Gå til innhold

[Løst] Kjøpt meg ny telefon, simkortet passer ikke

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min ny iphone 5s i går, og gledet meg veldig. Men så passer ikke simkortet, det er for stort.

Jeg visste ikke engang at det fantes mindre simkort...

Så hva gjør jeg? Må jeg bestille nytt simkort fra operatør, og koster dette noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken operatør? Er du heldig kan du få nytt sim over disk i en butikk. Lurer på om Telenor f.eks tar 200,- for nytt kort.. Ellers KAN du klippe det til selv, enten du bruker kniv og sandpapir eller kjøper en sim klipper. Men det enkleste er nok nytt egnet simkort :)

Lenke til kommentar

Det finnes i dag sim-kort i 3 størrelser.

Vanlige (kalt mini-sim).

Micro-sim (som i feks. iphone 5/5s)

Nano-sim (som i feks. iphone 6/6s).

I gamle dager fantes det også sim-kort i kredittkortstørrelse.  Det er derfor de vanlige kalles mini-sim, iom. at de var mindre enn disse.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Vanlige (kalt mini-sim).

I gamle dager fantes det også sim-kort i kredittkortstørrelse.  Det er derfor de vanlige kalles mini-sim, iom. at de var mindre enn disse.

5/5s bruker nano

Lenke til kommentar

Jeg klippet til mitt eget microsim til nano :) Skjeldent noe stress.. om det går til helvette i klippingen så kan man alltids få nytt sim fra operatøren for en liten sum :) om man er grådig og har mulighet til å være mobilløs noen dager om det går til helvette så er det absolutt verdt forsøket å klippe selv..

Lenke til kommentar

Vanlige (kalt mini-sim).

5/5s bruker nano

Selvsagt, tenkte på 4/4s.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Les OneCalls hjemmesider nøye. Det er mulig at du kan logge inn på mine sider og bestille nytt sin som du kan hente hos 7/11 eller Narvesen.

Edit: koster 129,-

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Apple bruker nanosim ja.

Kjenner noen som hadde problem med at SIM-kort ikke passet i ny telefon... Så jeg ble spurt om hjelp.

Jeg satte det i SIM-kort leseren, og informerte deretter om at SIM kortet ikke skulle settes i micro-SD leseren som ligger oppå SIM-kort leseren. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...