Gå til innhold

dvd/cd kræsjer pc'en

fredonor

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med dette:

Om jeg setter inn en cd i dvd-rom'en eller cd-brenneren, så fryser windows helt. 0 reaksjon fra tastatur eller mus, og jeg må bruke reset-knappen for å restarte pc'en. Deretter kommer diskkontrollen og finner noen feil, for deretter "trunkere" disse. Sist tok den hele download-que'en til dc++ :wallbash:

Har noen noen tips til hva som kan være feil? Og: Kan det være skjermkortet jeg installerte for 3 mnd siden?

mvh

fredonor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har noen noen tips til hva som kan være feil? Og: Kan det være skjermkortet jeg installerte for 3 mnd siden?

Det høres særdeles usannsynlig ut.

Prøv å sette cd-brenner/dvd-rom i andre posisjoner (master/slave), og gjerne andre diskkontrollere hvis du har mulighet. Prøv gjerne nye kabler også.

Hvis ikke noe av dette hjelper aner jeg egentlig ikke. En reinnstalasjon av windows vil kanskje gjøre susen, men det er mye jobb. Har du mulighet til å teste om cd-brenne/dvd-rom fungerer i en annen pc?

Lenke til kommentar

Regner egentlig med at det er windows-feil, men jeg tenkte jeg skulle spørre om råd først. Både dvd-rom og brenner har fungert bra lenge, men windows har i det siste vært en smule ustabilt. Har utsatt reinstallasjon ganske lenge nettopp pga alt arbeidet det medfører...

Får se hva jeg gjør i jula... Og: Når alt er klart denne gangen skal jeg lage et ghost image!!! Gidder ikke fler reinstallasjoner.

Takk for hjelpen :-)

Og: Om noen andre kjenner til problemet og kjenner til om det kan være noe ustabil hw, så setter jeg pris på svar.

mvh

fredonor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...