Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

MT 125cc eller YZF 125cc

Anbefalte innlegg

Hei! 

Skal kjøpe meg lett snart.

Står mellom MT og YZF.

Er 182 høy og veier 74kg.

Hvilken burde jeg kjøpe?

Forbuket på de?

Er det mye feil?

Best aks?

Best å kjøre

Hvilken ser best ut ?

Kjøper helt ny.

Lurer også litt på utstyr, har sett litt på Xlmoto.

Tenker å kjøpe meg en skinn-jakke, hjelm hansker og sko?

Eller må jeg ha bukse også?

Skoene ser ut som vanlige høye "sneakers" men er lagd til MC.

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg ser på spesifikasjonene ser det ut som de er mer eller mindre samme sykkel med noen få kosmetiske og praktiske forskjeller. . Jeg ville gått for MT og brukt de 4000 jeg sparte på bukse og ryggskinne. Den har mer behagelig sittestilling og er billigere å miste i bakken. Dessuten synes jeg lett racersykkel (med mindre du faktisk har tilgang på bane) er litt kleint, men hver sin smak.

Lenke til kommentar

Har aldri prøvd MT, bare kjørt på en parkeringsplass med YZF.

Liket YZF, men syntes MT er finere så :)

Men er det nødvendig med mc bukse når man skal ta lappen?

Eller kan du bestemme det selv

Lenke til kommentar

Hjelm er den eneste bekledningen som er påbudt ved lov. Nå har jeg ikke vært hos alle kjøreskoler i landet, men jeg tror de fleste krever av elevene at de bruker fullt utstyr under opplæringen. Da låner de deg gjerne det du mangler, men hvis du ikke liker tanken på å kjøre rundt i andres svette kan du like gjerne kjøpe eget.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Litt svette skader ikke, hehe :p

Men noen sier jeg brude kjøpe corsshjelm og noen Helhjelm.

Er det noe særlig forskjell egt?

Til MT/YZF så kjøper du helhjelm... Crosshjelm går bedre sammens med supermotard.

Når det kommer til det tekniske så har MT125 og YZF125 (og WR125X) akkurat samme motor. Så her er det små marginer som utgjør forskjell på sykkelens effekt. Skal du ha en lettmc med godt drag velger du heller en 2takt ala Aprilia, Cagiva eller Ktm Exc.

Når det kommer til hva som ser best ut så er det nok du som må svare på det. Hvis du skal kjøpe en sykkel som ANDRE syntes er tøff bør du kanskje revurdere tanken på å kjøpe deg motorsykkel.

Hvis du skal kjøre mye langtur så er nok MT den som egner deg best, da den har en mer avslappet og oppreist sittestilling, hvor du ikke legger mye stress på rygg og nakke. Forutenom det så er det nok bare utseendet som skiller de.

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...