Sheasy Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 Så svar på dette spørsmålet. En unge som kommer til Sverige sammen med noen men søker asyl alene, er det en unge som kommer alene til Sverige? Vi har samme kategori i Norge, det heter enslige mindreårige asylsøkere. Ikke barn som kommer alene. Det ville også vært fint om du svarte på resten. De sa det var en feiltagelse, hva er ditt svar til det? Det jeg mente med å komme alene var uten foresatte. Hvis du oppfattet det annerledes så var det sikkert utydelig fra min side. De sa det var en feiltagelse å kalle de ensamkommande barn. For det første fordi en av de var over 30 år gammel, så selvsagt ikke et ensamkommande barn. For det andre antagelig fordi de ikke har nok informasjon til å konkludere hvem de kom til landet med. Eller, kanskje du har rett, og at de mener det var feil å gå ut med at de var asylsøkere. Det er uansett ikke et veldig interessant tema å bruke tid på. Ingen voldtekter på Putte i Parken, ingen grunn til å anta at voldtektene på de to andre festivalene var gruppevoldtekter. Det var det jeg ville vise, og jeg gidder ikke diskutere svensk media eller politi. Jeg burde ikke kommentert det i utgangspunktet. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 Selvsagt kan overgriperne være utlendinger / innvandrere / asylsøkere , men det kan også være vanlige svensker osv. Du vet godt hvem som er de mest sannsynlige gjerningspersonene. 1 Lenke til kommentar
Skinfaxi Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 – De oppførte seg skikkelig ekkelt. De tre mennene hadde på seg armbåndene som sier «tafsa inte». Det var surrealistisk. Jøss, jeg hadde stor tro på at dissa armbåndene skulle få slutt på tafsingen. 2 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 (endret) Den evige krangelen mellom "voldtekt" og "seksuelle overgrep" (Her inne på forumet ivertfall) Endret 4. juli 2016 av geita_ Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 Mulig jeg husker feil, men var det ikke ei som sa at han kom med fingre mellom bena hennes - heldigvis hadde hun dongeribukse på seg, sa hun. Så det er vel ikke takket være at man ikke prøvde å penetrere med noe som er årsaken til at det ikke ble penetrering utifra det som er kommet fram. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Det som er litt typisk er at hvis media hadde sagt at det var begått av hvite personer så hadde trolig samtlige i denne tråden ikke sagt et mu , men med en gang det er utlendinger eller det er mulig at utlendinger har gjort det så braker fanden løs. Personlig så tror jeg denne artikkelen som ble skrevet av en blogger for noen år siden fortsatt er gyldig : http://tjomlid.com/2013/11/20/overfallsvoldtekter-og-innvandring-en-faktasjekk/ 1 Lenke til kommentar
eplerOGappelsiner Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 Det som er litt typisk er at hvis media hadde sagt at det var begått av hvite personer så hadde trolig samtlige i denne tråden ikke sagt et mu , men med en gang det er utlendinger eller det er mulig at utlendinger har gjort det så braker fanden løs. Personlig så tror jeg denne artikkelen som ble skrevet av en blogger for noen år siden fortsatt er gyldig : http://tjomlid.com/2013/11/20/overfallsvoldtekter-og-innvandring-en-faktasjekk/ Dersom jeg som normann hadde reist til f.eks. Spania og oppført meg som et (unskyld uttrykket) "rasshøl" så hadde sikkert det blitt lagt merke til det også, mer enn om det var en fra lokalmiljøet som var "rasshølet". Er vel ikke så merkeligt det. Hadde sikkert blitt omtalt med nasjonalitet også uten at det burde sees på som rasisme. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Det som er litt typisk er at hvis media hadde sagt at det var begått av hvite personer så hadde trolig samtlige i denne tråden ikke sagt et mu , men med en gang det er utlendinger eller det er mulig at utlendinger har gjort det så braker fanden løs. Personlig så tror jeg denne artikkelen som ble skrevet av en blogger for noen år siden fortsatt er gyldig : http://tjomlid.com/2013/11/20/overfallsvoldtekter-og-innvandring-en-faktasjekk/ Hadde det vært etniske svensker som sto bak hadde det ikke vært så mye å si. Det er ikke personer med ikke-vestlig bakgrunn som står bak absolutt alle typer hendelser, men de er kraftig overrepresentert. Når det gjelder Tjomlid så pleier han å ha gode poenger, men han er nok litt blind i akkurat dette spørsmålet. 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Det som er litt typisk er at hvis media hadde sagt at det var begått av hvite personer så hadde trolig samtlige i denne tråden ikke sagt et mu , men med en gang det er utlendinger eller det er mulig at utlendinger har gjort det så braker fanden løs. Personlig så tror jeg denne artikkelen som ble skrevet av en blogger for noen år siden fortsatt er gyldig : http://tjomlid.com/2013/11/20/overfallsvoldtekter-og-innvandring-en-faktasjekk/ Hadde det vært etniske svensker som sto bak hadde det ikke vært så mye å si. Det er ikke personer med ikke-vestlig bakgrunn som står bak absolutt alle typer hendelser, men de er kraftig overrepresentert. Når det gjelder Tjomlid så pleier han å ha gode poenger, men han er nok litt blind i akkurat dette spørsmålet. Du kan jo komme med oppdaterte tall på antall overgrep og hvor mange av dem som er gjort av innvandrere eller andre som ikke er etnisk norske. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Du kan jo komme med oppdaterte tall på antall overgrep og hvor mange av dem som er gjort av innvandrere eller andre som ikke er etnisk norske.Det er et umulig spørsmål å svare. REgjeringen prøvde å spørre SSB om dette, men fikk til svar at det var "uinterresant" så de hadde ikke laget statistikk på dette. 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Det er et umulig spørsmål å svare. REgjeringen prøvde å spørre SSB om dette, men fikk til svar at det var "uinterresant" så de hadde ikke laget statistikk på dette. Det er ikke sant. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Var det overfallsvoldtekter det var snakk om da? Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Nei, SSB svarte at det er interessant, men at de måtte si nei til forespørselen, sammen med veldig mange andre forespørsler, på grunn av økonomiske prioriteringer. SSB sin avtale med Justisdepartementet er på 1,5 millioner kr, man får ikke alt man ber om for den summen. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 My mistake. Da har jeg falt for propagandaen. Nå veit jeg bedre. Men poenget om at statistikken ikke er å oppdrive står. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 La meg gjette, etniske nordmenn fikk derimot den prioriteringen. 2 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Nei, etniske nordmenn fikk heller ikke denne prioriteringen. Nok en bom. @Lars: Statistikken er å oppdrive hvis du nøyer deg med statsborgerskap, ikke fødeland. Det vil si at innvandrere som oppfyller kravet for statsborgerskap regnes som norske (edit: gitt at de faktisk også har søkt om og fått innvilget norsk statsborgerskap, så klart), det inkluderer blant annet minst 7 års opphold. Endret 5. juli 2016 av Sheasy Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Det som er litt typisk er at hvis media hadde sagt at det var begått av hvite personer så hadde trolig samtlige i denne tråden ikke sagt et mu , men med en gang det er utlendinger eller det er mulig at utlendinger har gjort det så braker fanden løs. Begge deler er nyhetsverdig. Grunnen til at man ikke sier noe er fordi at det at mennesker begår kriminelle handlinger i egne land ikke er uventet. Men når andre velger å importere hyperkriminelle folkegrupper ifra andre land så er det faktisk noe de burde stilles til ansvar for som medsammensvorne. Endret 5. juli 2016 av misanthrope 3 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Fantastisk. Alle folkegrupper som utfører kriminalitet mer enn rundt dobbelt så ofte enn nordmenn er "hyperkriminelle". Det inkluderer mange grupper, morsomt nok også gruppen unge, norske menn. Unge, norske menn er hyperkriminelle, you heard it here first! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Unge, norske menn er desidert den største kriminelle gruppen i Norge. Skulle bare mangle, det er den største delen av befolkningen. 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Unge, norske menn er desidert den største kriminelle gruppen i Norge. Skulle bare mangle, det er den største delen av befolkningen. Jeg snakker selvsagt om tall justert for antall personer, altså andel kriminelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå