Eirik Helland Urke / TU Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Ukens podcast handler om påhengsmotoren.Sol, sommer og - påhengsmotor 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Morsomt tema! Om jeg skulle kjøpt ny påhengs i dag er det ingen tvil om at det hadde blitt totakter, helst en Evinrude. Jeg las en gang at en totakter med forgasser brukte hele 75% (!) mere drivstoff og 80% mere utslipp en de totakterne i dag med direkte innsprøytning. Evinrude har hevdet at deres nyeste serie påhengs ble bygget rundt selve innsprøytningssystemet. Lenke til kommentar
Stefse Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Morsomt tema! Om jeg skulle kjøpt ny påhengs i dag er det ingen tvil om at det hadde blitt totakter, helst en Evinrude. Jeg las en gang at en totakter med forgasser brukte hele 75% (!) mere drivstoff og 80% mere utslipp en de totakterne i dag med direkte innsprøytning. Evinrude har hevdet at deres nyeste serie påhengs ble bygget rundt selve innsprøytningssystemet. Jepp. Det har skjedd mye bra på totaktsiden de siste 20 år. Utslipp og forbrukstallene er kuttet enormt mye i forhold til de marginale for ikke å si virtuelle forbedringene dieselmotorene har hatt. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 (endret) Saktegåendes 2takter er jo svert aktuelt som hybrid. Ta min montesa, med saktegående 250ccm, 14kW motor fra HONDA, 68 kg veg hele ekvipasjen. Står der ei halv kanne bensin på trappa, ja så går motoren om korken er løsna. Lagring med full bensintank og åpen bensinkran, i rom med jevn temperatur er sjølvsagt kjekt. Og en start med driftstemperatur i løpet av vinteren om man gidd. (påhengs treng vatn til vannpumpe som er roterende gummi mot metall, les bruksanvisning) Skryt til TU for roliga og aktuelle podkast. Endret 2. juli 2016 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Helt einig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå