Bytex Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Men i Norge er det ikke sånn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Problemet er vel ikke, slik jeg oppfatter TS, beløpets størrelse, men at det ikke var opplyst. Jeg har bladd igjennom gamle bookinger i byer der det har vært slik skatt, og ser at dette alltid har vært oppgitt ved bestilling. Vet ikke hvorfor Ving ikke har gjort dette, dersom skatten har vært slik i mange år burde det vært opplyst derfra også. Noe annet blir det om avgiften innføres etter at oppholdet var bestilt, men det oppfattes ikke å være tilfelle her. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Ving opplyser om det om man søker etter reise til for eksempel Mallorca. Men tydeligvis ikke til Amsterdam. Kan ha noe med at de ikke selger pakkereiser til Amsterdam? Sjekk om de noe sted i det du har godkjent ved bestilling avskriver seg ansvaret, og ta kontakt om de ikke har det. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 (endret) Det kommer heller ikke frem ved bestillinger fra hotels.com eller supersaver.no Jeg tenkte "Hæ en euro hvorfor skal de ha det jeg har jo allerede betalt" så sa dama "it is city tax", så jeg måtte fumle frem mynter fra ryggsekken. Endret 4. juli 2016 av Bytex Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Det kommer heller ikke frem ved bestillinger fra hotels.com eller supersaver.no Det har det alltid gjort når jeg har bestilt, bruker ofte hotels.com. Tok en prøve nå, her stod det tydelig: Obligatoriske gebyrerDu vil bli bedt om å betale følgende tillegg ved innsjekking eller utsjekking: 5 prosent kommunal/lokal skatt vil bli pålagt Lenke til kommentar
LineMalen Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 I februar i år bestilte jeg og samboeren min en pakkereise til Amsterdam via ving.no. Vi betalte hele summen på 11k da vi bestilte og alt virket greit. Vi har nå gått og gledet oss til reisen i 4 måneder. I dag mottok jeg en epost fra ving.no, 3 dager før avreise med informasjon om reisen. Nederst i eposten stod det brått at Nederlandske myndigheter har innført turistskatt og summen vil variere mellom 4-8 euro per person, per natt. For vår del er det da en sum mellom 48 og 96 euro, 450 - 900 kr totalt. Jeg kjenner jeg blir temmelig forbanna på dette, for det første prinsippet om at informasjonen blir gitt ut 3 dager før avreise, og at jeg allerede har betalt 11k for denne pakka. Sendte en sint mail til ving.no om at denne ekstra kostnaden nekter jeg å ta, og vil henvise til ving.no hos dem på hotellet om/når dem prøver å kreve inn summen fra meg. Så kommer jeg til poenget. Skal reiseoperatøren ta denne utgiften? Hvor lang tid før avreise kan dem komme med sånn informasjon? Hvis jeg nekter å betale den såkalte skatten i Amsterdam, kan jeg få inkasso i Norge? Kan jeg kreve at operatøren betaler dette siden jeg allerede har betalt pakken for 4 måneder siden? Er det noen der ute som har peiling på lover og regler angående temaet som kan gi et godt svar? Føler jeg ble mektig forbanna nå siden informasjonen kom bare 3 dager før reisen. Da jeg var i Amsterdam fikk jeg beskjed om at jeg måtte betale avgift til hotellet som turist. Og det gjorde jeg. Tror det er slik i de fleste land. Jeg fikk informasjonen om det da jeg bestillte reisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå