Gå til innhold

Telefon ber om backup pin, hva skjedde?

Anbefalte innlegg

Hei, telefonen min (LG Leon H340N, tror det er rett modell) begynte plutselig å vibrere og lage tastelyder, når jeg sjekker ser jeg en meny jeg ikke kjenner hvor det står noe om backup pin og google konto innlogging og i passordfeltet til google skriver den inn tegn av seg selv. Jeg aktiverer flymodus og restarter telefonen og får skrive pinkode som normalt men når jeg har gjort det møter jeg den samme menyen som ber meg låse opp mobilen med enten å bruke backup pin eller google konto. 

Rett før dette hendte hadde jeg satt på tastelåsen og lagt telefonen på skrivebordet. Nå siden telefonen er låst får jeg ikke tilgang til nedtrekksmenyen, men kan fortsatt utføre nødanrop. 

Så hva har skjedd? Hva slags meny er dette? Kan jeg stole på denne menyen og bruke backup pin eller er dette et forsøk på phishing/hacking eller andre typer virus angrep?  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel PIN kode på sim koret. Den heter PIN2 eller PUK.

Hvis ikke så er det innlogging til din Google konto. Har du 2 faktor på kontoen din slik at du må skrive inn en 6 siftet kode lignende det du må på nettbank?

Lenke til kommentar

Kona har samme problem på sin Huawei etter at hun byttet til ny tlf. Hun har aldri hatt kodelås eller passord på den gamle telefonen, men fikk plutselig spørsmål om passord. Det har ingenting med SIM-kortet å gjøre. Ikke hjelper det å gå til Devicemanager på Google-kontoen heller, for den bare sier at det allerede er et passord på den, og at det er det som gjelder, og det kan ikke byttes. Har prøvd 0000 00000 1234 og 12345 uten at det hjalp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...