oyvind_b Skrevet 22. oktober 2001 Del Skrevet 22. oktober 2001 Jeg har et ASUS P2B hovedkort som støtter ATA33. Jeg har også kjøpt en Western Digital Caviar HD 80GB (Ultra ATA 100). Jeg mente dette skulle gå greit, men BIOS'en min finner ikke harddisken, samme om jeg kjører den som singel, master eller slave. Noen som har noen ideer hva som må til? Kanskje må jeg kjøpe nytt hovedkort? Øyvind Lenke til kommentar
blu Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Har samme hovedkort, og samme problem med ibm på 41GB. Du må ha bios verson 1012. Versonsnummeret kommer opp i oppstarten etter ram tellinga. Har du ikke denne må du flashe biosen med den nyeste versonen (for P2B bx2i1012.awd) denne samt flash program finner du på asus hjemmesider (kjører du Win2000 må du starte med en oppstart disk som gir deg dos prompt, en gammel win98 eller win95 diskett går bra). Denne biosen støtter disker større enn 32GB, skulle dette ikke hjelpe må du se om WD har en måte du kan lure biosen til å tro at disken er mindre. IBM har løst dette ved at men installerer disken i en annen maskin og så omprogrammerer den til å raportere et mindre antall sylindre. Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 23. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2001 Jeg har oppgradert BIOSen til den siste versjonen, så det må være noe annet... :sad: Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 jeg har samme HK og samme HD, hadde til og med samme problem, med nyeste bios, går du inn i bois og på "Standard CMOS Setup" der burde du finne disken. Helt til høyre står det "MODE" endre det fra "auto" til "normal". så lagrer du og går ut. 'Esc - F10 - Y Enter'. Da burde problemet være fixset, hvis ikke hadde vi ikke samme problem likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå