Eirik Helland Urke / TU Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 VR-video! Bli med på en kjøretur i Oslo.Slik er det å kjøre en Tesla X Lenke til kommentar
Odd Solberg Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Flott video, helt rå bil! Gleder meg til å prøvekjøre selv. 2 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 (endret) Bilen er jo basert på Model S og har samme chassis. Den deler mange av de samme komponentene, så det er ikke rart at den føles som en S. Sikten er bedre, plassen er større (ikke bagasjeromslengde). Den er romsligere. Den har også hengerfeste. Bagasjeromsplass er dog verre, ettersom du ikke kan folde ned andre seteraden. Dørene er også noe mange ikke liker, og det skal sies at det er litt gimmick. Det gjør inn- og ut-stigning lettere, men kan være en større kilde til feil fremfor tradisjonelle dører, og kan være upraktisk der man ikke har mye plass i høyden (de tar ikke særlig plass i bredden). Programvaren for dørene er blitt forbedret og vil få flere forbedringer. Så vidt jeg vet har de forbedret maskinvaren også. På X kan du velge mellom 5, 6 og 7 seter. 6-seteren anbefales da det er bedre plassutnyttelse, og du kan folde ned bakerste rad. En annen fordel med 6 seter er at du kan legge lange objekter/pakker mellom setene på andre rad. Det er også god plass for alle passasjerer, både bak og framme, samt lett å komme seg inn og ut. Rekkevidden er ikke like lang som på S, men ganske lik. Ytelsen er ikke helt på nivå med S, men er også veldig sammenlignbar. Med de oppdateringene S har fått er de også like på funksjonalitetsbasis (her snakker jeg maskinvare. Programvaren oppdateres alltid uansett). S mangler enda hengefeste, men kommer trolig i fremtiden. Endret 2. juli 2016 av AdNauseam 2 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Det står VR-video i artikkelen. Hvordan ser jeg denne i Gear VR eller Oculus Rift? 1 Lenke til kommentar
Eirik Helland Urke / TU Skrevet 2. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2016 Det står VR-video i artikkelen. Hvordan ser jeg denne i Gear VR eller Oculus Rift? Videoen støtter Cardboard direkte via Youtube. Dessuten ligger den nå også på Vrideo, slik at den foruten Cardboard, desktop og mobil kan sees på Gear VR, Oculus Rift og HTC Vive: http://www.vrideo.com/watch/bg1BmMOi Lykke til! Videoen er helt klart best med VR-briller. 1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Det står VR-video i artikkelen. Hvordan ser jeg denne i Gear VR eller Oculus Rift? Videoen støtter Cardboard direkte via Youtube. Dessuten ligger den nå også på Vrideo, slik at den foruten Cardboard, desktop og mobil kan sees på Gear VR, Oculus Rift og HTC Vive: http://www.vrideo.com/watch/bg1BmMOi Lykke til! Videoen er helt klart best med VR-briller. Tusen takk Skal prøves Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Lykke til med en bil med elendig kvalitet og upraktiske dører fra et selskap som overlever på crowd funding. At Musk desperat prøver å få ut verdier gjennom aksjesalg og oppkjøp av sitt eget Solar City er bare betryggende, på samme måte som det er betryggende at begge sjefene for produksjon har sagt opp i protest mot irealistiske målsetninger. At de store investeringsbankene i USA stiller spørsmål ved Musks dømmekraft og integritet, samtidig som aksjekursen raser, betyr ingenting. På samme måte som det ikke betyr noe at Tesla foetviler over store utgifter til garantireparasjoner... 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Lykke til med en bil med elendig kvalitet og upraktiske dører fra et selskap som overlever på crowd funding. At Musk desperat prøver å få ut verdier gjennom aksjesalg og oppkjøp av sitt eget Solar City er bare betryggende, på samme måte som det er betryggende at begge sjefene for produksjon har sagt opp i protest mot irealistiske målsetninger. At de store investeringsbankene i USA stiller spørsmål ved Musks dømmekraft og integritet, samtidig som aksjekursen raser, betyr ingenting. På samme måte som det ikke betyr noe at Tesla foetviler over store utgifter til garantireparasjoner... Wow, her var det mye feil. - De første Model X som ble produsert hadde kvalitetsproblemer. Alt tyder på at dette var barnesykdommer som nå er luket ut. - Dørene er stort sett ikke mer upraktiske enn andre dører. I visse situasjoner kan de være mer praktiske. Den største ulempen er at de ikke kan kombineres med takboks. - Tesla overlever ikke på crowdfunding. Det meste av pengene de får inn kommer fra salg av biler, men da de er i en fase der de investerer store beløp, så har de også hentet inn mye penger i aksjemarkedet. De pengene de har fått fra reservasjonsbeløp er ganske ubetydelig i det store bildet. - Elon Musk har støre posisjon i Tesla nå enn noen gang tidligere siden IPOen, og oppkjøpet av Solar CIty vil medføre at han vil øke sin andel i Tesla ytterligere. - Produksjonssjefene har ikke sagt opp av grunnene du forutsetter. - Enkelte aktører har satt spørsmålstegn ved oppkjøpet av Solar CIty, men aksjekursen tyder på at det ikke er veldig mange som har store reservasjonen. Siden oppkjøpet ble annonsert har aksjekursen gått ned 1,3%. Det er ikke spesielt dramatisk, og på ingen måte ett "ras". - Teslas garantikostnader har falt kontinuerlig. I shareholder letter fra Q4 2015 kan man lese at førsteårs garantikostnader på en bil produsert i 2015 var på halvparten av kostnadene for en bil produsert i 2014, og ca en fjerdedel av kostnadene av en bil produsert i 2012. Man kan forvente at Model X vil ha større garantikostnader enn Model S i en periode, men dette er ikke dramatisk når det gjelder en helt ny modell. 4 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 (endret) Lykke til med en bil med elendig kvalitet og upraktiske dører fra et selskap som overlever på crowd funding. At Musk desperat prøver å få ut verdier gjennom aksjesalg og oppkjøp av sitt eget Solar City er bare betryggende, på samme måte som det er betryggende at begge sjefene for produksjon har sagt opp i protest mot irealistiske målsetninger. At de store investeringsbankene i USA stiller spørsmål ved Musks dømmekraft og integritet, samtidig som aksjekursen raser, betyr ingenting. På samme måte som det ikke betyr noe at Tesla foetviler over store utgifter til garantireparasjoner... Wow, her var det mye feil. - De første Model X som ble produsert hadde kvalitetsproblemer. Alt tyder på at dette var barnesykdommer som nå er luket ut. - Dørene er stort sett ikke mer upraktiske enn andre dører. I visse situasjoner kan de være mer praktiske. Den største ulempen er at de ikke kan kombineres med takboks. - Tesla overlever ikke på crowdfunding. Det meste av pengene de får inn kommer fra salg av biler, men da de er i en fase der de investerer store beløp, så har de også hentet inn mye penger i aksjemarkedet. De pengene de har fått fra reservasjonsbeløp er ganske ubetydelig i det store bildet. - Elon Musk har støre posisjon i Tesla nå enn noen gang tidligere siden IPOen, og oppkjøpet av Solar CIty vil medføre at han vil øke sin andel i Tesla ytterligere. - Produksjonssjefene har ikke sagt opp av grunnene du forutsetter. - Enkelte aktører har satt spørsmålstegn ved oppkjøpet av Solar CIty, men aksjekursen tyder på at det ikke er veldig mange som har store reservasjonen. Siden oppkjøpet ble annonsert har aksjekursen gått ned 1,3%. Det er ikke spesielt dramatisk, og på ingen måte ett "ras". - Teslas garantikostnader har falt kontinuerlig. I shareholder letter fra Q4 2015 kan man lese at førsteårs garantikostnader på en bil produsert i 2015 var på halvparten av kostnadene for en bil produsert i 2014, og ca en fjerdedel av kostnadene av en bil produsert i 2012. Man kan forvente at Model X vil ha større garantikostnader enn Model S i en periode, men dette er ikke dramatisk når det gjelder en helt ny modell. Veldig fint svar Av og til aner ikke folk hva de prater om, slik 2LK70DN1 demonstrerer. Endret 3. juli 2016 av IceBlitz 3 Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Lykke til med en bil med elendig kvalitet og upraktiske dører fra et selskap som overlever på crowd funding. Lykke til med å være så misunnelig. 3 Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Lykke til med en bil med elendig kvalitet og upraktiske dører fra et selskap som overlever på crowd funding. Lykke til med å være så misunnelig. Det er ingenting av det jeg skriver som er feil! At garantikostnadene synker skulle bare mangle, Modell S var en katastrofe når den kom. Jeg kan ikke fatte og begripe at bruktbilprisen holder seg så godt på disse bilene, jeg ville aldri vurdert noe annet enn å kjøpe ny Tesla med full garanti når det er så mange og dyre feil. Jeg skjønner at Tesla har en menighet her, men jeg skjønner ikke helt hvorfor. Det er dyre og oversubsidierte tullebiler med høy vekt, høyt forbruk og enorme produksjonsutslipp. De finnes ikke miljøvennlige, hvis det er poenget! Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 Det er ingenting av det jeg skriver som er feil! At garantikostnadene synker skulle bare mangle, Modell S var en katastrofe når den kom. Jeg kan ikke fatte og begripe at bruktbilprisen holder seg så godt på disse bilene, jeg ville aldri vurdert noe annet enn å kjøpe ny Tesla med full garanti når det er så mange og dyre feil.De fleste Model S er solgt med garanti på 8 år/ubegrenset antall km for drivlinjen, altså der de dyreste reperasjonene kan komme. Det betyr at det er stort sett ingen brukte Model S man kan kjøpe i Norge som ikke har 5 år gjenstående garanti. Det er dyre og oversubsidierte tullebiler med høy vekt, høyt forbruk og enorme produksjonsutslipp. De finnes ikke miljøvennlige, hvis det er poenget!Det er snakk om store og fine familiebiler med forbruk tilsvarede ca 0,25 l/mil, gode kjøreegenskaper og spennende teknologi. Model S er også et viktig skritt på veien til 100% elektrifisert bilpark. Det er altså på ingen måte overraskende at Model S har slått an. 3 Lenke til kommentar
b115242 Skrevet 28. august 2016 Del Skrevet 28. august 2016 Oppløsning/kvalitet på lyd og video var temmelig svak. Joda, jeg benyttet flere av de forskjellige mulige oppløsninger! Lenke til kommentar
Lasse Edvardsen Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 (endret) Når det gjelder plassen i Model S og Model X, så de faktisk Model X større selv om man ikke kan ta ned setene. TeslaBjørn prøvde å fylle bilen med banankasser og fikk 24 stykk i Model X og 22 i Model S. Dette med baksetene nede. Endret 7. oktober 2016 av Hårek Slettet link Lenke til kommentar
Rune Lønjer Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Ta nå dette stygge egget ut i terrenget og test om den som en SUV 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå