anaconda Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Jeg fikk min ny iphone 5s i går, og gledet meg veldig. Men så passer ikke simkortet, det er for stort. Jeg visste ikke engang at det fantes mindre simkort... Så hva gjør jeg? Må jeg bestille nytt simkort fra operatør, og koster dette noe? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Hvilken operatør? Er du heldig kan du få nytt sim over disk i en butikk. Lurer på om Telenor f.eks tar 200,- for nytt kort.. Ellers KAN du klippe det til selv, enten du bruker kniv og sandpapir eller kjøper en sim klipper. Men det enkleste er nok nytt egnet simkort Lenke til kommentar
Flin Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Bestill nytt. Klipp det til selv Gå til et mobiltelefon-verksted og spør de om hjelp. Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Spørs hvilken operatør du har. Vet at f.eks. Chess sender nytt kort gratis, om man oppgir at man har kjøpt ny mobil der SIM-kortet er for stort - da sender de ut multi-SIM, bare til å brekke ut den størrelsen du trenger. Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Det finnes i dag sim-kort i 3 størrelser. Vanlige (kalt mini-sim). Micro-sim (som i feks. iphone 5/5s) Nano-sim (som i feks. iphone 6/6s). I gamle dager fantes det også sim-kort i kredittkortstørrelse. Det er derfor de vanlige kalles mini-sim, iom. at de var mindre enn disse. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Telenor sender ut nye gratis, bare logg deg inn på nettsiden og bestill. 1 Lenke til kommentar
Dinger Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Å klippe det til selv går kjapt om du ikke ønsker å vente. Om du er usikker finnes det sikkert en YouTube-video eller noe. Husker ikke om det er micro eller nano den bruker Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Jeg fikk mitt klippet hos Expert. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 2. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2016 Hei, Jeg har one call. Jeg kjøpte telefon fra Exper nettbutikk. De har ikke butikk her jeg bor. Min gamle Galaxy S2 er nesten død, så skulle ha ordnet dette så kjapt så mulig. Får se om jeg får til å klippe det selv. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938 Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Det finnes i dag sim-kort i 3 størrelser. Vanlige (kalt mini-sim). Micro-sim (som i feks. iphone 5/5s) Nano-sim (som i feks. iphone 6/6s). I gamle dager fantes det også sim-kort i kredittkortstørrelse. Det er derfor de vanlige kalles mini-sim, iom. at de var mindre enn disse. 5/5s bruker nano Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Jeg klippet til mitt eget microsim til nano Skjeldent noe stress.. om det går til helvette i klippingen så kan man alltids få nytt sim fra operatøren for en liten sum om man er grådig og har mulighet til å være mobilløs noen dager om det går til helvette så er det absolutt verdt forsøket å klippe selv.. Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Det finnes i dag sim-kort i 3 størrelser. Vanlige (kalt mini-sim). Micro-sim (som i feks. iphone 5/5s) Nano-sim (som i feks. iphone 6/6s). I gamle dager fantes det også sim-kort i kredittkortstørrelse. Det er derfor de vanlige kalles mini-sim, iom. at de var mindre enn disse. 5/5s bruker nano Selvsagt, tenkte på 4/4s. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 (endret) Les OneCalls hjemmesider nøye. Det er mulig at du kan logge inn på mine sider og bestille nytt sin som du kan hente hos 7/11 eller Narvesen. Edit: koster 129,- Endret 3. juli 2016 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Har du et eldre sim kort, er det ikke alle tjenester som fungerer selv om du får klipt det til. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Apple bruker nanosim ja. Kjenner noen som hadde problem med at SIM-kort ikke passet i ny telefon... Så jeg ble spurt om hjelp. Jeg satte det i SIM-kort leseren, og informerte deretter om at SIM kortet ikke skulle settes i micro-SD leseren som ligger oppå SIM-kort leseren. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 3. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2016 Jeg klipte selv sim kortet, og det gikk helt fint. Koser meg med ny telefon. Stor oppgradring fra min gamle samsung 1 Lenke til kommentar
Ung Spiller Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Samme skjedde med meg å. Jeg ringte Talkmore og spurte om jeg kunne få et nano sim, fikk det helt kostnadsfritt så det er egentlig bare å ringe og høre med abonnent folka Ikke ta risken med å klippe sim -k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå