kremt Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Tipper det kan være noe med eksosen, lekkasje eller sprekk. Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 18. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2016 her er to til videoer. Er mange lyder i denne videoen pga svært dårlig vei i tillegg til utslitt forstilling I denne videoen høres lyden mye bedre når jeg fjerner luftinntaket. dessuten forsvinner lyden helt når jeg trykker inn EGR ventilen ca. halvveis som sees i videoen. Har nettopp funnet ut hvordan man leser feilkoder av AC panelet og fikk opp disse: 318 4FA 4F7 256 -Ole Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 (endret) Den var jo litt kul den lyden der da. EGR ventilen, den pinnen inni der, den står sikkert å hopper i takt med eksostakta. Jeg vil tippe defekt EGR, men det kan jo også være tett eksos, turbo som gjør at det blir dytta opp der. Jeg tror det skjer noe her. For å gjøre feilsøkningen enkel hadde jeg løsnet på røret, dytt ut pakningen og sett inn en stålplate e.l, blokker det helt og drit i å skru det fast, bare start opp og hør om det er noe forskjell. Hvis du holder det spjeldet lukka, stopper motoren da? Endret 20. juli 2016 av Mekker`n Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 20. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2016 (endret) Den som du mener hopper i takt, det er den som åpner til det lille røret under egr ? Spjeld, altså det som lukker hele egr vebtilen ? Endret 20. juli 2016 av MaseKoppen Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Jeg tenker på det lille røret på undersiden, som er nevnt tidligere her i tråden, prøv å blokker det. Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 20. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2016 Skal prøve Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Er vel lettere å blokkere det der nede. Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 20. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2016 Tenkte å gjøre det der ja Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 29. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2016 Var et lite sprikk i ene ventilløfteren. Samt at to var veldig slitt. Og kamakselen hadde to veldig slitte kammer. Hvor kjøper jeg dette billig ? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Hvilke deler er det du ønsker? Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 29. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2016 1 2 og 7. altså nokk ti å bytte kamaksel, de flate lagrene og hevere. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Finn motorkoden til bilen, og søk gjennom ebay blant annet. Du må vel ha løftere, vippearmer, lager, bolter og kamaksel vil jeg tro. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Det er mulig å kjøpe greiene i sett for ca 300 euro på ebay. Dette er sannsynligvis med kamaksel av grei kvalitet. Settet kan kjøpes billigere dersom man kjøper kina-kamaksel. Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 30. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2016 Tror jeg kjøper ny topp. Har en tilgjengelig til 1500 spm er fra en 1.9 tdi 2000 modell med 101 hp. 1 Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 hull i slange mellom turbo og motor? jeg hadde hull i den en gang, var masse blåselyd og slik når jeg bygget pådrag. Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 2. august 2016 Forfatter Del Skrevet 2. august 2016 Vakuumslange du mener ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå