Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tøffelyd fra passat 1.9 tdi 3bg

Anbefalte innlegg

Har en slik bil som tittelen sier. Plutselig under kjøring begynner den å lage en slags tøffelyd. Høres nesten ut sm en gsmmen snekke (båt). Følger turtallet. Minner om eksoslekasje men følger dieseltikkingen i større grad enn dette.

Skrudd en del og hatt noen lyder nå og da men denne hørtes værre ut en alle de andre.

Bilen starter lett og ser ut til å gløde vanlig. Har sjekket at glødeplugger sitter skikkelig.

Tør ikke kjøre før feilen er funnet så setter stor pris på alle svar.

-Ole André

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det er eksosmanifold pakninga? hadde en veldig skarp lyd fra min MB w210 220 cdi, og trodde det var turbo men visste seg at manifold pakninga var gåen så bytta den og lyden var borte :) La noen gasse litt og ta en klut og hold rundt pakninga forskjellig steder så hører du om lyden blir borte. 

Lenke til kommentar

Her er en video som viser lyden, er ikke tikkelyden jeg snakker om, den har vert slik i 2 år nå. 

nettopp jekket insugsmanifoil, egr ventil, luftfilterboks, sett litt på turboen og eksosrør/potte. ser ikke ut til og være noe av dette så står igjen med eksosmanifoil og noe inni motoren. her også sjekket under topplokkdeksel og der ser alt tilsynelatende bra ut iallefall.

er eksosmanifoil vanskelig å demontere?

edit: hadde ikke nerver til og teste så mye, men oppdaget først lyden da en kompis sa ifra mens jeg hadde full gass, var ivertfall nesten like mye trøkk som før.  Er heler ingen store vibrasjoner i motoren som er uvanlig som jeg klarte å kjenne.

Endret av MaseKoppen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...