Sebby Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Hallo. Av en eller annen grunn blir jeg stadig ringt opp av forskjellige ukjente nr. Eksempler på disse er +1(944)0 og +1(1)(5). Har også blitt ringt av skjult nr noen ganger. Første gang det skjedde tok jeg tlf men jeg hørte ingenting, det var ingen lyd. Etter det har jeg aldri tatt tlf. Begynner å bli temmelig plagsomt, da det har skjedd hver dag i det siste.. Noen som vet hva dette er for noe? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Bare å ignorere. Har selv blitt oppringt av Italia/Vatikanet (samme landskode) og Myanmar. Sannsynligvis en svindel der de forventer at du ringer opp igjen på et betalingsnummer. Jeg ignorerer det bare selv i hvert fall, har ikke vært spesielt plaget av det. 3 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 De forsøker å få deg til å ringe tilbake og bli charget astronomiske summer i telefonregning. Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 2. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2016 Okey. Men når gav de seg, El-Ateisten? De har prøvd seg i over en uke nå. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 For min del har det bare vært en oppringing fra hvert tilfelle uten noe mer hvis jeg ikke husker feil. En stund siden sist. Advanced Mobile Care (og mange andre apper) har muligheter for å blokkere enkeltnummere. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Telefonselgere etc blokkerer jeg bare Tror ikke en trenger app for det om en har en såkalt smart-telefon Klikk på nummeret i loggen og velg blokker Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Diverse svindel og telemarketing-forsøk. Jeg får også slike oppringninger fra tid til annen. I perioder kan jeg får flere om dagen, så er det stille i månedsvis. Jeg tar aldri telefonen når det er utenlandske numre som ringer, med mindre jeg enten kjenner nummeret fra før av eller sitter og venter på at noen skal ringe meg fra utlandet. Det er ikke noe du får gjort med det, annet enn å la være å svare eller avvise, og eventuelt blokke nummeret på telefonen din. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Dr Bombay måtte begynne med Microsoft tlf-svindel da karrieren hans tørket ut , noe må man jo ha å henge fingra i Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Disse er vel forholdsvis lett å unngå, verre med de som «spoofer» norske nummer. Her går deg vel ikke an å sperre uten å sperre gyldige norske nummer? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 http://www.nettavisen.no/nyheter/telefonsvindel-ikke-ta-telefonen-nar-disse-ringer/3422795098.html Det står 00XXX på numrene man ikke skal ta, 00 erstattes med + hvis dere ikke visste det. 0047 = +47 Man kan rapportere til Telenor. Fant ingenting på privatperson sidene dems, men det står her https://www.telenor.no/bedrift/kundeservice/kontakt-oss.jsp at de behandler svindel. Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 3. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2016 Takker for svar. Var faktisk ikke klar over at jeg kan blokkere nr på iPhone 6; genialt! Da har jeg fått blokkért de to numrene som har plaget meg mest Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 (endret) Elvis brukte å ringe Jimmy Carter på natta , tlf-terror da han lå og sov Endret 4. juli 2016 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå