creative Soundblaster X7 Limited Edition(kun strømforsyningen som skiller den fra standard X7 og at den er Hvit.). Denne er ekstern.

Er ekstremt fornøyd.

Til denne kan du samtidig koble:

1: 1 x Høyttalere sett fra stereo til 5.1

2: 2 x stereo headset.

3: 1 x stereo høyttalere

Du kan ikke få lyd fra alternativ 1,2 og 3 samtidig, men kan bruke 2 headset samtidig.

I tillegg har den inngang blant annet fra PS4, Xbox,og Bluetooth til ex mobilen så har en full tilgang til alle innstillinger uten og måtte gå ut av eventuelle spill.

Jeg har tilkoblet Beyerdynamic DT770 pro 80 ohm og Roccat Kave XTD 5.1 analog(Kave koblet til høyttaler utgangene).

Jeg hadde ASUS Strix Raid DLX og har aldri opplevd at onboard lyd kan sammelignes overhodet med dette, Dette Strix kortet er vanvittig mye bedre, på samme headsets og høyttalere hører man lyder man aldri har hørt før.

Creative sin X7 gir langt bedre surround opplevelse enn Strix'n, og jeg liker lyden den produserer bedre, samt mye enklere og sette opp til "rette" innstillinger

Kjøper du fra Creative i England sparer du ca 1.000,-, på standard utgaven da de betaler momsen i Norge http://uk.creative.com/p/sound-blaster

http://uk.creative.com/p/sound-blaster/sound-blaster-x7

www.komplett.no/product/847887/datautstyr/lydkort/sound-blaster-x7-ekstern-lydkort

Kvittet meg ganske raskt med det lydkortet ja, litt leit da jeg synes at kontrollpanelet var helt fantastisk på den. Samtidig som jeg kunne spille lyd fra både høyttaler (koblet i innebygd hovedkort lydkort) og headset samtidig.

Endte opp med å kjøpe Asus Xonar U7 som foreløpig fungerer helt fint. Kikket litt på lydkortet du anbefalte men synes det ble litt i overkant av min prisklasse. Har et par Philips Fidelio X2 som lyder ganske bra på dette hvertfall. Ble også kvitt lyden av elektronisk støy som jeg hadde i klokkene fra før.

Jeg får dog ikke spilt lyd fra høyttalere og headset samtidig (feks spotify på høyttalere og ingame lyd på headset) noe jeg gjorde med internt lydkort. Vet du om det er noen spesiell grunn til dette? Er ikke dette mulig med eksternt lydkort?

Lenke til kommentar

Du vil ha lyd i et USB lydkort og onboard samtidig, og fra forskjellige "kilder"...... vet ikke om det går.

Hos www.digitalimpuls.no er det en kar som har god greie på pc lyd, Joachim&digitalimpuls.no.

Alltid lurt og spørre før du kjøper, men du har vel retur rett på den siste og.

Hva slags HK har du? OS?

LGA 2011 X79 og Windows 10 kan visstnok fremdeles gi problemer som støy og ulik lyd styrke i forskjellige kanaler pga driver problemer.

På noen X79 HK løses dette ved og slette 3.parts driveren og la innebygd driver i W10 ta seg av onboard lyd.

Vet ikke om andre halvgamle HK har samme problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...