RWS Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Du RWS, alle vet at han hjalp en rekke mennesker, for så til slutt gjøre noe for hele verden. Hvem "alle" er det? De som tror på den fiktive helten i kristendom mener du? At du ikke vil ta imot hans hjelp, er ditt problem. Trenger ingen hjelp av iron man eller harry potter heller... Klarer det best selv 4 Lenke til kommentar
G Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Veldig enkelt, autister har manglende innlevelsesevne, noe religiøse absolut ikke mangler. Hevder du at alle autister har manglende innlevelsesevne? Autister har gjerne svekkede kommunikasjonsevner. La oss si at det finnes en autist i en flokk mennesker som har enorme innlevelsesevner, men manglende kommunikasjonsevner. Hvordan kan så folk hevde at denne personen har en manglende innlevelsesevne? Hva vet du hva "Aaaaah aaaa aaaaa" betyr som en autist ytrer. Kanskje det var et uttrykk for en enorm innlevelse i noe, bare at du er blind for hva dette kan være for et slags uttrykk. Ikke vet jeg. Men kan det hende at du skjærer over en kam IHS? Lenke til kommentar
G Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 (endret) Fordi det gjør at man er åpen for fantasier og tar alt til seg alt som blir servert uten kritisk sans. Det er en spesiell form for innlevelse som kreves for å bli religiøs, på samme måte som det tydeligvis er en link mellom ateisme og autisme. Altså "hardcore" religiøs eller ateist. Vi har dog alle de fornuftige menneskene som er midt i mellom. Hvor befinner jeg meg på skalaen din da? Er jeg et av disse fornuftige menneskene? Er jeg ateist, autist eller kristen? Edit: Jeg har et spørsmål til. Dersom en autist har svært kristne foreldre, er da autisten en kristen? Jeg liker ikke trådens tittel. Enda mindre liker jeg tittelen på en av TSsin referanser: "Is atheism linked to autism? Controversial study points to relationship between the two." I bunn ligger en avhandling om "Religious Belief Systems of Persons with High Functioning Autism", som blant annet viser et forhold til gudstro og Autism Spectrum Quotient (AQ) hos autister. Forfattere: Catherine Caldwell-Harris Caitlin Fox Murphy Tessa Velazquez Department of Psychology, Boston University Undersøkelsen omfatter 5 grupper autister: Kan man stole på noen som helst av psykologer i USA lengre? De klarte jo kunststykket å fjerndiagnostisere Putin for å skulle ha Aspergers Endret 24. april 2017 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Huff, burde kanskje ikke nevne det. Men disse står i fare for å bli utryddet av Ebola, HIV og masse andre saker Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Jeg har ihvertfall mild asperger og hater alt religion og overtro bringer med seg. Det er for meg helt utrolig at noen finner mening i å tro på hva jeg liker å kalle "Det store spøkelset" 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Det er jo ganske mange aspies i silicon valley. Montro hvordan programmeringskoden og det endelige programmet ville sett ut om de skulle pøst på med en dash sinnsforvirrelse (kristen-eufori) inni der. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 (endret) Kan man stole på noen som helst av psykologer i USA lengre? De klarte jo kunststykket å fjerndiagnostisere Putin for å skulle ha Aspergers Jeg tror akkreditierte universiteter er pålitlige. Endret 24. april 2017 av CiaroScuro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå