Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Spore fysisk plassering av server for forum?

Gjest Slettet+98172347

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+98172347

Noen som har peiling på å snuse opp eller spore fysisk plassering av server for et forum?

Forumet det gjelder er milforum.net.

Står dette noe sted i Norge eller i utlandet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+98172347

Takk for svar begge to. Litt forvirret av resultatet.

Hvis Milforum.net er hostet av ProISP så er vel de lokalisert i Sandnes i følge nettsidene deres.

Men den andre lenken fra Smooshball indikerer jo Oslo.

Men uansett så kan man med ganske stor sikkerhet si at siden er hostet i Norge?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98172347

Hva hjelper fysisk serverplassering deg, så frem til at den ikke står hjemme hos en privatperson?

Hva mener du? Hvorfor skulle det bety noe om den står hos et firma eller en privatperson?

Lenke til kommentar

Hva hjelper fysisk serverplassering deg, så frem til at den ikke står hjemme hos en privatperson?

Hva mener du? Hvorfor skulle det bety noe om den står hos et firma eller en privatperson?

Du har åpenbart en agenda ved å skulle vite hvor noe er plassert. Hva er agendaen din?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98172347

Vet du noe om min agenda siden du mener at det at den står hos et firma i stedet for en privatperson skal ha noe å si?
Jeg har jo ikke nevnt et ord om min agenda.

Lenke til kommentar

Vet du noe om min agenda siden du mener at det at den står hos et firma i stedet for en privatperson skal ha noe å si?

Jeg har jo ikke nevnt et ord om min agenda.

Om du hadde forklart hva du ønsket, så kunne jeg/vi kommet med bedre informasjon. Om du er interessert fordi "åh jeg liker ikke admin, skal finne ut hvem han er basert på forumets IP" kommer du ikke langt. Du vil komme til ett større geografisk område, som det er en sjangs for at ikke stemmer i det heletatt.

Om du er interessert i å finne ut hvilket firma som hoster tjenesten kan man med stor sansynlighet finne ut dette via Whois, eventuelt følge noen traceroutes. Om du prøver å finne ansvarlig person for serveren basert på hvilket datasenter serveren står i... good luck.

Din hensikt er relevant.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98172347

Min hensikt er ikke relevant for noen her. Den er kun relevant for meg og eventuelte direkte involverte parter.

Jeg fikk svar relativt raskt, og jeg forstår ikke hvorfor du poster svar her. Dine svar har ikke noe med mitt spørsmål å gjøre.

Dine "teorier"/spekulasjoner om hva jeg skal med informasjonen og hvorfor er fullstendig på bærtur. 

Jeg er ingen fjortis som sitter hjemme og furter for en vrang admin. Jeg ler.

Mulig min tone er litt vel skarp, men dette er nobody's business.

Saken er løst, la den ligge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...