Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ønsker separasjonen opphevet.

Anbefalte innlegg

Jeg har en leilighet som jeg har eid siden 2004. Kona mi har bodd i denne leiligheten i 3 år.

Hun har ikke betalt en krone for denne boligen og vi har vært separert i over 6 mnd.

Jeg ønsker å oppheve separasjonen ved å tilskrive halvparten av leiligheten til henne. Forøvrig er dette også hennes ønske for å komme tilbake til meg, men den ønsken har hun sluttet å prate om fordi hun skjønte i ettertid at dette ikke lar seg gjøre.

Men nå har jeg endret mening og tenkte kanskje det er på sin plass. Ellers blir det nye 6 måneder med forhåpninger som aldri skjer. Foreløpig vet ikke hun om mitt tilbud.

Vi har et flott fellesbarn sammen og jeg ønsker ikke å skilles. Jeg har vært skilt tidligere og er imot at dette skal igjen.

Hva synes dere, er det riktig å gjøre det på den måten slik som jeg tenker?

Endret av Safarii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Økonomisk sett er det jo en ganske dårlig deal for deg, og å bruke økonomien som press for å oppheve separasjonen betyr ikke at det blir varig.

Jeg vil jo stille krav. Hvis hun får seg fast arbeid så skal hun være med på å nedbetale resten av gjelden. Og hvis vi på nytt separeres og som kan føre til skilsmisse, så er det jeg som taper økonomisk da det gjenstår 1 mil i gjeld og 1,7 mil i gevinst.. Da må boligen bli solgt for at hun skal få sin del. Den tid den sorg. Fokuserer mest på nuet.

Endret av Safarii
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hva faen? Hun har ikke betalt en krone og så skal du gi halvparten bort til henne? Reinspikka idioti heter det.

Lenke til kommentar

Det er vel strengt talt bare du selv som kan svare på dette. Det kan selvsagt være verdt det, siden verdivurderinger alltid er subjektive. Du skriver ikke så mye om hvorfor hun ønsker seg dette? Er det slik og forstå at hun ønsker seg det i gave?

Lenke til kommentar

Hva faen? Hun har ikke betalt en krone og så skal du gi halvparten bort til henne? Reinspikka idioti heter det.

Kanskje du har rett. Men hva vet du om hva jeg har gått gjennom.All den stressen og tankene hele tiden for å få hun tilbake som bare går imot meg. Er fortsatt glad i henne.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Kanskje du har rett. Men hva vet du om hva jeg har gått gjennom.All den stressen og tankene hele tiden for å få hun tilbake som bare går imot meg. Er fortsatt glad i henne.

Det er jo det som er min fordel her, jeg lar meg ikke styre av følelser. Jeg ser på hva som er rettferdig og riktig.

Lenke til kommentar

Det er vel strengt talt bare du selv som kan svare på dette. Det kan selvsagt være verdt det, siden verdivurderinger alltid er subjektive. Du skriver ikke så mye om hvorfor hun ønsker seg dette? Er det slik og forstå at hun ønsker seg det i gave?

Hun har hatt det veldig tøft gjennom tidene. Hun har vært 3 ganger hos krisesenteret. Begge har utøvd vold mot hverandre, men jeg har utøvd mer vold på henne og må sannsynligvis møte opp til en rettsak. Jeg ønsker å reparere forholdet. Hun kaller det for garanti slik at hun skal føle seg trygg og ikke havne ute i gata eller krisesenteret.Hvis jeg ikke tar feil så har hun muligens krav på halvparten av verdistigning i den perioden som hun har bodd med meg.

Endret av Safarii
Lenke til kommentar

Hun har hatt det veldig tøft gjennom tidene. Hun har vært 3 ganger hos krisesenteret. Begge har utøvd vold mot hverandre, men jeg har utøvd mer vold på henne og må sannsynligvis møte opp til en rettsak. Jeg ønsker å reparere forholdet.

Glem det forrige innlegget mitt. Du fortjener ikke en kone til å begynne med etter min mening. Du bør skilles og gi henne boligen som erstatning.

Lenke til kommentar

Det er jo det som er min fordel her, jeg lar meg ikke styre av følelser. Jeg ser på hva som er rettferdig og riktig.

Du er ikke mer objektiv enn noen andre her :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Er det din subjektive mening :grin2:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hun har hatt det veldig tøft gjennom tidene. Hun har vært 3 ganger hos krisesenteret. Begge har utøvd vold mot hverandre, men jeg har utøvd mer vold på henne og må sannsynligvis møte opp til en rettsak. Jeg ønsker å reparere forholdet. Hun kaller det for garanti slik at hun skal føle seg trygg og ikke havne ute i gata eller krisesenteret.Hvis jeg ikke tar feil så har hun muligens krav på halvparten av verdistigning i den perioden som hun har bodd med meg.

Med andre ord, dere skal ikke bo sammen. Du trenger behandling for sinnemestring, hun trenger muligens det samme. og så må dere begge lære å stå på egne bein.

Hun har forøvrig ikke krav på en dritt da hun har bodd hos deg gratis.

At hun skal føle seg trygg, sammen med en som er emosjonelt ustabil er tullete. Ikke bare det, hun virker halvsaiko og manipulerende og utnytter dine voldelige tendenser til å hundse med deg. Igjen, dere skal IKKE bo sammen, noen sinne igjen.

Lenke til kommentar

Er det din subjektive mening :grin2:

At ingen mennesker er objektive er et nokså etablert prinsipp innenfor moderne epistemologi, men du er selvsagt fri til å ha din egen mening om det ;)

Lenke til kommentar

Så du tror du kan kjøpe deg bort fra "politisak, vold, barnevern, usikkerhet etc" ? 

Jeg slipper sannsynligvis ikke unna politi. Barnevernet har jeg hatt kontakter med og foreløpig har de ikke noe imot at vi flytter tilbake igjen. Usikkerheten er hva fremtiden bringer. Har lyst til å legge lokk over situasjonen ved å by på en løsning der hun får halvparten av boligen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...