Burgomatic Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Kaster noen ideer ut i luften her. Bob-Bob. Neste MAC OS får muligens muligheten til å logge inn med Touch-Id fra iPhone. Innlogging via Bluetooth eller NFC er jo ikke noe nytt, men jeg har ikke funnet noen måte for å låse opp en KRYPTERT harddisk med noen av disse måtene. Windows BitLocker krever enten en TPM-modul eller en USB-minnepinne, så det jeg først tenkte på, var en slags fjernstyrt USB-pinne. Jeg leste om et firma som lanserte en NFC-styrt USB-pinne, men kunne ikke finne noen som solgte disse. En slik pinne kunne vært en bra løsning, siden man da kunne plassere en skjult NFC-brikke nær maskinen, og dermed forhindre at maskinen kunne låses opp hvis den ble flyttet. Ulempen er jo at det ville vært full tilgang for alle så lenge maskinen stod på plassen sin, men i mitt tilfelle er ikke dette et sannsynlig scenario. Så hvilke andre metoder finnes det? Dessverre støtter verken BitLocker eller andre krypteringer så mange måter for opplåsing, naturlig nok Et par andre ville ideer jeg fikk: En iOS styrt USB-pinne (WiFi eller Bluetooth). En USB-pinne som låses opp hvis den mottar en bestemt SSID. Har dere noen ideer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå