Chromos Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 (endret) I en del år nå så har jeg følt meg ør i hodet hver dag, og klarer ikke slappe helt av. Det er som at den følelsen du har i kroppen når du våkner om morgenen aldri går bort. Jeg føler at jeg ikke er helt til stedet, jeg klarer ikke fokusere på hva som skjer, og det føles som at jeg har masse jeg må gjøre og ikke vet hva som skjer, selv om jeg vet at jeg har ingenting som må bli gjort og jeg hva som skal skje den dagen og den uken.. Jeg sliter ikke med å sove, har ingen spiseforstyrrelser, og spiser frokost. Kan det være noe kroppen trenger som jeg mangler? Edit: Jeg har lagt merke til at problemet forsvinner når jeg spiller tv-spill, da jeg fokuserer på bare det, men om jeg ser bort fra tv'en og inn i stuen så kommer følelsen tilbake igjen, så når jeg har noe i distrahere meg med så går det fint, men jeg kan jo ikke spille tv-spill hele livet. Endret 3. juli 2016 av nintendo45 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Har du fått sjekket deg opp hos fastlegen? Tatt MR? Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Jeg er ingen ekspert og har ingen formål med å komme med noe diagnose, for ordens skjyld, men jeg diskuterer litt fordi det er interessant. Er det sånn at du ikke blir utvilt, er du stresset, og hva gjør du i hverdagen? Sykmeldt? Hva sier legen? Lenke til kommentar
Chromos Skrevet 3. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2016 Har du fått sjekket deg opp hos fastlegen? Tatt MR? Nei, jeg har vurdert det, men har ikke følt det var et så stort problem før nå, begynner å bli lei, men tenkte å høre her før jeg brukte penger på legetime Lenke til kommentar
Chromos Skrevet 3. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2016 Jeg er ingen ekspert og har ingen formål med å komme med noe diagnose, for ordens skjyld, men jeg diskuterer litt fordi det er interessant. Er det sånn at du ikke blir utvilt, er du stresset, og hva gjør du i hverdagen? Sykmeldt? Hva sier legen? Jeg vil tro jeg får den søvnen jeg trenger, jeg blir ikke trøtt iløpet av dagen eller må ta meg en blund, men jeg har sjeldent nok energi til å få småting gjort (oppvasken, klippe plenen, rydde osv) Jeg føler meg stresset ja, som om jeg har glemt noe eller har masse som må bli gjort, selv om jeg er helt klar over at det er en lat dag hvor jeg kan gjøre hva jeg vil. Jeg er foreløpig uføretrygdet til livssituasjonen har bedret seg, ikke relativt til innlegget Har nylig flyttet inn med samboer, hun har en 3-åring, så jeg tar meg av matlaging og rydding, det er stort sett de oppgavene dagene innebærer. Jeg har ikke snakket med legen enda, tenkte å høre her om råd før jeg brukte penger på legetimer Lenke til kommentar
Chromos Skrevet 3. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2016 Hvor mye væske får du i deg? Hmm, hvertfall 1l vann hver dag, 1,5l på varme dager Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 Jeg er ingen ekspert og har ingen formål med å komme med noe diagnose, for ordens skjyld, men jeg diskuterer litt fordi det er interessant. Er det sånn at du ikke blir utvilt, er du stresset, og hva gjør du i hverdagen? Sykmeldt? Hva sier legen? Jeg vil tro jeg får den søvnen jeg trenger, jeg blir ikke trøtt iløpet av dagen eller må ta meg en blund, men jeg har sjeldent nok energi til å få småting gjort (oppvasken, klippe plenen, rydde osv) Jeg føler meg stresset ja, som om jeg har glemt noe eller har masse som må bli gjort, selv om jeg er helt klar over at det er en lat dag hvor jeg kan gjøre hva jeg vil. Jeg er foreløpig uføretrygdet til livssituasjonen har bedret seg, ikke relativt til innlegget Har nylig flyttet inn med samboer, hun har en 3-åring, så jeg tar meg av matlaging og rydding, det er stort sett de oppgavene dagene innebærer. Jeg har ikke snakket med legen enda, tenkte å høre her om råd før jeg brukte penger på legetimer Har du satt deg ned og tenkt nøye igjennom hva som helt bestemt er som stresser deg, og deretter finne måter å løse dette på, altså aktivt gått inn for å bedre din egen hverdag med å ta kontrol på det som gir deg stress? Er du distré? Du sier du ikke blir trøtt i løpet av dagen, men ikke har nok energi til å gjøre småting - vil du fortelle hva du mener med dette? Nå spør jeg bare fordi jeg som sagt synes dette er interessant Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 Kan være muskulatur rundt hodet som er for anspent eller underaktiv. Spesielt muskulaturen i øynene, hvor dysfunksjon kan føre til både hodepine og dårlig fokus. Lenke til kommentar
Chromos Skrevet 4. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2016 Jeg er ingen ekspert og har ingen formål med å komme med noe diagnose, for ordens skjyld, men jeg diskuterer litt fordi det er interessant. Er det sånn at du ikke blir utvilt, er du stresset, og hva gjør du i hverdagen? Sykmeldt? Hva sier legen? Jeg vil tro jeg får den søvnen jeg trenger, jeg blir ikke trøtt iløpet av dagen eller må ta meg en blund, men jeg har sjeldent nok energi til å få småting gjort (oppvasken, klippe plenen, rydde osv) Jeg føler meg stresset ja, som om jeg har glemt noe eller har masse som må bli gjort, selv om jeg er helt klar over at det er en lat dag hvor jeg kan gjøre hva jeg vil. Jeg er foreløpig uføretrygdet til livssituasjonen har bedret seg, ikke relativt til innlegget Har nylig flyttet inn med samboer, hun har en 3-åring, så jeg tar meg av matlaging og rydding, det er stort sett de oppgavene dagene innebærer. Jeg har ikke snakket med legen enda, tenkte å høre her om råd før jeg brukte penger på legetimer Har du satt deg ned og tenkt nøye igjennom hva som helt bestemt er som stresser deg, og deretter finne måter å løse dette på, altså aktivt gått inn for å bedre din egen hverdag med å ta kontrol på det som gir deg stress? Er du distré? Du sier du ikke blir trøtt i løpet av dagen, men ikke har nok energi til å gjøre småting - vil du fortelle hva du mener med dette? Nå spør jeg bare fordi jeg som sagt synes dette er interessant Ja,det er ikke stort annet jeg tenker på når jeg er i den tilstanden, har funnet ut at om jeg har noe å distrahere meg med så går det greit, men jeg klarer ikke slappe av med ingenting å gjøre uten at den følelsen er der. Ja, jeg vil beskrive meg selv som distrè, kan være glemsk, idag f.eks så glemte jeg å lukke ytterdøren og måtte kjøre hjem igjen og fange katter som hadde kommet seg ut Hender også jeg glemmer å ta med meg handleposen i kassa etter å ha pakket matvarene Jeg mener at kroppen er sliten og slapp, men jeg hadde ikke klart å gå å legge meg midt på dagen, dette forsvinner også om jeg har noe å gjøre, f.eks fikse på bilen eller traktorklipperen, når jeg først har vært flink så klarer jeg nesten ikke stoppe å gjøre ting. Jada, bare spør i vei Lenke til kommentar
Chromos Skrevet 4. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2016 Kan være muskulatur rundt hodet som er for anspent eller underaktiv. Spesielt muskulaturen i øynene, hvor dysfunksjon kan føre til både hodepine og dårlig fokus. Jaha? Finnes det noen behandling for dette som du vet om? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Du må gå til lege og bli undersøkt. Det koster 'ingenting', og symptomene dine er så generelle at ingen her inne kan si sikkert hva dette er. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Jeg er ingen ekspert og har ingen formål med å komme med noe diagnose, for ordens skjyld, men jeg diskuterer litt fordi det er interessant. Er det sånn at du ikke blir utvilt, er du stresset, og hva gjør du i hverdagen? Sykmeldt? Hva sier legen? Jeg vil tro jeg får den søvnen jeg trenger, jeg blir ikke trøtt iløpet av dagen eller må ta meg en blund, men jeg har sjeldent nok energi til å få småting gjort (oppvasken, klippe plenen, rydde osv) Jeg føler meg stresset ja, som om jeg har glemt noe eller har masse som må bli gjort, selv om jeg er helt klar over at det er en lat dag hvor jeg kan gjøre hva jeg vil. Jeg er foreløpig uføretrygdet til livssituasjonen har bedret seg, ikke relativt til innlegget Har nylig flyttet inn med samboer, hun har en 3-åring, så jeg tar meg av matlaging og rydding, det er stort sett de oppgavene dagene innebærer. Jeg har ikke snakket med legen enda, tenkte å høre her om råd før jeg brukte penger på legetimer Har du satt deg ned og tenkt nøye igjennom hva som helt bestemt er som stresser deg, og deretter finne måter å løse dette på, altså aktivt gått inn for å bedre din egen hverdag med å ta kontrol på det som gir deg stress? Er du distré? Du sier du ikke blir trøtt i løpet av dagen, men ikke har nok energi til å gjøre småting - vil du fortelle hva du mener med dette? Nå spør jeg bare fordi jeg som sagt synes dette er interessant Ja,det er ikke stort annet jeg tenker på når jeg er i den tilstanden, har funnet ut at om jeg har noe å distrahere meg med så går det greit, men jeg klarer ikke slappe av med ingenting å gjøre uten at den følelsen er der. Ja, jeg vil beskrive meg selv som distrè, kan være glemsk, idag f.eks så glemte jeg å lukke ytterdøren og måtte kjøre hjem igjen og fange katter som hadde kommet seg ut Hender også jeg glemmer å ta med meg handleposen i kassa etter å ha pakket matvarene Jeg mener at kroppen er sliten og slapp, men jeg hadde ikke klart å gå å legge meg midt på dagen, dette forsvinner også om jeg har noe å gjøre, f.eks fikse på bilen eller traktorklipperen, når jeg først har vært flink så klarer jeg nesten ikke stoppe å gjøre ting. Jada, bare spør i vei Jeg synes du skal sette deg ned å skrive hva som er problematisk i din hverdag, så frem det de mest typiske trekkene i tilstanden din som gjør at du ønsker hjelp, og hva som er forskjellen mellom før og etter du ble sånn. Hvis du går til legen vil jeg tro du kommer til å glemme litt av de viktigste tingene mens du sitter der, derfor bør du har forberedt deg litt på forhånd sånn at legen får et godt overblikk over situasjonen din og kan utifra dette git deg råd, veiledning og behandling for dette Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Kan være muskulatur rundt hodet som er for anspent eller underaktiv. Spesielt muskulaturen i øynene, hvor dysfunksjon kan føre til både hodepine og dårlig fokus. Jaha? Finnes det noen behandling for dette som du vet om? I norge er det antakeligvis kun meg. Ellers kjenner jeg flere i USA, england, og noen i sverige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå