restinbobo Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Hei, har en thule som eg bruker til noen cv xls12 å en cv cls12 sub. Men skulle hatt en forforsterker, noen som har et tips til en forforsterker til dette? Vil ikke betale mer en 4000kr ny eller brukt. Takk for svar! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Det er ett enormt utvalg, så litt mer info kunne vært greit. Slik som hva skal du koble til av kilder, analog, digital toslink, digital coax, HDMI ect. Mulig du greie deg med en Sonos Connect eller Bluesound Node II f.eks.. Mer info er alltid en god ting. Lenke til kommentar
restinbobo Skrevet 5. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2016 Skal bli bruke analog til kilde, men skulle helst stilt inn litt mer og vil helst bruke integrerten til effelttrinm og styrt alt fra forforsterkern om det går an? Vet ikke helt... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Hvilke type utstyr skal du normalt benytte for lyd? CD-spiller, TV, Playstation/Xbox, Telefon (Bluetooth), Spotify/Tidal ect. Lenke til kommentar
restinbobo Skrevet 9. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2016 Skal egentlig bare bruke den til playstation å musikk, fra spotify Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 (endret) Ville da satset på en som har Optisk inngang for Playstation, Enkelte surround receivere har innebygd Spotify, slik at man kun trenger å styre i fra en smarttelefon. Man slipper å sende dataen via, slik at batteriet ikke brukes noe særlig. Jeg vet Onkyo har dette, mener Pioneer også har det. Noen vil bli sure for at jeg anbefaler en surround receiver, da stereo gir litt bedre lyd i den prisklassen. Men det er en del fordeler med ekstra utstyr. Playstation kobler du bare til med HDMI igjennom for å hente ut lyd, og mange av dagens receivere har utenom spotify også Bluetooth, slik at kommer det noen kompiser på besøk, så kan de enkelt koble seg til med dette fremfor å kødde med nettverk for å spille fra sine telefoner osv. Men for å benytte dem med Thulen, så krever det pre-out, noe ikke er så normalt i lave prisklasser. Hifi Klubben har 3 alternativer. Sonos Connect, Denon Heos eller Argon Stream2M. Heosen har optisk inngang, noe som er en fordel. Mens Sonosen kun har 1 analog inngang. Tror Heosen har Spotify, både Sonos og Argonen har det. Alle disse er rene forforsterkere som du styrer ifra en smarttelefon. Endret 11. juli 2016 av AndersT2 Lenke til kommentar
restinbobo Skrevet 11. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2016 Ser på en nad c165bee eller en Abrahamsen V3.0, hadde noen av disse fynka bra med cv og thule? Vet nad'en er sånn 6500kr ny men skal kjøpe brukt, men bil helst ha en forforsterker eg styrer på selve forforsterkeren Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 Thule med CV du, det var en merkelig mix, hvordan fungerer det? Lenke til kommentar
restinbobo Skrevet 12. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2016 Ganske godt, spiller sinsykt fint siden forsterkeren er så kraftig og varm, fineste høytalerene eg har hatt som er fest høytalere:D Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 Har selv hatt Thule IA100B engang i tiden, veldig fin forsterker. Kjørte de på PSB T45, fin kombo på gutterommet det. Personlig har jeg aldri hatt sansen for CV, og mener lydprofilen på Thule og CV er veldig forskjellig. Men det kan nok hende at de da komplimenterer hverandre bra da. Lenke til kommentar
restinbobo Skrevet 12. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2016 Har selv hatt Thule IA100B engang i tiden, veldig fin forsterker. Kjørte de på PSB T45, fin kombo på gutterommet det. Personlig har jeg aldri hatt sansen for CV, og mener lydprofilen på Thule og CV er veldig forskjellig. Men det kan nok hende at de da komplimenterer hverandre bra da. De spiller ganske fantastisk til og ver noe som er laga av cv som egentlig er "fest" høytalere:P Lenke til kommentar
fhl Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Hei, har en thule som eg bruker til noen cv xls12 å en cv cls12 sub. Men skulle hatt en forforsterker, noen som har et tips til en forforsterker til dette? Vil ikke betale mer en 4000kr ny eller brukt. Takk for svar! Hvorfor skal du ha en forforsterker? IA350B er vel en intergrert forsterker, altså for- og effektforsterker i samme boks. Frode Lenke til kommentar
restinbobo Skrevet 16. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2016 Hei, har en thule som eg bruker til noen cv xls12 å en cv cls12 sub. Men skulle hatt en forforsterker, noen som har et tips til en forforsterker til dette? Vil ikke betale mer en 4000kr ny eller brukt. Takk for svar! Hvorfor skal du ha en forforsterker? IA350B er vel en intergrert forsterker, altså for- og effektforsterker i samme boks. Frode Går ikke an å stille noe på den siden eg ikke har kontroller som fyngerer. Også skal eg kansje selge thule'n min å gå over til effekt forsterker eller 2 mono blocker... Lenke til kommentar
restinbobo Skrevet 19. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2016 (endret) Har gått til innkjøp av en brukt nad c165bee. Kommer denne til og bli bra med et effekttrinn eller 2 mono blocker? Endret 19. juli 2016 av restinbobo Lenke til kommentar
restinbobo Skrevet 28. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2016 Hvordan kobler eg opp en forforsterker til thulen som er integrert da? Eller må eg ha mono blocker eller effekt trinn for og bruke forforsterkeren min, er en Nad C165 Bee Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Siden den ikke ser ut til å ha en Home Theater inngang (HT), så er eneste mulighet å koble forforsterkeren inn på hvilken som helst av inngangene, og sette volumet til ett vist nivå, så ikke røre det igjen. Da er det bare å styre volum og innganger fra forforsterkeren. Ikke gjør det enkle å skru Thulen på maks, da får du dårlig lyd. Det beste er å sette den til maks volum før den begynner å forvrenge signalet. Den enkleste måten å gjøre det på er å sette NADen til ca 80% av maks volum, så justere volumet på Thulen opp til du merker lyden blir dårligere. Ofte så vil du før den tid høre at det er ett område på volumkontrollen som volumet ikke endrer seg noe særlig (Det vil da være mulig at du spiller veldig høyt). Sett volumet da der hvor dødpartiet starter. Så sjekker du med NADen at det går bra å justere volumet, og alt låter greit. På NADen bruker du Pre-out 1 som utgang. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå