kauzk Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Hei! Jeg var ute å kjørte med min Audi a4 1.9tdi 2005 modell. Etter jeg hadde kjørt normalt i 5 minutter så drog jeg den litt ekstra (3500omdreininger) Da mistet jeg all kraft, tror det var turboen så sluttet å virke (Har skjedd en gang før for et halvt år siden). Jeg kjørte 100 meter, før jeg stoppet bilen på en parkeringsplass. Startet deretter bilen igjen, og fikk snudd bilen før den ble kvelt. Da jeg prøver å starte den på ny så skjer ingenting. Noen som har peiling på ka som har røke? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Gått langt? Historikk på servicer? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 om å dra den ekstra er 3500 RPM tipper jeg den motoren der er passe daukjørt. Hvilken lyder får du når du prøver å starte? Vugger den på starteren i det hele tatt? 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Lyser motorlampen eller avgasslampen? Lenge siden du byttet registerremmen? Lenke til kommentar
kauzk Skrevet 3. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2016 Gått langt? Historikk på servicer? Bilen er gått 175 000km Det er blitt gjort service en gang i året Tok service for akkurat et år siden. (9000km er kjørt) Lenke til kommentar
kauzk Skrevet 3. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2016 Lyser motorlampen eller avgasslampen? Lenge siden du byttet registerremmen? Ingen lys lyser. byttet registerreim i 2013, er blitt kjørt 40 000km etter det, Lenke til kommentar
kauzk Skrevet 3. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2016 om å dra den ekstra er 3500 RPM tipper jeg den motoren der er passe daukjørt. Hvilken lyder får du når du prøver å starte? Vugger den på starteren i det hele tatt? Gikk ut for å prøve å starte den nå nettop, det virka ut som an kjinna i ett sekund. prøvde igjen då sa det bare klikk Lenke til kommentar
kauzk Skrevet 3. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2016 Må bare informere om at det kom en del hvit røyk ut av eksosen når alt dette skjedde. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Kan være at den lekker kjølevæske inn i en av sylinderne (eller flere)... Lenke til kommentar
Tormod Nordskog Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Må bare informere om at det kom en del hvit røyk ut av eksosen når alt dette skjedde. Hvit røyk kan tyde på at motoren har gått varm, har du sjekket stand på radiator ? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Generatoren lader ikke, og batteriet er flatt. Har du sjekket om kilereima til generatoren har røket? 1 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 tror det var turboen så sluttet å virke (Har skjedd en gang før for et halvt år siden). Det er ikke sånn at turboen tar seg fri en dag i ny og ne. Generelt vil jeg anbefale å beskrive symptomene mest mulig korrekt uten å begynne å tippe mulige årsaker. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 tror det var turboen så sluttet å virke (Har skjedd en gang før for et halvt år siden). Det er ikke sånn at turboen tar seg fri en dag i ny og ne. Generelt vil jeg anbefale å beskrive symptomene mest mulig korrekt uten å begynne å tippe mulige årsaker. Er langt i fra bilkyndig, men dette skjedde også med min gamle bil. To ganger opplevde jeg at motoren mista all kraft (som om den hadde 50hk). Å skru av og på motoren gjorde at turboen "våkna" igjen. Noen måneder senere røyk turboen under akselerasjon (nærma meg vel rødfeltet). Kjenner meg igjen det TS beskriver med hvit røyk. Så ut som en James Bond-skurk på flukt. Røykla hele området. Min startet riktignok etterpå så det bør jo ikke være det samme. Lenke til kommentar
kauzk Skrevet 4. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2016 var på verksted, det var turboen så hadde gått i stykker. Lenke til kommentar
kauzk Skrevet 4. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2016 tror det var turboen så sluttet å virke (Har skjedd en gang før for et halvt år siden). Det er ikke sånn at turboen tar seg fri en dag i ny og ne. Generelt vil jeg anbefale å beskrive symptomene mest mulig korrekt uten å begynne å tippe mulige årsaker. Er langt i fra bilkyndig, men dette skjedde også med min gamle bil. To ganger opplevde jeg at motoren mista all kraft (som om den hadde 50hk). Å skru av og på motoren gjorde at turboen "våkna" igjen. Noen måneder senere røyk turboen under akselerasjon (nærma meg vel rødfeltet). Kjenner meg igjen det TS beskriver med hvit røyk. Så ut som en James Bond-skurk på flukt. Røykla hele området. Min startet riktignok etterpå så det bør jo ikke være det samme. dette var visstnok et vanlig problem med disse bilene. ville fått den på verksted snarest mulig hadde jeg vært deg og fått fikset opp i det, før heile sjiten ryker sånt så skjedde med min. verksted ville koste 25tusen totalt med splitter ny turbo og arbeid. var visstnok en del arbeid med vasking av motor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå