Gå til innhold

minst 24 seksuelle overgrep på svensk festival

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det gjør det ikke. Under Bråvallafestivalen skal det ha skjedd fem voldtekter, og én på Säljerydsfestivalen. Eriksson snakker om hendelsene på Putte i Parken, der er det snakk om antasting og tafsing. Ikke voldtekt.

Det kjipe med kilder er at man faktisk må lese.

• Liker 1
Lenke til kommentar

JmJwlIVh.png

Tror jeg aldri har vært enig i en uttalelse til geita_ noen gang... Men det står nå faktisk det han skriver i linken til nrk.

Edit: Var ikke enig denne gangen heller... Ser nå at det du reagerer på er at han blander sakene om voldtekt og antasting/tafsing, med uttalelser om at det er innvandrere som står bak.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Og slik jeg forstår det skal media ikke avdekke etnisitet til noen uavhengig av om det er svensker eller utlendinger med mindre det er god grunn til det :

Det er ikke en lov som blir håndholdt.

Resultatet er at svensk media selvsensurer seg selv når det handler om innvandre, men hvis det handler om svensker så får de et bilde på førstesiden. 

Min erfaring er at i slike festivaler så kan hvem som helst ha stått bak slike voldtekter.

Vi kan diskutere mye om individuelle overgrep, men gruppevoldtekter er ikke noe svensker driver på med. Det kommer av to grunner, for det første så er konsentrasjonen av svenske voldektsmenn lav og nummer to, svensker er sjenerte og vil ikke klare å finne andre voldtektsmenn de kan henge med. Det er litt lettere på asylmottak hvor kanskje 1 av 10 menn er voldtektsmenn.

Men selvsagt er det sånn at en konkret gruppe mennesker står bak hver eneste gang må man jo ta tak i dette for sånn kan det ikke fortsette , men det hadde jeg sagt også om det var kun hvite / kristne / buddhister som stod bak.

Jeg er litt uenig i dette. Vi bør ta tak i det uansett om en gruppe er overrepresentert eller ikke, fordi hovedgrunnen til at det har gått så dårlig i Sverige er på grunn av svakt politiarbeid. Bare 1-2% av alle voldtekter fører til fengselsdommer og de få som havner i fengsel får latterlige lave fengselsstraffer. Istedenfor å arrestere dem så deler politet ut "ikke røre" armbånd til jenter. Dette minner meg om muslimske holdninger, istedenfor å ta tak i problemet så ber de kvinner tilpasse seg problemene.

En ting er å være ekstremt snill mot innvandre, det koster mye penger, men hvis du også er ekstremt snill mot kriminelle innvandre, da vil du få et stort problem.

• Liker 2
Lenke til kommentar

I mange land der jenter/kvinner blir oppfordret av sine menn og mannlige familiemedlemmer til å dekke seg opp, er det en kultur der det er akseptert at kvinner som ikke dekker seg opp (alt fra naken hud og hår, bortsett fra ansiktet dog også det må dekkes til i enkelte tilfeller) er fritt vilt og at man bare kan forsyne seg.

Det er derfor det er stort press i muslimske land og miljøer på kvinner til å dekke seg til, ikke for å undertrykke dem, men for å hindre at deres egne kvinner i deres egen familie blir sett på som... kvinner som "ber om det". Derfor er det helt klart en svikt i å fortelle Muslimske menn at dette ikke er greit her i Norge/Sverige. Men om de bryr seg om det er jo en annen sak.

Lenke til kommentar

Värmlandspolitiet avviste senere på dagen at det bare var asylsøkere som stod bak.

– Man kan ikke si at de kommer fra en bestemt plass eller gruppe. Det har vært en blanding av flere miljøe, sierr Eva Högfeldt i politiet til Göteborgs-Posten.

Altså ikke bare "asylsøkere". Det kan også være innvandrere med oppholdstillatelse og ulik bakgrunn.

Også kan det jo være blonde techno-svensker, så klart. Man skal ikke glemme dem.

Det er riktig at hvem som helst kan ha utført overgrepene inntil man har beviser for noe som helst. Men det betyr ikke sannsynligheten for å ha utført disse overgrepene er jevnt fordelt mellom alle festivalgjestene. Ikke glem at de eneste gruppene som faktisk er identifisert av politiet, er unge asylsøkere. De eneste opplysningene som har kommet frem peker i retning av innvandrere. Alt annet er spekulasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt kan overgriperne være utlendinger / innvandrere / asylsøkere , men det kan også være vanlige svensker osv.

Og slik jeg forstår det skal media ikke avdekke etnisitet til noen uavhengig av om det er svensker eller utlendinger med mindre det er god grunn til det

Med å få vise realiteten, så kan man gjøre tiltak for å begrense det.

Hvis det er så at det ikke er en utfordring med 'ikke vestlige', så vil jo dette vises klart og tydelig. Det må vel være en positiv god grunn.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Merk også at det (hvis jeg ikke har oversett noe) ikke finnes informasjon som tilsier gruppevoldtekter, så de som snakker om dette over har vært litt for ivrige.

Angivelig skal jentene som har blitt antastet ha fortalt at de har blitt omringet av rundt åtte gutter som har tafset på dem, forteller politiet. Den yngste av jentene skal bare ha vært 12 år.

http://www.dagbladet.no/kultur/35-nye-anmeldelser-om-seksuell-antasting-pa-festivaler-i-sverige/60266204

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det gjelder antastingene på Putte i Parken. Det er kjipt nok i seg selv, men ikke voldtekt. Voldtektene skjedde på Bråvallafestivalen (fem stykker) og Säljerydsfestivalen (én).

Denne tråden handler om Putte i Parken. 

Angående de andre voldtektene så har det ikke kommet ut noe informasjon, men det var nok grupper der også, spesielt på Bråvallafestivalen. Hvem er det som trenger å voldta 5 jenter på en kveld? 

Lenke til kommentar

Og på Putte i Parken har det ikke skjedd noen voldtekter. Uten voldtekter er det selvsagt ingen gruppevoldtekter.

Det er absolutt ingen grunn til å anta at voldtektene på de andre festivalene var gruppevoldtekter, eller at det er samme gjerningsmann.

Lenke til kommentar

Og på Putte i Parken har det ikke skjedd noen voldtekter. Uten voldtekter er det selvsagt ingen gruppevoldtekter.Det er absolutt ingen grunn til å anta at voldtektene på de andre festivalene var gruppevoldtekter, eller at det er samme gjerningsmann.

Hva om du hadde en datter som ble "tafset" på av en gjeng, hadde du vert like opptatt med å finne unskyldninger da også. Du må ta inn over deg at dette er dagens virkelighet for mange.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva om du hadde en datter som ble "tafset" på av en gjeng, hadde du vert like opptatt med å finne unskyldninger da også. Du må ta inn over deg at dette er dagens virkelighet for mange.

Tafsing er ikke det samme som voldtekt, det er ikke noe å diskutere. Det er ingen unnskyldninger herfra.

Lenke til kommentar

Det er absolutt ingen grunn til å anta at voldtektene på de andre festivalene var gruppevoldtekter, eller at det er samme gjerningsmann.

Jo, det er absolutt grunn til å anta at det var gruppevoldtekter på Bråvallafestivalen, siden det er veldig usannsynlig at 5 voldtektsmenn kom alene på konserten. Normalt så er det null voldtekter. For det andre så er det ikke så enkelt å voldta en jente alene midt i en konsert. Derfor blir slike voldtekter nesten alltid gjort i grupper.

At du i det hele tatt bestemmer deg for en så usannsynlig scenario viser at du lager unnskyldinger. Det er den samme type holdinger som har ført til problemene i Sverige. Etter slike hendelser så får vi høre fra svensk media, "det var ikke full voldtekt", "det var guttestreker", "Det var bare en enkelthendelse". Og du gjør det samme, fokuset ditt er ikke på hvordan vi kan stoppe slik kriminalitet, men du prøver å nedgradere det fra gruppevoldtekt til enkelthendelser og kjipe hendelser. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jo, det er absolutt grunn til å anta at det var gruppevoldtekter på Bråvallafestivalen, siden det er veldig usannsynlig at 5 voldtektsmenn kom alene på konserten. Normalt så er det null voldtekter. For det andre så er det ikke så enkelt å voldta en jente alene midt i en konsert. Derfor blir slike voldtekter nesten alltid gjort i grupper.

At du i det hele tatt bestemmer deg for en så usannsynlig scenario viser at du lager unnskyldinger. Det er den samme type holdinger som har ført til problemene i Sverige. Etter slike hendelser så får vi høre fra svensk media, "det var ikke full voldtekt", "det var guttestreker", "Det var bare en enkelthendelse". Og du gjør det samme, fokuset ditt er ikke på hvordan vi kan stoppe slik kriminalitet, men du prøver å nedgradere det fra gruppevoldtekt til enkelthendelser og kjipe hendelser.

- På Putte i Parken var det ingen gruppevoldtekter.

- Om voldtekten på Säljerydsfestivalen har vi ingen informasjon overhodet. (edit: joda, det har vi visst likevel. Enslig gjerningsmann, se her.)

- Om Bråvallafestivalen vet vi at én av voldtektene skjedde under Zara Larsson sin konsert, og etter beskrivelsen å dømme er det absolutt ingen grunn til å anta gruppevoldtekt. Jeg leste også i går at en frivillig skal ha blitt voldtatt av en annen frivillig, men det finner jeg ikke igjen akkurat nå, så det kan være at det ikke stemmer. Det vil si at vi har 3-4 voldtekter uten noe informasjon (edit: utdatert, det virker som vi har informasjon om alle voldtektene), noe du mener er nok til å anta gruppevoldtekt. Vi har også informasjon om et voldtektsforsøk, der gjerningsmannen var alene. (edit: Jeg fant informasjonen om de frivillige, så den stemmer. Se her og her.

Oppsummert Bråvalla:

Voldtekt 1: Zara Larsson-konsert. Ingen grunn til å tro det var gruppevoldtekt.

Voldtekt 2: Frivillig voldtatt av annen frivillig. Ingen gruppevoldtekt.

Voldtekt 3: Kvinne voldtatt i forbindelse med Tenacious D-konsert. Enslig gjerningsmann,

Voldtekt 4: Kvinne voldtatt i forbindelse med toalettbesøk, det står ingenting om at det skal ha vært flere gjerningsmenn.

Voldtekt 5: Frivillig sex skal ha utviklet seg til voldtekt. Enslig gjerningsmann.

Voldtektsforsøk 1: Enslig gjerningsmann.

Jeg har ikke kommet med unnskyldninger for noen, og jeg har aldri (hverken her eller andre steder) prøvd å nedgradere gruppevoldtekter. Jeg påpeker at du og andre konkluderer uten informasjon, og i noen tilfeller selv med motstridende informasjon (for eksempel slik du snakker om gruppevoldtekter på Putte i Parken, selv om ingen voldtekter har funnet sted).

Endret av Sheasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Og på Putte i Parken har det ikke skjedd noen voldtekter. Uten voldtekter er det selvsagt ingen gruppevoldtekter.

Nei, men det er gode grunner til å misstenke at overgriperne har samme kulturelle bakgrunn. Merk, den kulturelle bakgrunnen er IKKE svensk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...