Gå til innhold

[Løst] Oppgavelinjen fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Heisann. For noen dager siden sluttet oppgavelinjen å funke. Startmenyen kommer ikke opp når jeg trykker på windowssymbolet, den kommer heller ikke opp når jeg trykker på windowstatsen på tastaturet. 

Internett, volumkontroll, kalender og varslingssenter fungerer heller ikke. 

Får til å åpne programmene fra oppgavelinjen, men når jeg høyretrykker på ikonene, så får jeg ikke opp "menyen" man skal få opp. 

For å slå av datamaskinen, høyretrykker jeg på Windowssymbolet og avslutter derifra. 

Om noen vet om en måte å få fikset dette på så har det vært supert.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok.

Har du prøvd å gjenopprette Windows? Hvis det er helt umulig for deg å få opp menyene i windows så kan du navigere via filutforskeren ( om du har tilgang til den da) på denne måten :

C:\Windows\System32

Der kan du prøve å kjøre taskmgr som gir deg oppgavebehandling , der får du oversikt over tjenestene som kjører og du kan prøve å starte noen av de tjenestene som er stoppet og som du tror har relevans.

Det beste er trolig å prøve det som står på denne siden : 

http://www.thewindowsclub.com/start-menu-does-not-open-windows-10

Lenke til kommentar

Ok.

Har du prøvd å gjenopprette Windows? Hvis det er helt umulig for deg å få opp menyene i windows så kan du navigere via filutforskeren ( om du har tilgang til den da) på denne måten :

C:\Windows\System32

Der kan du prøve å kjøre taskmgr som gir deg oppgavebehandling , der får du oversikt over tjenestene som kjører og du kan prøve å starte noen av de tjenestene som er stoppet og som du tror har relevans.

Det beste er trolig å prøve det som står på denne siden : 

http://www.thewindowsclub.com/start-menu-does-not-open-windows-10

Det ser ut som at jeg må gjenopprette Windows, noe som jeg helst vil unngå  :hm:

Lenke til kommentar

Prøv først å tilbakestille windows. Hvis du ikke har et tidspunkt å stille den tilbake på så ser det litt svart ut.

Man mister som regel en del programmer , men mye kan reddes ved å legge disse på en annen hd og så legge de tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...